Annons:
Etikettundersökningar-kluringar
Läst 1770 ggr
moawist
2015-03-10 15:51

Användning av telefon

Jag håller på med en undersökning på skolan om dagens teknologi.. och därför undrar jag hur många gånger eller har det hänt att du sitter vid telefonen trots att någon pratar med dig eller att du är med någon?

Annons:
Scorpio97
2015-03-10 15:53
#1

Om jag är med någon och umgås med denna (alltså att vi inte bara är i samma rum, utan faktiskt pratar/umgås) så använder jag aldrig mobilen, om det inte är något väldigt viktigt. Det händer alltså ytterst sällan.


//Jessie

Surpan
2015-03-10 16:14
#2

Jag valde kan hända ibland. Om någon pratar direkt till mig så använder jag den inte, men har jag gäster så kan det hända att jag plockar upp telefonen lite snabbt för att smsa sambon eller något sånt. Men jag brukar ursäkta mig.

/Surpan

TjockaBerta
2015-03-15 18:04
#3

Nej jag använder inte mobilen i sällskap. Det är bara om jag ska visa ett foto som den kommer fram.

>>>Malum domesticum<<<

felle-j
2015-03-18 19:59
#4

Om jag redan sitter med mobilen i handen när någon börjar prata med mig så tittar jag lite på den då och då, speciellt om det är en väldigt tråkig konversation. Men om jag umgås med någon och verkligen pratar eller gör saker så använder jag inte mobilen såvida inte jag ska kolla upp något eller visa något.

Carrosh
2015-03-30 08:40
#5

Händer sällan, svarade jag. Det är bara om det är något viktigt (t.ex. att jag väntar ett viktigt samtal från läkaren/jobbet), men då säger jag också det till personen jag har framför mig, så att det inte blir dålig stämning om jag plötsligt tar upp telefonen mitt i något.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Facklan
2015-04-12 09:33
#6

Valde flera gånger

Annons:
BaltizSimbaLukas
2015-12-21 17:52
#7

Det blir oftast så om jag sitter med mobilen så någon kommer och vi börjar prata.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

[Tuulikki]
2015-12-24 00:44
#8

Nja. Om jag är med någon och det ringer så svarar jag, men försöker avsluta så snabbt som möjligt. Håller inte på och smsar/kollar FB.

Upp till toppen
Annons: