Annons:
Etikettappar
Läst 1864 ggr
Mysan59
11/12/14, 3:36 PM

Google Play Music

Hej!

Undrar över en sak med min telefon, har en Samsung Galaxy S3 mini och i "aktiva program" som är en widget, tror jag, så står det ofta att det är program som är aktivt och när jag tittar efter så är det nästan jämt Google Play Music.

MEN det konstiga är att jag aldrig lyssnar på musik i mobilen och aldrig Google Play. Så hur kan det komma sig att den "sätter på" sig själv?

Jag är så dålig på att förklara men hoppas att nån förstår vad jag menar.

Annons:
Razzora
11/13/14, 12:06 AM
#1

Vet du om du själv har tagit ner Google Play Music? Om jag nu inte minns fel så kan man avinstallera den appen annars.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Bitte-n
11/13/14, 12:10 AM
#2

Hej!!
Både jag o sonen har samma problem som Mysan med Google play music, vi har Note 3.
Det är väldigt irriterande , inte någon av oss använder google play, men ändå så är programmet aktivt.

Mysan59
11/13/14, 11:05 AM
#3

#1 Den finns ju med från början och går inte att avinstallera. Eller det kanske går, men då måste man nog kunna mer än vad jag kan om sånt. 

Det är inte bara att avinstallera som man gör med andra appar.

#2 Jaså, det finns flera! Kul att höra, eller kanske inte kul, men ändå :)

Javisst är det irriterande.

Razzora
11/13/14, 2:20 PM
#4

Det verkar vara ett vanligt problem som har dykt upp efter lite forskande. Detta problemet dök upp efter den senaste uppdateringen av era mobilers mjukvara.

Vi kan testa och se om den går att avaktivera den. Inställningar > Programhanterare > Alla > Google Play Music > Tryck på "Inaktivera". Om programmet är uppdaterat, tryck på "Avinstallera uppdateringar" och sedan kommer "Inaktivera" knappen där istället så använd den då.

Hoppas att detta hjälper er något.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Mysan59
11/13/14, 4:10 PM
#5

#4 Tack för tipset! Ska testas och hoppas det funkar 🙂

Razzora
11/13/14, 9:15 PM
#6

Hopas också på det. Skulle det inte fungera så får jag kolla om jag hittar en annan lösning.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: