Annons:
Etikettsamsung
Läst 10278 ggr
pernillaoscarsson
2015-02-14 17:28

Ringer av sig själv

En väninna till mamma har en samsung smartphone, vilken sort vet jag inte, den ringer upp mammas hemtelefon flera gånger om dagen utan att de ens är i närheten av mobilen. När mamma svarar så säger den att hon fått ett meddelande som kan läsas upp. Varför gör den det? Det finns inget meddelande heller som läses upp.

Annons:
Ladydragon
2015-02-14 21:40
#1

det där låter väldigt knepigt 🤔

det enda jag direkt kan komma o tänka på att det kan vara lurigt med android telefoner när det gäller ringa upp o speciellt om man lägger en kontakt på en hemskärm så man direkt kan ringa dom…kommer man åt den så ringer den direkt upp personen 

själv använder jag en liten app som gör att jag måste bekräfta innan samtal rings o det är en väldig tur det annars så hade jag ringt upp folk mest hela tiden då det är så lätt att råka trycka fel

pernillaoscarsson
2015-02-14 21:50
#2

#1 Grejen är att de inte ens är i närheten av telefonen när den börjar ringa? Senast så låg den nere i köket och de satt på ovanvåningen? Det enda jag kan komma på är ifall de försökt ringa tidigare, vilket de har gjort, och att mamma inte svarat och att telefonen då vill skicka ett meddelande om att de har ringt. Men det känns ju ändå väldigt dumt att den ska ringa upp? Jag vet att på mobiler så brukar man få ett sms när någon försökt ringa men inte kommit fram, kan det vara samma med detta då? Nu har ju telefonen ringt till en hemtelefon som inte kan ta emot sms, så kanske blir det att den ringer upp? Hur som helst tycker jag ändå att det är skumt? Har aldrig hänt tidigare vad mamma kan minnas och nog måste väl någon någon gång har ringt ut alla signaler när de ringt till hennes hemtelefon?

Razzora
2015-02-16 06:43
#3

Hmm, det låter som en tämligen knepig situation. Har ni startat om telefonen? Ibland så kan telefoner (har hänt mig några gånger) att de leker lite djävul när de har antingen för lite minne eller om jag inte har startat om den på väldigt VÄLDIGT länge. Jag vet att det sista man vill göra är att göra en fabriksåterställning, men ibland kan det vara den enda lösningen. Glöm dock inte att backupa alla foton och så. Men testa först och främst att starta om, så kan vi ta det därifrån.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

morten.dynamite
2015-02-16 15:41
#4

Kolla att det inte finns något ledande damm/partiklar i usb eller hörlurskontakten då kan telefonen tro att du skall ringa.

pernillaoscarsson
2015-02-17 00:16
#5

Väninnan stängde av telefonen över natten och nu har den inte ringt ofrivilligt efter start igen. Så det kan ha varit något lurt där. Vet att hon haft problem med att ta emot mms pga mycket minne så ska tipsa om att tömma bilder och sådant på datorn alternativt köpa ett nytt minneskort. Så kan man hoppas på att problemet försvinner helt. Inte kul om den ska börja ringa på nätterna också haha :P

Razzora
2015-02-17 08:26
#6

ok, förhoppningsvis så hjälper omstarten av telefonen att hålla den i shack. I värsta fall om hon är rädd för att den ska ringa under natten (detta är endast om hon inte förväntar sig något samtal under natten) så skulle hon kunna sätta den på flygplansläge.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: