Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 3097 ggr
M A N I N A N
2015-02-18 15:29

Slö mobiltelefon

Hej! Min Samsung Galaxy Note 2 har blivit långsam och seg. Inte konstigt, för jag har haft den ett tag. Undrar om det finns det något sätt att pigga på den? Hört att det ska finnas appar som stänger av onödiga bakgrundsappar. Stämmer det? Vad heter de isf? Finns det andra sätt? Tacksam för tips Vänliga hälsningar Maninan

Annons:
kissidor
2015-02-18 16:23
#1

det klart bästa sättet att pigga på en mobil är ju annars att fabriksåterställa den - har man haft den länge så blir den liksom full av kvarblivet smågrums verkar det som.

det brukar hävdas att man inte ska använda sk task killers (vilket jag tror är vad du syftar på) då det dels gör telefonen ännu långsammare på att öppna de appar man använder mest eftersom de måste laddas från start då. sen är det också så att task killern i sig drar både RAM och batteri. med det sagt så nog tycker jag det kan vara till hjälp om man har riktigt ont om RAM - men jag är väldigt tveksam till om det är rätta medicinen för en note 2.  nej jag skulle verkligen rekommendera en fabriksåterställning, även om det kan kännas lite drygt att lägga tillbaks allt som man vill ha det igen. men det borde vara värt det, för hjälper inte det så vet jag inte vad 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2015-02-18 17:11
#2

hur mycket internminne har du ledigt?? 

istället för task killers så finns det en app Watch dog som övervakar och som visar hur mycket cpu och minne en app använder….man kan även i den appen enkelt stänga ner appar om man tycker dom drar för mycket cpu eller minne 
och appen kan även varna om en app går totalt bananas o drar väldigt mycket minne eller cpu….

den är inte uppdaterad på flera år men den funkar fortfarande klockrent på Android 4.4

M A N I N A N
2015-02-20 07:30
#3

Har lite över 1,5 GB kvar av 16. Brukar fabriksåterställa den med jämna mellanrum men det var ett tag sen nu. Så det ska jag göra igen. Vilken tur att jag frågade här innan jag letade upp en taskkiller, låter inte som det är nåt bra. Däremot ska jag återigen rensa bort onödiga saker i mobilen och efter fabriksåterställning ska jag prova med watch dog. Tack för hjälpen, båda två :)

Upp till toppen
Annons: