Annons:
Etikettsony
Läst 1740 ggr
[pe3rks]
2015-01-29 18:33

Micro SD till Sony Z2

Hejsan! 🤪

Beställt en Sony Z2 och undrar om Micro SD-kortet måste vara just från Sony, eller om mobilen även stödjer Samsung eller andra?

Jag har just nu en iPhone 5 med Nano-SIM, så mitt SIM-kort är i fel storlek. Z2an har Micro-SIM. Måste jag byta kort eller finns det någon "mall" man kan sätta kortet i? 

Tidigare när de stämplade ut kortet så slängdes "resterna", men finns det någon lösning ändå? 

Tacksam för svar!

Annons:
kissidor
2015-01-29 19:47
#1

ang sim-kortet så jo, det finns adaptrar att köpa för en 20-30 spänn ungefär. men det är ju samtidigt bra att byta sim-kort ibland, de lever inte för evigt. vad har du för operatör? från telia iaf får man ett nytt gratis om man behöver byta format, men det kan hända att man får betala nån liten avgift hos vissa operatörer.

sd-kortet passar vilket märke som helst 🙂. det enda är väl att om det står att telefonen stöder kort upp till tex 64GB så kan du inte förutsätta att ett kort på 128GB funkar. det KANSKE gör det, men det finns det inga garantier för.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[pe3rks]
2015-01-29 19:53
#2

#1 Okej. Jag bytte nyligen abonnemang (hade planerat att behålla min iPhone ett tag till, innan den började krångla så), så SIM-kortet är ganska nytt. 🙂

kissidor
2015-01-29 20:20
#3

Aha 🙂. Men det finns även risker med att använda adapter har jag för mig att jag läst nånstans, att det kan skada telefonen på nåt sätt. (Jag har iofs själv använt det ibland, för att kunna flytta det mellan olika telefoner) men du kan ju kolla med dem om de ska ha nåt för ett nytt sim

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: