Annons:
Etikettsamsung
Läst 2675 ggr
Vibeka
12/24/14, 11:21 PM

Överflytta allt från iPhone

Hej! Hur gör man för att flytta över allt man har på sin iPhone till en ny Samsung s3?

Annons:
kissidor
12/25/14, 9:00 AM
#1

Kan du specificera vad det gäller vibeka 🙂?

Tänker du på allt av kontakter, kalender, appar, bilder, och kanske ännu mer - eller vilka saker är det du skulle vilja ha hjälp med?

Fast i första hand kanske du helt enkelt borde pröva den här appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.easyMover&hl=sv

Och den här sidan kanske kan vara till nytta: 

http://www.samsung.com/se/support/smartswitch/#view_table

Värd på Mobiltelefoner och Android

Vibeka
12/26/14, 1:21 AM
#2

Jag menar ALLT det du räknar opp 😃 Ska köpa ny mobil.

kissidor
12/26/14, 8:32 AM
#3

Jo förstod såklart att du ska byta mobil, det jag menade var vilket av det du ville hjälp med att flytta över 🙂. 

apparna kommer du ju att få leta upp deras motsvarigheter manuellt förstås, det säger sig ju självt . Men förhoppningsvis kan du då lösa resten med hjälp av Samsungs överföringsapp. Läs också den här guiden : http://www.android.com/switch/

Värd på Mobiltelefoner och Android

Vibeka
12/26/14, 9:58 PM
#4

Har köpt en Samsung S3 Neo så då funkar inte Switchen :(

kissidor
12/26/14, 10:19 PM
#5

OK vad synd 😕. Var tvungen att slå upp modellen, hade aldrig hört talas om den. Men då får du följa guiden jag länkade till steg för steg då istället 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Vibeka
12/27/14, 9:07 PM
#6

Jooo nu äntligen efter 1½ dygn så fick jag det att funka haha 😃 Men nu till en annan fråga… måste jag skaffa helt nytt bankid för samsungen eller kan man använda det jag redan har nedladdat på iPhonen? Stod oxå nåt om att om man har 2 simkorts mobil så funkar inte bankid på de telefonerna?! stämmer det? 

För i Neo finns det två platser men använder juh bara den ena…

Ja det är samma Samsung S3 förutom att den var helt uppdaterad tydligen ;)

Annons:
kissidor
12/27/14, 9:52 PM
#7

bank-ID i telefoner med dubbla simkortsplatser har jag ingen aning om, det är ju inte så vanligt precis 🙂. men ja, ditt mobila bank-ID gäller specifikt för en telefon så det måste du beställa ett nytt. det gäller även om du återställer telefonen 😓

nja det var nog en hel del som skilde även om vissa saker också var sig lika, men lite lustigt i alla fall att de lanserat en telefon nu och valt att uppkalla den efter en telefon från 2012 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Vibeka
12/27/14, 9:57 PM
#8

Jahaaaaaaaa suck nåja jag måste ringa banken support på måndag då och höra om jag alls kan ha bankid då på min nya lur 😓 Vore sjukt konstigt om det inte går!

Ja dem hittar på så mycket! 😉

kissidor
12/28/14, 7:36 AM
#9

men det här med dubbla simkortsplatser 🤔, först blev jag oerhört förvånad men tänkte att jaja säger hon det så är det väl så. men jag tyckte ändå det lät väldigt konstigt och kollade upp det, det står ingenstans att den ska ha det, inklusive samsungs egen hemsida - har du direktimporterat en variant för den asiatiska marknaden eller varför säger du att din har dubbla simkortsplatser? eller är du helt hundra på att det inte är sd-kortsplatsen du har sett?

ringa banken behöver du väl inte göra i första taget, det är väl bara att gå in på internetbanken och lägga beställningen och ladda ner appen och se vad som händer 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Vibeka
1/19/15, 2:45 PM
#10

Du hade helt rätt i det #9 det var en minnes kort plats 😉

Nope gjorde ett nytt mobilt bankid så var det klart! 🤪 

Tack för din hjälp!! 🎂

kissidor
1/19/15, 2:57 PM
#11

det var så lite 🙂 - kul att det gick bra iaf !

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: