Annons:
Etikettappar
Läst 3096 ggr
Tom
2014-09-14 11:06

Skärmsläckare med bilder?

Jag har letat som en tok efter en enkel app som bara visar mina bilder när Androiden har varit inaktiv en stund. Som en vanlig skärmsläckare på en PC. Är det någon som vet en sådan app? Eller någon som har lust att sätta ihop en? ;-)

Annons:
Razzora
2014-09-14 16:06
#1

Jag kollade runt lite på Play, fast då sökte jag med det engelska ordet för skärmsläckare (screensaver) och fick upp några alternativ som verkar vettiga:

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.j4velin.ultimateDayDream
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.andyounglab.screensaver

Vad jag förstår så verkar det vara som om första länken då kan du välja själv dina bilder, den andra länken kan du välja som bubblor med dina bilder på. Nu har jag bara skannat snabbt igenom apparna på play. Men om du söker mer så hittar du kanske fler.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tom
2014-09-14 19:51
#2

Razzia, Tack för ditt svar! Men det jag är ute efter är, som jag skrev i mitt första inlägg, en skärmsläckare som startar när min Android har varit inaktiv en stund. Den första du länkade till går igång när enheten dockas eller laddas och den andra var mest en massa reklam och saknade också funktionaliteten som jag ville ha. Jag börjar fundera på om Android på något sätt har spärrat den här möjligheten eftersom det inte verkar finns någon app som gör detta. Jag har, förutom att prova ett stort antal appar, även sökt runt på olika forum men ingen verkar ha ett svar på den här frågan. Tom

Razzora
2014-09-14 22:53
#3

Tom, jag tror att det mer beror på att det i så fall kommer att dra lite för mycket batteri. Många telefoner håller ju knappt eller strax över en dag. Men om du har skärmen igång hela tiden (som redan från början är den som dränerar ett batteri mest utav allt som man har på en mobiltelefon) så kommer nog inte mobilbatteriet att räcka ens hälften av det den ska räcka till. Det är nog därför man bara har skärmsläckare när man dockar eller när man laddar en telefon. Så tyvärr är nog bara det som finns på Play butiken sådana appar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tom
2015-02-16 01:10
#4

I det här fallet är batteriet inte intressant eftersom det är en stationär mediaspelare som är kopplad till en stor skärm.

Razzora
2015-02-16 06:33
#5

Tror att det finns någon inställning i telefonen som under Inställningar-> Skärm-> Skärmtimeout (eller något liknande). Om du sätter den till Stäng aldrig av eller möjligen att det står Aldrig så ska skärmen aldrig stängas av utan vara igång fram tills det att du stänger av den själv.

Sedan har vi problemet med att det ska finnas skärmsläckare när skärmen är igång. Jag kan ta mig en titt på play, men jag skulle tro att det är nog svårt att hitta.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tom
2015-02-16 12:12
#6

Det du skriver om kallas för daydream i Android och det är inte där problemet ligger i det här fallet. Men tack för ditt engagemang! :-)

Annons:
Razzora
2015-02-16 12:39
#7

Hmm, satt och kollade runt i Play detta:  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.theultimatelabs.frame

Kanske är något för dig. Visserligen verkar det vara en gammal app, men om jag inte är helt ute och cyklar så är det detta du har sökt efter.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: