Annons:
Etikettappar
Läst 1551 ggr
missemel
9/24/14, 8:33 PM

Play musik appen

Jag är så extremt galet trött på att alla mina artister hamnar under okänd artist mappen i play musik appen som kommer med telefonen. Gillar appen annars så vill inte ha tips på att ladda ner någon ny OM det inte är så att det inte finns ett sätt i världen att själv kunna bestämma över sina listor i telefonen. Vet någon hur jag ska göra?

Annons:
_Fisken
9/24/14, 9:31 PM
#1

Är låtarna MP3 från din dator? Om så är fallet så måste de taggas med extra information. Utförs med Mp3tag. Finns att plocka ner från nätet.

Ladydragon
9/24/14, 10:16 PM
#2

som #1 skriver du behöver troligen "tagga"  musiken för att få ordning på det hade själv det  problemet innan jag kom på en lösning

här finns länk till programmet http://www.mp3tag.de/en/

Razzora
9/24/14, 11:36 PM
#3

Det låter verkligen som om de behöver taggas om. Tyvärr blir det oftast så om man laddar ner eller om man rippar låtarna direkt från en cd skiva. Tar lite tid men oftast så brukar man få det som man vill.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

missemel
9/25/14, 7:45 PM
#4

Okej tack så jätte mycket för svaren! Ska testa! :) Kommer antagligen inte förstå så mycket men då skriver jag här igen! ;)

_Fisken
9/25/14, 7:49 PM
#5

Förut använde jag Youtubedownloader och tog låtarna från youtube.  Den drog ner videon, konverterade till MP3 (automatiskt) och satte namn på MP3:n i formatet - .mp3 i 90% av fallen. Det kunde sedan mp3tag handskas med som automatiskt taggade filnamn->tag. Praktiskt.

Ladydragon
9/25/14, 8:31 PM
#6

#5 menar du programmet YTD?? i så fall finns nog den funktionen bara i betalvarianten 

använder själv YTD gratisversionen rätt ofta men den taggar ingenting utan det får man göra själv sen med MP3tag 
annars blir det problem som T.S har 

T.S här har du hjälpen till MP3tag programmet http://help.mp3tag.de/

Annons:
_Fisken
9/25/14, 9:09 PM
#7

Ja, jag betalade för den men YTD sätter ett filnamn på MP3:an oavsett om den är licensierad eller inte. Efter det så kör man mp3tag. Betalversionen (175 kr) tog ju spellistor från YT. Det var ju inte ovanligt att man plockade ner 100 st låtar på nån timme.

Ladydragon
9/25/14, 11:00 PM
#8

#7 du missförstod mig….

självklart så sätter YTD namn på filerna men gratisvarianten taggar inte filerna det är 2 skilda saker….

_Fisken
9/26/14, 5:39 AM
#9

Betal-varianten gör det inte heller.

missemel
9/27/14, 7:21 PM
#10

Men hur ska jag öppna musiken i telefonen i det programmet? Går inte att ta musiken från telefonen och ta in i programmet för musiken hittas inte. Det är bara massa tomma mappar ser det ut som i telefonen på datorn

Ladydragon
9/27/14, 8:23 PM
#11

#10 tror du faktiskt måste föra över filerna till datorn tagga filerna och sen föra över dom tillbaka till telefonen för att få det till att fungera

_Fisken
9/27/14, 11:44 PM
#12

Du ska alltså plocka ner låtarna med din laptop till en mapp. Sen använda Mp3tag på den mappen. Tagga låtarna och sen föra över dem till telefonen. Så går det till så vitt jag vet. Det finns ett tag-program för telefon också så det går att hantera det i telefonen också.

missemel
10/1/14, 8:22 PM
#13

Kan inte öppna musik från datorn i det programmet heller

Annons:
_Fisken
10/1/14, 9:10 PM
#14

Mp3Tag är egentligen inte en mediaplayer. Man kan högerklicka på varje låt och valt Play.  Då öppnas Windows MediaPlayer lilla spelare.

Upp till toppen
Annons: