Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1389 ggr
kissidor
10/15/14, 8:40 PM

Vilken/vilka nya nexus-enheter kan du tänka dig?

Ja som sagt i en annan tråd - inte mindre än tre nya nexus-enheter presenterades ikväll. nu är jag nyfiken, vilken/vilka om någon kan ni tänka er? om ni bortser från priset (som för övrigt inte är känt än heller, men väntas ligga högre än tidigare nexusenheter som ju dels haft vissa besparingar i hårdvaran och dels varit sponsrade av google - men som sagt bortse från det)

välj ett svarsalternativ och skriv jättegärna en motivering i tråden 🙂

här kan ni läsa mer om de nya nexusarna: http://www.google.com/nexus/

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
10/15/14, 8:51 PM
#1

jag börjar väl själv då, och föregår med gott exempel 😉 (undrar just vem som hann rösta före mig på "ingen av dem" förresten - om det var en väldigt inbiten äppelälskare eller en allmänt teknikfientlig person. det låter ju lite extremt att inte kunna tänka sig en enda av dessa enheter kan jag tycka 🙂. det är ju ändå det bästa google själva tycker de kan erbjuda, och det är väl inte kattskit om ni frågar mig.

efter lite tvekan röstade jag på alla tre, men det betyder inte att jag seriöst funderar på att köpa alla tre. det jag egentligen är allra mest sjuk på är telefonen, men jag får ju inte köpa den när jag sitter med en alldeles utmärkt htc m8, så gör man bara inte 😊

surfplattan känns väl lite fel i formatet för mig, hade den varit en eller två tum större - eller tom om den hade varit i samma storlek men då istället i 16:9 eller 16:10 så ytan utnyttjades bättre för filmvisning hade det varit svårare att stå emot

spelaren beror sig på vad den kommer att kosta, under tusenlappen känns den som ett givet köp - om den inte skulle få dåliga recensioner förstås

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/15/14, 9:06 PM
#2

Mitt svar: Alla tre så klart 🤓
Telefonen - För att det verkar vara den första Nexusen som har vettig hårdvara och som jag bara känner att jag vill ha.
Surfplattan - För att det är just rätt format för min del. Älskar just att man kan använda enhands grepp och slipper lägga ifrån sig plattan.
Player - För att det känns som en spelkonsol och jag är en spelnörd från grund och botten.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/15/14, 9:17 PM
#3

så får du en tolvtusen ungefär i handen så blir det hat trick i nexusar för dig 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/15/14, 9:25 PM
#4

ooooohhh, luren HAR amoledskärm! 🤤DreglarDreglarDreglarDreglar. och den finns med 64GB! HUR ska jag kunna stå emot 😭?!?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
10/16/14, 12:40 PM
#5

Röstade på Nexus 6 men tycker även att Nexus 9 låter väldigt intressant.

Vi har ju varit inne på det här tidigare om när en lur blir "för" stor och på de jämförelsebilder vi har sett så är ju Nexus 6 en riktig bjässe.

Nu skulle vi ju inte ta priset i beaktning men som det ser ut så blir just priset min personliga akilleshäl, annars så skulle jag absolut varit en mycket het kandidat till Nexus 6 med 64 GB.
(Hade väl fått börja med snickarbyxor,haha)

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
10/16/14, 4:49 PM
#6

Får jag 12 papp över på något mystiskt sett så kan du mer eller mindre räkna med en hattrick för min del.  Men det är väl där det svider just nu..

Missade du den viktiga detaljen kissidor?! Jag trodde att du hade sett att den har amoledskärm…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
10/16/14, 5:14 PM
#7

nja jag missade det inte, utan det stod inte utskrivet först nämligen, däremot hade jag hoppats på det eftersom motorola brukar köra amoled - men jag ville ha det bekräftat 

tja efter att under året ha shoppat upp extrapengarna jag fick på försommaren på två nya laptoppar, två nya telefoner och två nya surfplattor (inte bara till mig, dottern skulle också ha!) så kan väl pengarna vara något av en issue för mig också… men jag skulle nog kunna lösa det med lite omprioriteringar - så mitt största problem är väl att jag har satt den där mycket stränga regeln för mig själv att jag får absolut inte byta telefon oftare än en gång om året. och skulle jag en gång bryta mot den, då är det kört. då kommer jag att tappa fotfästet helt och köpa varenda dj-a flaggskepp som kommer ut - inklusive iPhone och Lumia 😃

nexus 9 hade däremot varit ett lovligt köp eftersom sambon korpat min iPad 4 - men då vill jag  ju absolut inte ha en mindre platta än iPaden då jag redan har en iPad mini. så en ny nexus 10 hade varit klart mer välkommet där - även om jag tror att nexus 9 kan vara en sjukt bra platta.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/16/14, 5:36 PM
#8

Aha, för när jag kollade på specifikationerna så fanns det med där. Så min första tanke var: "Nu blir kissidor glad" 😉

Haha och du undrar varför du har ont om cash? 😉
Kanske, bara kanske kan jag få min sambo till att köpa Nexus 6 och 9. Då han beklagar sig så över iPad minin och hans telefon han har.

Däremot är jag fundersam till Playern. Jag vill köpa en Playstation 4 och det lär nog bli till nästa år innan jag köper en, så jag lär väl höra en massa skit om jag köper mig en Player också 🤪 Det kommer bara att vara "vad ska du ha med ytterligare en spelkonsol till?!"

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/16/14, 5:38 PM
#9

jomen det är så det låter här hemma fast om telefoner och surfplattor…

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/16/14, 6:07 PM
#10

Haha, ja tyvärr så är det så om allt här hemma. Köper jag mer garn så blir det samma fråga :P Ja jag vet jag kan inte bara ha en hobby…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/16/14, 6:45 PM
#11

känner igen det där också 😕. men då är det pärlor eller fusingglas. ändå handlar jag ju för min egen surt förvärvade deg - men det är liksom mer det att ens psykiska hälsa ifrågasätts… 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/16/14, 7:17 PM
#12

fast nu när jag kollat på ett par mycket tidiga hands on-videos så blir jag lite mer sjuk även på nexus 9 igen… det vore ju bara så asgrymt med tegra K1 och stock Lollipop 🤤

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/20/14, 10:17 AM
#13

Min psykiska hälsa ifrågasätts nog mer eller mindre dagligen då jag alltid hittar något roligt teknisk grej som sambon absolut inte är intresserad av. Men eftersom han ändå är MIN sambo och ingen annan finns att tillgå här så får han gott lyssna🤓😎

Jag har också kollat lite på några tidiga hands-on och jag måste säga att jag är imponerad faktiskt. Är sjukt sugen på både en Nexus 6:a och en Nexus 9:a.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
10/20/14, 10:47 AM
#14

tja så är det razzora, "i nöd och lust" gäller väl i praktiken även om man inte stått och sagt det i kyrkan😃? förresten är de inte såna kap själva i precis alla stunder😉

f-n vad jag önskar att det var en nexus 10 istället för en nexus 9 😭! jag ser såpass krattigt att 10" är helt klart absoluta minimum för min daily driver som surfplatta. dumma google 😡

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
10/20/14, 10:59 AM
#15

Haha, så sant som det är sagt 😉 Håller med dig till 100%, men de ser inte sina egna "fel". Även om sambon precis har skaffat sig en ny bil tillexempel (efter flera års sökande och testande av bilar) så har han fått för sig att det ändå inte var rätt bil och fortsätter sökandet. Vilket jag inte alls är glad för…

Man kunde ju nästan önska att de Google också kunde se till att fixa fram en större platta en kanske på 12" eller varför inte 11"?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: