Annons:
Etikettövriga-tillverkare
Läst 3426 ggr
Tjeja
2014-10-14 20:56

OnePlus One Någon som har erfarenhet?

OnePlus One telefonen 1+ One..

Någon som har erfarenhet utav den?

Hur är den och hur hållbar är den?

Skärmglaset ser ut att sitta väldigt oskyddat och jag är rädd att det ska spricka lätt.

Hur bra är egentligen batteritiden?

Vad tycker du/ ni om telefonen över lag? vad är bra och vad är dåligt?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[malda]
2014-10-14 21:10
#1

Jag fick hem min för några månader sedan och jag älskar den! Den är helt fantastisk på alla sätt. Jag kan inte påstå att jag tycker att glaset är mer oskyddat än på någon annan telefon, den känns snarare rättså robust. Och glaset är ju s.k. gorilla-glas som ska hålla väldigt bra. Jag har dock haft min i ett skyddande skal i princip från jag fick den, men upplever det inte som nödvändigt alls. Batteritiden är… normal. Hade lite problem med den i början, och på forumet (OnePlus eget) kan man läsa om andra som har problemet, samt lösningar på detta. Jag stängde dock av 4G, och sedan är den som förväntat.

Som sagt, jag tycker att det är en supertelefon. Den stora skärmen är helt underbar och cyanogen mod gör att telefonen känns väldigt "öppen", inte en massa bös instoppat i förväg och allt flyter helt underbart bra. Kan nog faktiskt inte komma på något dåligt… Eller jo, att det inte finns riktigt så många häftiga/fina skal och skydd att välja bland som det finns till vissa andra telefoner 😉 Men den har ju fått väldigt mycket bra kritik i olika tester och jag rekommenderar den verkligen. Rekommenderar att köpa den stora varianten när man ändå köper, priset går ju ändå inte att slå när det gäller telefoner i den här klassen!

kissidor
2014-10-14 21:11
#2

de är nog extremt lätträknade här på iFokus som har den - jag var väldigt taggad på den först men när det först visade sig att den inte skulle stödja den lte-frekvens jag använder mest och sen allt tjafset med inbjudningar började så tröttnade jag och köpte mig en m8 istället. men här har de iaf listat de problem som tydligen är vanligast med den: http://www.androidauthority.com/7-common-issues-oneplus-one-fix-536082/

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-10-14 21:15
#3

du hann emellan medan jag skrev malda - kul att höra en liten rapport från nån som har den 🙂! förstår att du trivs med cm, jag älskade verkligen min s4 när jag körde cm i den, så det var ju en av orsakerna till att jag var så taggad när jag först hörde om oneplus one. synd det där med lte-banden bara, det var tyvärr dealbreaker för mig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tjeja
2014-10-14 21:26
#4

#1 Den stora varianten? Finns den i olika storlekar? Trodde det bara var minnesstorleken som skilde dem åt? 16/64? Eller?

Skal har jag hittat så det duger åt mig i alla fall på Ebay 😃 

#1 och #2 Det är nog batteriet jag oroar mig mest för. Min nuvarande Galaxy är helt bedrövlig, den laddar ur flera ggr på en dag, t o m om jag stänger av den helt!!! Reklamen for OnePlus är ju ändå att den ska hålla längre än vanliga sph andå så man inte behöver ladda varje dag.. men hur pålitligt är det?

Tack för länken ska kolla!

Vad gäller skärmens hållbarhet har jag sett en droptest  på youtube.. det tålde luren inte så bra… vatten var däremot inget problem… Men jag tappar ju mina telefoner stup i ett. Där är min Galaxy däremot en pärla! inte en skråma på den efter alla höga tapp jag gjort! haha..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[malda]
2014-10-14 21:26
#5

Verkligen trist för dig kissidor, att det skulle falla på det. Jag håller med dig om inbjudningarna, det var lite frustrerande, och jag ställde in mig på att få vänta tills de släpptes helt. Men så fick jag en ändå! Och efter det tror jag att jag fått fyra eller fem till invites x) Känns inte riktigt som att det var menat så, men jag har gett bort dem till folk som velat ha. Jag är i alla fall frälst (vilket nog speglades i mitt inlägg, haha)!

[malda]
2014-10-14 21:30
#6

#4 Ja, jag menade alltså minnesstorleken, ursäkta otydligheten ^^ Batteriet upplever jag som sagt som normalt, men jag tycker det är svårt att säga, har inte så mycket att jämföra med. Jag behöver inte ladda varje dag egentligen, men jag brukar kunna ladda över natten ändå. Märker när jag är hos min mamma, där täckningen är begränsad att batteriet laddar ur snabbare och då räcker den precis över en dag. Jag har inte tappat den så mycket, och har den som sagt i ett skal, men hittills har det inte varit några problem!

Annons:
Razzora
2014-10-15 11:04
#7

Oj så kul att få reda på att någon härinne har en One Plus One! Riktigt trevligt faktiskt! Jag ställe mig i invites kön, men tyvärr så har jag inte fått några ännu. Nu har jag inte varit jätteaktiv och kollat runt och så, men har inte de släppt invites delen? Kul också att du Tjeja ändå har tänkt dig denna mobilen !

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-10-15 11:38
#8

Här nedan länk till test av luren från mobil.se

http://www.mobil.se/tester/test-oneplus-one

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-10-15 11:59
#9

jag fick en invite typ för ett par månader sen, men jag brydde mig aldrig om att hålla på och jaga efter en med en massa facebookgrejer och vad det var - så lite konstigt att du inte fått en än razzora 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tjeja
2014-10-15 12:15
#10

Vet inte om de har släppt på invitesen ännu. Själv får jag "ärva" min (fast helt ny) av min mor som fick en invite.. 😃

Men Razzora vill du ha en onePlus och behöver en invite borde vi väl kunna ordna en åt dig?  Kissidor eller Malda har någon av er en invite över att bjuda på i så fall?

Annars kanske jag kan luska ur en från mamma ..om hon är villig att bjuda någon utanför familjen på en av hennes 3. (borde inte vara helt omöjligt men vågar inte lova) ;) ha ha

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kissidor
2014-10-15 12:23
#11

den jag fick förut har jag för mig bara gällde en begränsad tid 🤔. men jag vet iofs inte om razzora verkligen prompt vill ha en, det är så mycket hon vill ha så 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[malda]
2014-10-15 12:43
#12

Jag har inga invites på lager just nu 😛 Och det stämmer som kissidor säger, att de bara gäller en begränsad tid. Det har varit lite olika tider för olika typer av invites, först hade jag 24 eller 48 (minns inte vilket det var) timmar på mig att "claima" inviten, sedan 24 eller 48 timmar på mig att köpa telefonen efter att jag claimat. De som man skulle ge bort hade längre tidsbegränsning.

Razzora
2014-10-15 13:20
#13

Men vad säger du kissidor?!  Att det är jag som vill ha så mycket??😉🤓Jag tror att du glömmer dig själv faktiskt 😉

Inviten gäller nog mer min sambo än mig faktiskt. Hans LG L9 har haft ett krossat glas i snart 1 år men det är lite dumt att köpa ett glas också när själva glaset kostar mer än själva telefonen för tillfället. Hur mycket kostar den för tillfället om man väljer 64 Gb varianten?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[malda]
2014-10-15 13:28
#14

Totalt fick jag betala 3,078kr för min telefon. Vet inte om det går upp och ned i förhållande till valutakurser faktiskt.. Men gissningsvis är det ungefär detsamma. Telefonen kostade 2,849kr och frakten 229kr. Valde expressfrakt, vem vill vänta liksom? ^^

kissidor
2014-10-15 13:35
#15

förstår inte vad du menar razzora 😮😇!

förresten trodde jag vi var överens om att din sambo ska ha en nexus 6 🤓😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-10-15 13:37
#16

Tack för priskollen Malda. Jag får kolla upp den lite mer noga nu när sambon har börjat och intressera sig för OnePlus One.

Haha malda jag förstår dig precis. Vem orkar vänta på en ny telefon? Förresten hur lång tid tog det för dig att få hem telefonen med expressfrakt?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[malda]
2014-10-15 14:07
#17

Det tycker jag att ni ska göra, Razzora! Känner mig helt partisk i den här frågan, som en mamma som inte ser sina barns brister x) Men jag rekommenderar verkligen OPOn, även om jag ser på den lite mer objektivt.

Tror att det tog fyra arbetsdagar, men minns inte riktigt. Dock är jag säker på att det inte tog mer än fem.

Razzora
2014-10-15 17:29
#18

Jadu kissidor, hade det varit för min del så hade min sambo inte fått välja något annat än en Nexus 6:a men nu har han ju "tyvärr" egen vilja där 😉
Så nu verkar ha vara intresserad av Nexus 6:an, OnePlus One, LG G3 (även om han tycker att den är lite för dyr just nu), Sony Xperia Z3 Compact. 

Haha malda, jag förstår dig precis! Brukar bli så när man har använt något och man bara älskar produkten! Men tack för all information som du har gett mig. Verkligen toppen!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tjeja
2014-10-15 19:06
#19

Tjo hooo har precis kommit hem med min nya OnePlus One nu! Fick den idag!! Yaay!

Har inte hunnit packa upp den än ens… så… får skriva mer om den imorgon! ;D

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

bamse6311
2014-10-16 12:29
#20

#19 Tjeja

GRATTIS till din nya lur och hoppas att du återkommer med en recension så småningom.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Razzora
2014-10-16 16:53
#21

Nämen grattis Tjeja!! Skulle vara underbart att höra från dig vad du tycker om din nya mobiltelefon. Gratttis än en gång!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tjeja
2014-10-16 19:12
#22

😃 Tack tack! # 20 och 21! Givetvis ska jag skriva och berätta vad jag tycker när jag provat lite mer! Än så länge är jag övervägande nöjd med den så här initialt. Däremot känns det ovant med en så stor telefon för handen jämfört med min förra "lilla" Galaxy 2. Ha ha.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kissidor
2014-10-16 19:15
#23

oj WOW, snacka om att byta upp sig 😃! grattis från mig med 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-10-20 10:24
#24

Wow, det var inget litet steg när du nu har bytt upp dig! Grattis än en gång!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tjeja
2014-10-20 10:53
#25

Ok… en kort kommentar så här långt.

Batteriet får mycket väl godkänt an så länge! Bara laddat 2 ggr på 4 dar.

Själv använder jag FM radion massor när jag är ute och går, åker buss etc. Vill ha radio och det saknas.. ett stort minus i min värld! Har ingen glädje i att ladda ner program i någon app för det, jag vill ha direktsändningar!

Skärmen, toppen… men tja… känns som om alla övriga jämförelser med min tidigare telefon är orättvis egentligen. 

CyanogenMod då… jag är ju ovan så jag är inte riktigt överens med detta "Mod" och dess stil och.. typsnitt? säger man så? Men det kan ju vara en vanesak. Men jag har jättesvårt att hitta saker än så länge. Så tycker jag att det känns ganska naket avskalat som en sjukhussal jämfört med ett vardagsrum.

MEN det är inte en massa annat skit i luren som tar energi, ligger i vägen eller stör istället då. Och tja… lite av den "sterila" känslan får man ju bort med egna bakgrundsbilder osv. Självaste utseendet/stilen på ikoner osv har ju inget med funktionen att göra utan bara en smaksak.

För övrigt känns telefonen gedigen, lite för stor för mina händer ska trivas egentligen men är väl även det en vanesak kanske…

Stort plus är förstås att den är så snabb och att just CyanogenMod ska ge frihet att göra saker som man vill… bara ett bekymmer… jag kan inte i alla fall! ha ha..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kissidor
2014-10-20 10:58
#26

haha, nej den är väl lite som en nexus-enhet och kör ett så gott som rent OS vilket har poängen som du säger att den blir väldigt snabb när inte en massa tillverkarjox som man kanske eller kanske inte vill ha tynger den, och att man själv väljer precis hur man vill ha den. men som du också säger, det kräver även lite kunskap… men du fixar det säkert, antingen du lär dig själv eller känner nån "nörd" som hjälper dig 🙂

och ja, storleken vänjer man sig vid 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-10-20 12:47
#27

Du kan ju förstås om du vill lägga till olika lager som gör att den känns mer som ja nu vilket mobilmärke du än vill ha.  

Men jag förstår att det är en otrolig stor skillnad mellan dina två olika telefoner. Men jag lovar att du snart har vant dig vid det 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: