Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1392 ggr
kissidor
2015-01-29 14:01

Lollipop 5.0 ute nu till HTC M8

Gäller åtminstone olåsta M8:or.

så mycket problem som man hört om att det varit med lollipop-uppdateringarna till lg g3 och även i viss mån galaxy s5 så hade jag först tänkt avvakta med att köra igenom den. men samtidigt hade jag rätt så stort förtroende för att htc:s mjukvaruavdelning vet vad de håller på med, och att uppdateringen ändå dröjde så pass länge har irriterat en del men jag upplevde det närmast som förtroendeingivande - att de inte släppte den förrän de var nöjda helt enkelt.

så efter att ha googlat lite och funnit att problemen verkade vara få och sällsynta så blev det så att jag drog igenom den på en gång när den kom igår iaf och jag har inte stött på nåt oknytt i form av tex plötsligt lagg eller bisarr batteriförbrukning - den flyter på lika mjukt och snabbt som alltid 🙂.

nu var jag iofs duktig och gjorde mig omaket med en fabriksåterställning efter uppdateringen, så som man egentligen alltid bör göra vid en så stor uppdatering - men jag körde uppdateringen vid lunch och återställningen först på kvällen, och jag upplevde inga problem däremellan heller.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Razzora
2015-01-30 10:29
#1

Så du kunde inte hålla dig från Lollipop uppdateringen i alla fall.

Hur känns uppdateringen dagen efter? Inga problem?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2015-01-30 10:54
#2

inte ett dugg, flyter som smör och batteritiden förvånansvärt bra - som förut mao. om nånting har blivit ännu lite bättre törs jag inte svara på, det var ju alldeles utmärkt redan innan 🙂. sen är det ju förstås rena gränssnittsförändringar varav vissa upplevs som förbättringar redan vid första anblicken medan andra får man försöka vänja sig vid. som anmärkts på flera håll så är det ju fortfarande htc:s sense 6 som ligger i botten (eller kanske ovanpå är mer korrekt), så förändringarna blir kanske mer genomgripande när sense 7 kommer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2015-02-01 17:52
#3

Precis som jag alltid har sagt.

HTC rules the World *ler*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2015-02-03 21:42
#4

Nämen så skönt Kissidor!

Det enda man hoppas är att man får ett rejält lyft när de nya uppdateringarna kommer.  Jag kan nog ärligt säga att även när jag använde min gamla HTC Desire HD och fick uppdateringarna så var det aldrig några problem. Där var även jag väldigt otålig och kunde bara inte hålla mig när 2.3 kom ut som OTA 😃

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: