Annons:
Etikettappar
Läst 1384 ggr
wille_wille
2015-04-28 19:20

Säkerhetskopiera spel

Efter 4 månader är det dags att skicka in Z3:an på service 😕

Eftersom innehållet på telefonen kommer raderas under servicen ska jag säkerhetskopiera telefonen.

I Sonys inbyggda program för säkerhetskopiering kan man bara säkerhetskopiera kontakter, konversationer, kalender, samtalslogg och bokmärken.

Bilder har jag redan kopierat till datorn men jag skulle vilja ha säkerhetskopia på några spel också, går det?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
kissidor
2015-04-28 20:11
#1

tyvärr har ju inte det gått att göra utan root 😕. det är så gott som obegripligt att inte alla spel syncas i molnet, själv vägrar jag spela spel som inte gör det

MEN, det finns en app som heter helium som kanske kan fixa det om du inte har otur med kompatibiliteten. Sök i Google play på helium backup (sitter inte så bra till för att länka nu)

Värd på Mobiltelefoner och Android

wille_wille
2015-04-28 20:30
#2

Bara ett spel av de jag spelar som inte verkar gå att synka nu när jag kollade, och det spelar jag sällan så det blir ingen större förlust 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

kissidor
2015-04-28 20:35
#3

vad bra, men du kan ju kolla in helium iaf 🙂. du kanske läste mitt inlägg innan jag la till det - det slank iväg innan jag var klar och så låste sig datorn totalt och jag fick redigera det från telefonen. men nu är datorn igång igen, så nu kan du få länk också 🙂: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup (dock tror jag det är premiumversionen man behöver för att det ska funka med appdata. dessutom står det att den inte funkar med vissa sony-enheter)

Värd på Mobiltelefoner och Android

wille_wille
2015-04-28 20:45
#4

Jag håller på och laddar ner det nu 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Upp till toppen
Annons: