Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 14584 ggr
ilenna90
10/2/14, 10:18 PM

ångra uppdatering?

Är det nån som vet ifall det finns möjlighet att ångra en uppdatering man gjort?
Tvivlar på att jag har sån tur men tänkte att jag kunde chansa och fråga i alla fall. 

Det är alltså ingen app-uppdatering utan uppdatering(/uppgradering?) av hela telefonen. 
Jag trodde det skulle göra mobilen bättre men precis allting blev mycket fulare, omständigare och krångligare -.- bara grejen att ikonerna högst upp på mobilen/nya meddelanden/alarm blev pyttesmå. 

så finns det nån chans att ångra? :(

Annons:
kissidor
10/3/14, 9:42 AM
#1

det finns förmodligen sätt, men inga enkla sådana och du kanske skulle behöva hjälp på plats av nån. vad är det för telefon du har? och vilken uppdatering fick du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
10/3/14, 10:14 AM
#2

okej vad synd :/ märkte dessutom att batteriet började dra asmycket nu efter uppdateringen också, hade försvunnit 20% bara under natten.. 

Jag har sony xperia P, minns inte exakt vad uppdateringen hette, nånting innehållandes 6:or, 0:or och 1:or om det säger nånting.

kissidor
10/3/14, 10:51 AM
#3

det där med batteriet dock är nog bara en bugg som inte i sig har med uppdateringen att göra - eller jo det har den förstås, men det är inte direkt uppdateringen som gör det. det är nån app som fått lite fnatt bara. har du väldigt många appar och inställningar som blir jättejobbigt att lägga tillbaks om du gör en fabriksåterställning? det är annars vad man egentligen alltid bör göra efter en OS-uppdatering. inte för att jag brukar orka det i normalfallet, men får man mystiska problem så bör man ju göra sig besväret.

jag kollade på sonys hemsida, uppdateringen du fått är kanske 6.2.A.1.100, men det är lite lustigt att du har fått den nu - det står att den började skickas ut i juni 2013… 🤔

om det finns nån lätthanterlig programvara man kan använda för att flasha om en sony vet jag tyvärr inte. till samsung finns ju odin som är ganska lättanvänd och inte kräver nåt större nörderi, men jag har ingen aning om ifall det finns nåt motsvarande för sony eller om det kräver mer av kunnande och att hålla tungan rätt i mun. misstänker det dock

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
10/3/14, 2:19 PM
#4

jag fick faktiskt uppdateringen för väldigt länge sen, nästan direkt efter att jag skaffat mobilen så det kan nog stämma att jag fick den redan där 2013, men jag har låtit bli att installera den just för att jag var osäker på om det skulle bli stora förändringar. Men var ju dum nog att installera den igår ändå och tyvärr var ju förändringarna tusen gånger sämre än jag ens kunnat föreställa mig. Bara grejen att dom tryckt ihop alla tusentalsbilder till ett enda album istället för att jag som tidigare kunde välja att gå in på kamerabilder/screenshots/egna inlagda bilder från datorn/instapicframe-bilderna osv. 

okej :/ känns inte som att jag vågar försöka mig på något sånt, men tack ändå för hjälpen. Hade ju hoppats att man bara kunde ångra men tvivlade som sagt på att det skulle kunna finnas nån sån bra funktion ;)

ilenna90
10/3/14, 2:50 PM
#5

men kanske kan passa på att fråga om det här också (gud vad oteknisk jag känner mig nu haha.) 

Vad betyder dom små pilarna bredvid wifi-ikonen? Dom fanns inte där innan uppdateringen men nu dyker dom upp nästan hela tiden. Håller inte på och laddar ner nånting, och har bra internetanslutning. Har inte något särskilt program igång heller, mer än att jag såklart är inloggad på twitter och instagram. Men pilarna var som sagt inte där tidigare. 

http://oi62.tinypic.com/w85ekn.jpg

Razzora
10/4/14, 9:26 PM
#6

Pilarna visar att det är något i bakgrunden som använder sig av nätverket. Twitter och instagram brukar göra så att de visas ganska ofta. Inget du behöver vara orolig för så att säga. Men om ditt batteritid är lite i upphälle så kanske du skulle kolla hur ofta de synkas (det vill säga hur många gånger den kollar på nätet om något nytt har kommit till dig, oftast så är den satt på var 5 min om jag inte minns fel) och kanske öka den till kanske att den kollar max en gång i halvtimmen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
ilenna90
10/6/14, 11:15 PM
#7

#6 okej tack för tipset! :) och förklaringen till varför dom där pilarna dyker upp.

Razzora
10/6/14, 11:22 PM
#8

Så lite så 👍

Förresten har du kollat så att inga fler uppdateringar finns på din telefon? Eftersom det ändå var en sådan gammal uppdatering så kanske det finns några nya uppdateringar som fixar problemen som du har med batteriet.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

ilenna90
10/7/14, 3:33 PM
#9

#8 jo det dök upp en ny uppdatering direkt efter jag gjorde den förra. Men eftersom allt funktioner, ikoner osv blev så fruktansvärt mycket sämre struntar jag i att göra den. Känns dumt att göra ett till misstag haha -.- så hellre sämre batteri känner jag :/

Razzora
10/7/14, 8:45 PM
#10

Många gånger så rättas alla misstag till när man kör den senare uppdateringen. Så jag skulle nog rekommendera att du även installerar den uppdateringen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
10/7/14, 8:58 PM
#11

precis, den uppdateringen som kommer alldeles efter är ofta en buggfix

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: