Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1709 ggr
[Linsenhejhej]
2015-04-22 18:17

Problem med externt SD-kort

Hej!

Jag vill lägga över appar och sådant på mitt 4 GB minneskort som jag har lagt in i min LG-mobil. 

Dock kommer kortets mapp inte upp på datorn, och i mobilen går det inte att montera (grått, går inte att trycka på det). 

Hur ska jag göra för att få minneskortet att fungera? Det funkade fint på min förra mobil.

Annons:
Razzora
2015-04-22 22:34
#1

Från vilken mobil flyttade du över ditt minneskort från?

Ibland kan det tyvärr krävas att man raderar allt man har på minneskortet för att få det att fungera i en annan mobil. 

Vad menar du med att kortetsmapp inte kommer upp på datorn? Att du inte får upp kortet alls?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-04-23 09:35
#2

och exakt vilken mobil har du nu undrar jag också.

samt flyttade du över kortet direkt från din gamla mobil, eller var det ett tag sedan det använts?

är inne på samma som razzora att det kanske måste formateras - eller i värsta fall att minneskortet gått hädan. har du kollat om det fortfarande funkar om du sätter tillbaks det i din gamla mobil?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Linsenhejhej]
2015-04-23 20:48
#3

Hej!  Tack för era svar.

Min förra mobil, som jag flyttade kortet från, var en HTC Desire HD. Nu har jag en LG F60. 

Det var ett tag sedan kortet användes, så som du säger kan kortet vara trasigt. Därför ska jag köpa ett nytt sd-kort på måndag. 🙂

Razzora
2015-04-26 21:21
#4

Ojdå, ja då är det ett ganska gammalt externt minneskort. Då är nog risken ganska stort att det har blivit något fel och att det enda du kan göra är att försöka och formatera den. 

Det finns vissa program ute på nätet som kanske kan hjälpa dig att få den att fungera igen. Men tyvärr så är det mer än vanligt att när den har börjat att krångla så kommer det fortsätta att vara lite smått besvärligt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Linsenhejhej]
2015-04-27 16:00
#5

#4: Jag har köpt ett nytt nu. Det funkar bra! 🙂

Razzora
2015-04-27 16:07
#6

Så bra. Nu hoppas jag att du inte hade några viktiga grejer på ditt gamla kort som du inte hade backup:at innan. Men så bra att du nu med ett nytt kort i handen kan fortsätta njuta av din telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Ladydragon
2015-04-27 16:21
#7

externa SD kort kan vara oerhört känsliga tyvärr 😕 av olika skäl så tappar jag lätt min mobil vilket gör att den går i backen emellanåt mobilen brukar alltid klara sig har skydd på den men SD korten går ofta sönder har säkert förstört 5 SD kort på 2-3 år 😕

brukar aldrig va nån garanti på korten heller utan svaret är köp nytt 😕

Razzora
2015-04-27 19:10
#8

Ja tyvärr så är det så Ladydragon, jag har haft tur hittils med mina minneskort men jag är också en sådan som tappar telefonen konstant. Men ett minneskort är som allt annat, inget håller för evigt.. 😕

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: