Annons:
Etiketttips-trix
Läst 3147 ggr
[Zachapacka]
4/27/15, 7:46 PM

Skärmskydd och vad kan göras mot repor

Hej

Jag har en samsung galaxy trend som jag för övrigt är väldigt nöjd med. Mycket mobil för pengarna om man säger så. 

Häromdagen så skulle jag byta platsfilmen som skyddar skärmen för att den var helt repig. Så jag pillar av skyddet och försöker sätta dit det nya. Men det blir bubbligt, hamnar snett och efter att hållt på ett bra tag ger jag upp och slänger det nya skyddet. Problemet är du att jag inte har något annat skydd. Så min mobil är helt oskyddad på skärmen och det nog två dagar den har jag en repa på skärmen. Den syns inte så bra men tillräckligt för att jag ska bli irriterad. 

Jag ska beställa några nya skärmskydd från Kina men det tar ju några veckor. Jag har ett mobilskal som är som en "bok" så när mobilen är i fickan är den skyddad.  

Så vad har ni för tips när det gäller att sätta på skärmskydd, jag följer instruktioner men failar ändå?
 Går det att gör något åt repan som redan är på skärmen? Finns det någon mirakel kräm? xD

Annons:
kissidor
4/28/15, 6:25 AM
#1

Hatar verkligen att sätta på traditionella plastskärmskydd :P! Tror inte jag fått till det damm- och bubbelfritt en endaste gång faktiskt. Det finns bara en enda typ av skärmskydd jag kan tänka mig numera, det var kärlek vid första ögonkastet. Kolla efter skärmskydd i härdat glas (tempered glass). Det är ett enormt mycket bättre skydd på alla sätt samt att det blir INTE bubblor när man sätter på det. Befintliga repor döljs ganska bra under det också. Det ger också en enormt mycket skönare touchkänsla än ett plastskydd. Enda nackdelen är väl att det kostar mer, men det är SÅ värt det och man behöver ju normalt sett inte byta det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Zachapacka]
4/29/15, 7:27 PM
#2

#1 jo min pappa har ett sådant. Får väl se om det finns till min mobil och hur mycket det kostar. Min mobil kostade liksom typ 1000kr så att köpa något allt för dyrt är ju lite onödigt xD

kissidor
4/29/15, 11:03 PM
#3

på ebay brukar det finnas till ok priser - kan vara lite dryg leveranstid då istället, men har man tur kan man hitta en säljare på ebay uk där som har det i lager i england men det ändå är hyfsat billigt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lisabella
10/24/15, 2:57 PM
#4

Hej!

Jag älskar glasskydden jag också! Det jag har på min Galaxy S5 är 0,3 mm tjockt och känns superlyxigt. Men hörrni, kolla på fyndiq.se. Där köpte jag ett förra veckan för 55 kronor!

Och när man sätter fast det, man bara siktar in det ovanifrån så sugs det liksom fast av sej självt, inte en bubbla i sikte. Love it!

Kan tillägga att jag bytte glasskydd eftersom det förra spruckit och då var jag lycklig att jag hade det på, för annars hade själva telefonglaset spruckit!

kissidor
10/24/15, 3:56 PM
#5

jag brukar ofta handla mobiltillbehör på fyndiq jag också, det är större chans att hitta det man söker där eftersom de samlar ihop många mindre butikers sortiment, men sen tar de ändå ansvar för att allt går som det ska 🙂. har hänt att nåt kommit bort eller varit trasigt ett par gånger, men det har kundtjänsten fixat i rödaste rappet 👍.

jag lider verkligen av att jag inte kan ha glasskydd nu på min s6 edge+ 😓, det finns inget sådant som klarar av de böjda kanterna. hade hellre köpt note 5 som är platt, men den släpper ju inte samsung i sverige 😡. 

brukar ha telefonen i bh:n och böjde mig lite för långt ner i affären häromdan så den for ur  och när jag snurrade omkring och försökte se var den hade hamnat så klev jag naturligtvis på den och inte bara en gång heller 😕! får nog säga att den klarade sig hyfsat ändå, gorillaglas 4 är en skaplig uppgradering mot gorillaglas 3 uppenbarligen - men en liten repa blev det allt 😕 - som jag hade sluppit om jag hade kunnat ha härdat glas på den 😕.

(det finns faktiskt noga räknat ett härdat glasskydd till edge-modellerna, men det sitter liksom bara fast runt kanterna och suger inte fast på själva skärmen som de andra, så det ger ganska stor försämring av touchen - och det är inte ok för mig iaf)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: