Övrigt om Android

Emojis

2015-03-06 15:10 #0 av: miwi96

Har nu en iPhone, men är inne på att skaffa en Android nu som mellantelefon.
Innan iPhone hade jag Android och då kunde man inte se Emojisarna från iPhonetelefonerna..

Men nu verkar det som att de funkar att se dessa emoji på Android? eller är jag helt ute? Verkar som det funkar att både se och skicka sådan emojis?
Någon som vet?

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar 

Anmäl
2015-03-06 15:11 #1 av: Kneko

Tidigare versioner av android kunde inte se emojis, man var tvungen att ha en app till det. nyare versioner brukar ha emojis. Man kan se alla emojis: Det är liksom "samma paket", dom ser bara olika ut beroende på vad för mobil man har.

Anmäl
2015-03-06 15:36 #2 av: wille_wille

Jag har Sony Z3 och kan både se och skicka emojis, men de ser annorlunda ut jämfört med de som är på iPhone.

Kan fixa skärmdump på några av dem om du vill Glad

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Anmäl
2015-03-06 15:51 #3 av: miwi96

#1 okej, från vilken modell och framåt kan man se emojis på?

#2 gärna :)

Tänkte på det är det någon skilland på emojis på Samsung o Sony är ser de lika ut där?

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar 

Anmäl
2015-03-06 17:10 #4 av: wille_wille

Såhär ser mina emojis ut, har dock ingen aning om de ser annorlunda ut på Samsung.

Kan säga att emojisarna är det enda jag inte har vant mig vid/tycker om med min telefon... 

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Anmäl
2015-03-07 09:18 #5 av: kissidor

Det där är Androids inbyggda emojis, så de ser ut så oavsett tillverkare. (Tyvärr, får man väl säga.) Jag har för mig att de kom med 4.3.

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2015-04-27 19:48 #6 av: [Zachapacka]

Du kan se och skicka emojs. Men bara om du har en sen version av android. 

Var inte alltför optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg. /Kafka

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.