Annons:
Etikettsony
Läst 2212 ggr
[pe3rks]
2015-03-08 18:09

Återställa Sony Z2 - telefon

Hejsan!

Min mobil krånglar när det ringer, signalen går fram och LED-lampan blinkar som den ska, men skärmen lyser inte upp och det finns ingen möjlighet att svara någonstans, inte ens om man går in på "telefon". 
   Det är som om det ringer i bakgrunden. När telefonen är låst och jag trycker på strömknappen stängs samtalet av från min mobil, men för den som ringer fortsätter signalerna gå ut, och under tiden som det fortfarande ringer för dem, så är min mobil helt låst, man kan inte göra något. Väldigt konstigt. 
   Frågat flera av mina kompisar som har Sony Z2 och de kan inte heller lista ut vad det kan bero på och föreslår en systemåterställning. 
   Det konstiga är att allt fungerade som det skulle när jag köpte telefonen helt ny i slutet av januari, så problemet har kommit senare. 

Nu är min fråga om jag borde återställa den, och om det isåfall finns någon möjlighet att föra tillbaka all data igen, så som sms, appar, kontakter mm? Och hur man gör det.

Tacksam för svar!

Annons:
masqu
2015-03-08 18:13
#1

Sms kommer nog inte tillbaka men appar kan du alltid installera igen finns program för datorn där du kan säkerhetskopiering

[pe3rks]
2015-03-08 18:23
#2

#1 Så det finns inget sätt att föra över meddelanden på? Inte ens till ett SD-kort?

[pe3rks]
2015-03-08 18:28
#3

Om man går in på inställningar - säkerhetskopiering och återställning och går allra längst ned så finns Personlig data, där kan man återställa mobilens alla inställningar, men man kan välja att kryssa i/inte kryssa i "radera internminnet".

Om man inte kryssar den rutan, sparas allt då?

kissidor
2015-03-08 18:39
#4

till att börja med så har dina kompisar helt rätt i att du bör testa en systemåterställning. det är ändå det första de kommer att testa om du lämnar in den, och DE kommer garanterat inte att säkerhetskopiera NÅGOT. och funkar inte återställningen så måste det vara hårdvarufel, och då är det ju bra att du har garanti eftersom du köpt den alldeles nyligen. 

googlekontot tar hand om appar, konton, wifi-inställningar - och kontakter om du har importerat dem till google-kontot. tyvärr återställs dock inte själva appdata, så har du till exempel ett spel så se till att du synkar det mot molnet om sådan möjlighet finns, för har du bara din progress lokalt lagrad så försvinner den.

sms är det möjligt att sonys egen säkerhetskopiering tar hand om, gå in och kolla det. annars finns det appar för det i google playstore

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: