Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 3207 ggr
[VSK]
11/24/14, 9:37 PM

Ren Lollipop

Vars kan man hämta en ren version av Lollipop till min S4?

Annons:
kissidor
11/25/14, 10:02 AM
#1

menar du att du har lagt in google edition i den vsk? är inte så säker på att ens den kör lollipop än.

 eller söker du en lollipop-baserad custom rom till den? jag förmodar att cyanogenmod är först ute till de flesta modeller men de ligger fortfarande kvar på kitkat-baserade cm11 och skriver på sin blogg att de möjligen kommer att börja släppa lollipopbaserade nightlies i månadsskiftet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/25/14, 10:21 AM
#2

Jo jag tänkte Google edition. 

Vet en som kör det (ryktesvägen) och telefonen S4 skulle bli ruskigt pigg. Som en ny telefon helt enkelt, så jag blev ju ganska så sugen att testa jag med 😃

Om det exakt var google edition är jag lite osäker på, men vad annars 🤔

Det är alltså en kompis arbetskompis som har detta. Måste snoka mera 🤦‍♂️

kissidor
11/25/14, 10:40 AM
#3

min gamla kära saligen bortgångna s4 blev väldigt pigg av cm kitkat med 🙂, det räcker långt att göra sig av med samsungeriet 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/25/14, 1:03 PM
#4

Va är den bortgången 😮

Vila i frid käre S4 🤦‍♂️

😃

kissidor
11/25/14, 1:32 PM
#5

ja om du tror det eller ej så brickade jag den 🤦‍♂️😕. gjorde inget särskilt våghalsigt just då heller, bara tog emot en OTA på cm11. visserligen hade jag redan köpt min htc m8 då, men jag tänkte ha kvar s4:an som reserv och kanske använda den som jobbtelefon för jag gillade verkligen den - den låg sjukt bra i handen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/25/14, 4:10 PM
#6

men om du brickade den. Fick du ny ändå 🤔

Annons:
kissidor
11/25/14, 4:25 PM
#7

nej, hur menar du 🤔? klart jag inte försökte lämna in den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/25/14, 5:17 PM
#8

Hur fick du liv i den igen då?

kissidor
11/25/14, 7:13 PM
#9

men vsk det fick jag ju inte 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/25/14, 10:31 PM
#10

nu hänger jag inte med 🤪

imperfekt, presens och futurum 😃

kissidor
11/26/14, 10:27 AM
#11

haha, inte jag heller 🤪😃! men jag förmodar att du måste ha tolkat det som att jag först brickade den och sen körde cm11 i den 🤔. men det var tvärtom, jag körde cm11 kitkat i frid och fröjd typ ett halvår eller nåt och s4:an var riktigt pigg och glad med det 🙂. men sen kom det en ota under vilkens installation nåt hängde sig och min lilla kompis gick hädan 😭

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/26/14, 10:31 AM
#12

#11

Aha då är jag med.. -nu ramla poletten ned 🤦‍♂️

Synd den blev rekvisita för det är en ganska bra lur ändå.

kissidor
11/26/14, 1:45 PM
#13

jo det är det jag menar, jag tyckte faktiskt väldigt bra om den hela tiden. den var otroligt behaglig att hantera i storlek/form/vikt och så hade den ju sin härliga amoledskärm. fjärrkontrollen funkade svinbra och samsungs nördiga geststyrning var faktiskt riktigt användbar.

sen när man började bli kräsen på ett värre flyt i takt med att vassare lurar kom ut på marknaden samt att samsung segade lite med kitkat så fick den cm11, och det var ju en riktig vitamininjektion även om man offrade också några bra samsunggrejer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[VSK]
11/26/14, 6:42 PM
#14

Jag använder inga rena Samsung-grejer så för min del så kanske det blir root snart.

kissidor
11/26/14, 7:20 PM
#15

skalar du aldrig räkor eller rullar köttbullar när folk ringer till dig 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/26/14, 7:30 PM
#16

ha ha ha 😃

kissidor
11/26/14, 8:54 PM
#17

allvarligt talat så ringer folk jämt till mig när jag gör det, och jag älskade verkligen s4:ans samsung-gimmicks då - *viftvift* 😃. nu får man typ svara med armbågen eller näsan eller nåt 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/26/14, 9:04 PM
#18

he he he

bamse6311
11/28/14, 5:01 AM
#19

Nämen rara söta #5 kissidor.

Har du lyckats att bricka en lur 😭

Tänker på en annan (mig) stackars sate som aldrig vågar ge sig in i sådana eskapadiska vågligheter som att ens försöka roota en lur.

Har faktiskt inte ännu lyckats begripa hur jag skall få ner KitKat till min lur.
Det finns ju men allting är ju på engelska vilket är min akilleshäl.

Tråkigt att du brickade din SGS kissidor men som sagt så har du ju kvar din M8 vilket ju är en helt suverän lur.

Play i cool or at least safe out there best kissidor.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
11/28/14, 6:32 AM
#20

haha, kissidor du får verkligen be din man att ta en bild när du är fullt upptagen med maten och bara måste svara i telefonen. 😂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[VSK]
11/28/14, 6:50 AM
#21

#20

Bild?

jag vill se film 🤦‍♂️

😃

kissidor
11/28/14, 7:01 AM
#22

haha, det blir inget av med det - ni får helt enkelt använda er fantasi (vilket ni säkert redan gör 😛)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
11/28/14, 7:08 AM
#23

😃

Razzora
11/28/14, 10:43 AM
#24

Nä va taskig du är kissidor 😇!
Inget fel på min fantasi om man säger som så 😈

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
11/28/14, 3:24 PM
#25

😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Misanthropist]
12/2/14, 12:57 AM
#26

Har just lagt in CM12 på min S5… Vet inte om jag är nöjd eller ej. Den ville inte kännas vid mitt minneskort, så jag fick skicka in det i datorn och spara allt där, sen formatera kortet i luren och till sist flytta tillbaka från datorn till minneskortet. Dessutom väcker inte hemknappen luren om skärmen är släckt, utan man måste trycka på strömknappen. Annars känns det lite piggare.

kissidor
12/2/14, 6:29 AM
#27

Jag skulle nog tåla mig lite med lollipop i de flesta av mina enheter. Pigg blir telefonen som sagt av cm11 också, som ju finns i betydligt stabilare och buggfriare versioner än vad man kan räkna med att cm12 ska vara. Dessutom får man tänka på att alla appar har inte hunnit bli anpassade till att köra ART än.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Misanthropist]
12/2/14, 8:10 AM
#28

Kände att jag ville testa. Och jag har en backup av det gamla om jag ångrar mig.

kissidor
12/2/14, 9:26 AM
#29

ja då är det ju lugnt 🙂. men som sagt jag tror inte så tidiga versioner gör lollipop riktigt rättvisa

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Misanthropist]
12/2/14, 2:36 PM
#30

#29 Rullade tillbaka backupen nu. Jag gillade det, men det var en del småsaker som behöver fixas. Och apparna behöver, som du skrev, optimeras för ART. Nästa test gör jag nog när det kommer en officiell nightly. Det här var ju en inofficiell beta.

Upp till toppen
Annons: