Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 2242 ggr
[Thiah]
1/12/15, 6:50 AM

minnesproblem eller ifokus problem?

Hej.

Jag har ett litet problem som jag egentligen enbart märker på iFokus. Har en Motorola Moto_G 2 gen (beställd från uk om det nu skulle ha skillnad). Problemet visar sig när jag vill ladda upp en bild på iFokus. Jag sitter oftast på mobilversionen och då säger telefonen bara att åtgärden kunde inte slutföras. För lite minne.

Jag har tänkt att det har med telefonen så har ibland startat om den (fått för mig att det rensar cacheminnet) men det funkar inte alltid. Vet inte om problemet finns på andra sidor då det egentligen bara är iFokus jag laddar upp bilder på via sidan. Facebook och instagram går bra men där går man ju inte via själva sidan utan mera laddar upp. Om ni förstår hur jag menar?

Är det faktiskt så att min telefon har så dåligt med minne att det är den som bråkar? Eller är det iFokus?

Annons:
Tusen
1/12/15, 8:18 AM
[Thiah]
1/12/15, 8:24 AM
#2

#1 Va "skönt" att jag inte är ensam. Då måste det ju vara iFokus som är orsaken.

Razzora
1/12/15, 10:43 AM
#3

iFokus tar ganska mycket minne tyvärr, finns många andra sidor tex aftonbladet (då menar jag inte mobilversionen) tar också extremt mycket minne. Det finns många ram-minnes rensare på playstore som är riktigt bra. Kanske något du ska kolla på? Jag menar så slipper du starta om telefonen varje gång.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Thiah]
1/12/15, 12:05 PM
#4

#3 det hjälper inte ens att starta om sw flesta och är iFokus en så bökig sida i telefonen(mobil versionen bråkar ofta) så tror jag jag får sluta göra annat än läsa på telefonen och hantera annat via datorn. Trodde att en såpass ny telefon skulle klara av iFokus då det är en av ett fåtal nätsidor jag är inne på.

Ladydragon
1/12/15, 1:48 PM
#5

men cache får man väl rensa manuellt eller kan det verkligen göras med en telefon omstart??

[Thiah]
1/12/15, 3:17 PM
#6

Jag har 672mb i cachedata men över 1.33gb ledigt utrymme på telefonen. Så det borde ju finnas utrymme för mer cachedata? Vet inte vart jag kollar själva minnet.

Annons:
Ladydragon
1/12/15, 9:42 PM
#7

#6 mitt förslag är att du provar att rensa cache och se om det hjälper 

så som jag fattar saken så är ändå cache filer inget man behöver spara på utan dom ska man rensa bort emellanåt

Upp till toppen
Annons: