Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 1726 ggr
_Fisken
12/5/14, 6:42 PM

App(ar) kan ej spara fil på SD minnet. Supersuck.

Vad är det på gång? Får inte tredjepartsappar spara filer på SD kortet? Hörde nåt om det. Hur backar man uppdateringar? Suck och suck igen.

Annons:
[VSK]
12/5/14, 6:49 PM
#1

Tror den möjligheten togs bort i 4.2 eller nåt sånt. Rent sagt idiotiskt.

_Fisken
12/5/14, 7:01 PM
#2

Jaaaa. Jag hörde att det berodde på att om man tar bort en app ska den ta bort datat också som sparar i en annan folder. Men en app kan ju vara usel skriven iaf. Det garanterar ju ingenting. Suck.

[VSK]
12/5/14, 7:07 PM
#3

😕

kissidor
12/5/14, 7:58 PM
#4

Jag gissar att Google var less på att folk jämförde hastigheten med vilken appar laddade från iOS interna minne respektive från Sd-kort i en Androidenhet. Själv har jag tio gånger hellre rejält internminne och ingen Sd-kortplats än klent internt lagringsutrymme och Sd-kortplats. Men tyvärr har ju inte riktigt tillverkarna hängt med och ökat på det interna lagringsutrymmet, och där har ju verkligen inte Google visat vägen heller. 

Men hursomhelst, vill man nu ha kvar den möjlighet som fanns i tidigare androidversioner så finns det ju rommar som har det, om man har en tillräckligt vanlig telefon

Värd på Mobiltelefoner och Android

_Fisken
12/5/14, 8:03 PM
#5

Kan man inte backa uppgraderingar till 4.2 eller nåt sånt?

kissidor
12/5/14, 8:30 PM
#6

Inte med lätthet, du lär nog få roota den isf

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
_Fisken
12/5/14, 8:33 PM
#7

Jag förstod att det går att spara datafiler i appens "hemkatalog". Får försöka med det då…

[VSK]
12/5/14, 8:35 PM
#8

Är detta spärrat i Lollipop oxå?

Upp till toppen
Annons: