Annons:
Etikettsamsung
Läst 1916 ggr
[Marsvinspluttochkaninsele]

min sambos samsung galaxy trend plus krånglar.

Min sambo har en samsung galaxy trend plus som är bara några månader gammal. Den sluckar batteri och ibland små krånglar den med meddelanden. Min sambo är så klart trött på att han med kanske måste skaffa en till Samsung men då ska han få en 4s mini av mig. Då han igår tog sig råd till min samsung galaxy S4 mini. Jag har kollat allt som går på den från tex styrka på skärm och vidare som ni ofta rekommenderar . Men när till o med min gammla iphone 4 drar mindre o den är skit pga batteri med mer ;).

Annons:
kissidor
6/26/15, 10:59 AM
#1

har ni provat en fabriksåterställning? att den slukar batteri kan ha att göra med att någon app tvingar telefonen att vara vaken alldeles för mycket, och då hjälper det ofta att börja om från början genom att återställa den. det kan hjälpa mot alla möjliga konstiga fel för övrigt, men det är ju lite pyssel förstås - men inte mer än med att köpa en ny telefon 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Marsvinspluttochkaninsele]
#2

Har gjort det redan och kollat appar Den är tyvärr billig ju men

kissidor
6/26/15, 1:42 PM
#3

ja det är den ju, så man får ju räkna med en ganska lökig användarupplevelse och att saker kanske inte funkar så bra bara för att hårdvaran är för klen.

fast om det är det med batterislukningen som är det största problemet så borde det kanske inte vara   iaf. när du säger att den slukar batteri, vad innebär det? dvs hur fort tar batteriet slut när han använder den normalt?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Marsvinspluttochkaninsele]
#4

Ja det gör den till och med under vilo läge sluckar den han måste ladda den nu mera på jobbet och han lyssnar inte ena på musik som jag gör ständigt när sambon jobbar. Jag förstår att han snart ber mig att köpa en ny mobil till han då den inte håller för något typ. Även att den är bilig ska den ju inte krångla efter två månader :0

kissidor
6/26/15, 3:16 PM
#5

jo det är ju just det där att den drar massor i viloläge som brukar bero på nån bugg. men blev det verkligen ingen skillnad alls när ni gjorde en fullständig fabriksåterställning på den 🤔?

det finns en annan sak det skulle kunna bero på och det är själva batteriet. det är inte helt ovanligt att batteriet är defekt från början och sväller vilket dels förstås leder till usel batteritid men som också brukar ge en del andra små skumma problem. kolla iaf detta genom att ta ut batteriet och lägg det på en helt plan yta. om det går att vicka eller snurra det med fingret så har det nog svällt och då har ni isf rätt till ett nytt batteri inom 6 månader från köpet på garantin (garantin på batterierna är tyvärr bara 6 månader av nån anledning)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Marsvinspluttochkaninsele]
#6

Har kollat inget är fel på batteriet o ja den funkar lika dåligt efter ominstallation :( .

Annons:
Upp till toppen
Annons: