Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2325 ggr
Razzora
10/30/14, 5:15 PM

Större skärmar mindre kanter

Jag har alltid varit mycket imponerad av LG's tunna kanter som började dyka upp med LG G2:an. Nu verkar det som om ännu tunnare kanter verkar komma i nyare mobiler. En 5,3" LCD panel med 0,7mm tunna kanter har tillkännagivits av LG Display. Detta gör att du får mindre telefon med större skärm.

Undrar bara hur stora skärmarna kommer att bli i framtiden.
Tycker ni om detta med tunna kanter?

Läs mer: http://www.swedroid.se/senaste-skarmen-fran-lg-display-har-varldens-tunnaste-kanter/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Snurpan79
10/31/14, 1:59 PM
#1

Jag fullkomligt älskar tunna kanter och det är en av anledningarna till att jag gillar G3:an så mycket. Gillar också stora skärmar på mobiler och kan mycket väl tänka mig en mobil med 6,5-7 tums skärm, men där går nog min gräns.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Razzora
11/1/14, 9:14 PM
#2

Man kan ju önska att fler tar till sig detta med tunnare kanter. Nu har jag fått för mig att Samsung har börjat att göra detta med sina mobiler. Men Sony skulle ju inte fara illa av att göra kanterna på mobilerna lite tunnare…

Håller med dig Snurpan att runt 6,5" är nog den magiska gränsen. Men sedan är det lite hur det känns i handen. LG G3:an känns inte som om den är på 5,5", den är ju bara några millimeter högre och några millimeter bredare än min LG G2:a som ändå är på 5,2".

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
11/2/14, 11:23 AM
#3

mindre kanter är ju en nödvändighet för att något öht ska kunna hanteras på telefonen med bara ena handen när skärmstorlekarna går över typ 4,7" - samtidigt måste man ju förstå att det är huvudsakligen tvåhandshantering som gäller med en större telefon.

vad jag är lite sugen på är att ha en så stor telefon att en liten surfplatta blir helt överflödig, det är lite drygt att släpa på två halvstora telefoner (en m8 och en note 3) och en läsplatta och en surfplatta i väskan jämt 😓. en riktig feting med monsterprestanda, dubbla simkortsplatser, amoledskärm på framsidan och e-inkskärm på baksidan vore nåt 🤤. och så en riktigt bra smartklocka kanske vore ett bra tillbehör då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
11/2/14, 2:03 PM
#4

Ja visst är det nödvändigt, men många telefontillverkare har inte ens försökt att få ner ramen så mycket. Även om Sonys telefoner är riktigt bra så har de alldeles för mycket döyta fortfarande.

Det hade ju varit något kissidor. En allt i ett telefon 😉, fast det hade nog inte funkat så bra här dock. Eftersom jag ändå delar ut mitt nätverk från telefonen så bryts nätverket så fort jag börjar och surfa på min mobiltelefon.

Men en telefon i runt 6" skaran och sedan en surfplatta runt 10" också då med tunna kanter. För där har vi verkligen döyta på i stort sätt alla plattor. Så om de kunde vara lika duktiga med plattorna som med telefonerna så hade det varit något 🤤🤓

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
11/3/14, 1:42 AM
#5

Jag är numera mycket inne på en lur med runt 6" skärm.

För mig med min PadFone2 så har den 4.7" och även den behöver jag använda med båda händerna, mina tummar är nog helt enkelt för stora för denna skärmstorlek för att jag skall kunna hantera den med enbart höger hand.

Ändå så har jag inte några speciellt stora "labbar" .

Konstigt egentligen då jag kunde hantera mina gamla lurar med knappar och skrev sms med både höger och vänster tumme samt var en jäkel på T9:an så att det gick ordentligt undan.

När jag sedan bytte till smartphones så har jag alltid kört dessa i landskapsläge när jag skriver och då behöver jag hålla luren i min vänstra hand medan jag skriver med den högra.

Well och hur som helst, är väldigt inne på att skaffa en lur med runt 6" skärm.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
11/3/14, 6:20 PM
#6

ja plattorna har ju fortfarande en massa döyta razzora, men jag tror faktiskt inte de direkt jobbar på att minska den i nån jättestor utsträckning, det är så många än idag som håller i sina plattor och då vill de gärna ha kanter att hålla i. men visst, för mig som aldrig nånsin sitter och håller i mina plattor vore det helt ok med tunnare kanter - de går ju lättare ner i väskan då 🙂

nån enstaka gång kan jag kanske vilja ringa ett samtal med bara tummens hjälp i enhandsfattning. men inget är ju lättare än att göra det på min note 3, det är bara att aktivera enhandsläget så lägger sig dialern snällt i ena hörnet och alla siffrorna nås med lätthet även med min lilla marsvinshand. knöligare att göra det på min m8 isf, så har de bara lite såna grejer inlagda för att underlätta hanteringen av en phablet så löser det alla tänkbara problem för mig iaf. för som du bertil så använder jag den så gott som alltid med bägge händer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: