Annons:
Etikettundersökningar-kluringar
Läst 2024 ggr
KevinCGothe
8/30/14, 1:08 PM

Vilken telefon borde jag köpa av dessa?

Vilken av dessa telefoner är den bästa?

Annons:
*~HamsterHamster~*
8/30/14, 1:17 PM
#1

jag själv har gjort väldigt dåliga erfarenheter med nokia lumia, tycker samsung  är super och det kommer bli min nästa mobil också. Med sony har jag inga erfarenheter alls.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

SegerSims
8/30/14, 1:38 PM
#2

Samsung säger jag då vi alla i familjen är väldigt nöjda och har haft flera st.

Razzora
8/30/14, 2:13 PM
#3

Det beror egentligen på vad du vill göra med mobilen. Jag valde Z2 eftersom den är vattentålig och har många bra finesser.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
8/30/14, 2:22 PM
#4

jag valde också z2 då den nog rent objektivt plockar hem de flesta poängen sas. men det behöver inte betyda att det är den bästa telefonen för dig 🙂, det beror på så många faktorer och nästan alla i grund och botten på dig själv. 

men om du vill ha lite mer personliga råd så kan du gärna berätta vad du har nu, hur du använder telefonen, och vad som är viktigast med den för dig så får vi se vad vi säger då 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

KevinCGothe
8/30/14, 5:04 PM
#5

Jag älskar att ta bilder så en telefon som kan ta så bra bilder som möjligt är att föredra. Jag ringer även en hel del och hoppas på att det finns någon telefon med högre volym för ibland är det väldigt låg volym på vissa telefoner, och då gillar jag även bra ljudkvalitet. Jag är inne väldigt mycket på diverse appar och surfar väldigt mycket så det är viktigt att telefonen är så snabb som möjligt, jag får bokstavligen "damp" på slöa telefoner, så snabbhet är viktigt. Jag har alltid haft iPhone innan men nu känner jag att det är dags för mig att byta ifrån eftersom jag är missnöjd, jag tycker att iPhone inte presterar tillräckligt bra. Sedan så är iPhone så sjukt känsliga. Jag har otur och lite klantig så det vore bra med en telefon som inte är lika känslig som iPhones, detta är dock inget krav. Det viktigaste är kameran, hastigheten, ljudkvalitet och lätthet vid sms ( att det går lätt, snabbt, och smidigt att smsa ). Kan ni rekommendera en något extra nu?

*~HamsterHamster~*
8/30/14, 11:01 PM
#6

Nokian skulle passa super enligt mig, också om jag tycker samsung är bättre. Nokia är faktisk snabb xD har fortfarande onga erfarenheter med sony med jag googlade lite och det skulle också passa tror jag :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
bamse6311
8/30/14, 11:09 PM
#7

Jag valde också Z2 i den här omröstningen.
Personligen så tycker jag att det är den bästa luren av de här tre.

Om det nu är kameran som du primärt är ute efter i en lur så kommer här nedan en jämförande test av olika kameramobiler där Z2 blir vinnaren.

http://www.mobil.se/tester/j-mf-rande-tester/j-mf-rande-test-kameramobiler?nodePage=0

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
8/31/14, 8:46 AM
#8

Samsung 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
8/31/14, 9:08 AM
#9

nu när jag vet lite mer Kevin så säger jag kanske men inte lika säkert fortfarande z2. 

lumiorna är blixtrande snabba och har utmärkta kameror - men de faller för mig och många andra fortfarande på att det saknas appar. funderar du på en lumia så gå först in i wp:s appstore och kolla så att de appar du verkligen inte vill vara utan eller en nära motsvarighet finns där

att messa kan rimligtvis inte vara lättare och smidigare än på en androidtelefon vilken som helst egentligen 🙂, eftersom du själv väljer din sms-standardapp och ditt standardtangentbord - är du inte nöjd med de inbyggda så byter du till nåt som passar dig bättre. 

z2 är rustikt byggd och med en utmärkt kamera, samt är nog den idag tredje snabbaste androidtelefonen, efter nexus 5 (nexusarna med sin rena android-version är alltid snabbare än tillverkarnas anpassade gränssnitt) och htc m8. (bägge dessa faller dock på kameran. ) 

tyvärr finns det dock ett men att flagga för - vissa har haft problem med samtalsljudkvaliteten på sina z2:or. andra är hur nöjda som helst så det är svårt att säga om folk är olika kräsna eller om det är några som haft otur och fått defekta ex. det är ju så med alla telefoner, det finns alltid något framträdande bugg/defekt som drabbar ovanligt många om än långtifrån alla av just den modellen och i z2:s fall är det alltså samtalsljudet. det bästa vore om du kunde testa innan köp, men du kan också läsa i den här forumdiskussionen om de som upplever problemet: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=110645

om detta blir avgörande för dig gällande z2, och lumian faller bort pga apparna eller nåt annat så är det ju s5 som återstår. den är i normalfallet lika snabb som de andra men kan ev fortfarande hacka/minifrysa i vissa lägen. kameran lär ska vara alldeles utmärkt även på denna. inte lika rustikt byggd som z2 men inte nödvändigtvis därför "känsligare". 

Sen något du inte sagt nåt om men som faktiskt i praktiken brukar vara rätt viktigt för många - hur den ligger i handen. där är det minus för z2 pga dess kantighet.

sist och slutligen, hur nära i tiden ligger telefonköpet? det kommer under septembers första halva att presenteras en hel del extremt intressanta nya modeller på olika mässor och event. Samsungs note 4 tex, Sonys z3, kaaaanske tom den nya nexusen. (sen i ärlighetens namn på en androidsida 😉 tror jag iPhone 6 kan komma att bli ett ganska väsentligt steg upp från tidigare iPhones, och den presenteras ju också nån gång nu inom ett par veckor.)

Värd på Mobiltelefoner och Android

KevinCGothe
8/31/14, 4:37 PM
#10

# 9 Jag får byta min telefon den 7 Oktober så det är ju inte jätte långt kvar. Jag läste det där om Lumian med appar efter att jag frågade här så den föll bort direkt på det. Samsung Note har varit lite mindre intressant för min del för jag vill gärna ha touch men vill inte ha en pekpenna, utan jag vill ha touchen med fingrar. Hur den ligger i handen är självfallet viktigt men glömde att skriva det förrut. Det står nog mellan Samsung S5 och Sony Z2 ändå så länge Iphone 6 inte kommit ut, för då kan det kan finnas med i jämförelsen. Det är så att iphonen jag har nu är helt kass och dessutom halvtrasig så jag kommer inte stå ut att vänta till december för en iphone 6. Det är ju ingen som vet säkert när den kommer ännu men gissar på december.

kissidor
8/31/14, 5:09 PM
#11

kevin självklart har du en helt vanlig touch-skärm på note-serien - en väldigt responsiv och fin sådan också då note-serien i mitt tycke är deras egentliga flaggskepps-serie. ska jag vara ärlig har jag aldrig använt pennan så speciellt mycket på mina note 2 och 3, utan bara haft dem för att de varit riktigt rappa och bra telefoner med rejäla och svinbra skärmar. samtidigt vet jag de som gjort sig besväret att lära sig så att de verkligen kan använda pennan till fullo också, och då finns det helt enkelt ingen annan telefon som kan konkurrera överhuvudtaget. 

jag gissar på att iPhone 6 möjligen kan komma ut redan i oktober, men det får vi väl veta när den presenteras snart.

Värd på Mobiltelefoner och Android

KevinCGothe
8/31/14, 5:51 PM
#12

11 - Jaha, okej. Så man kan använda den utan pekpenna alltså. Då får jag jämföra med den också, vet du när note 4 kommer? Okej! Jag gissar på att den släpps i USA i Oktober och eftersom vi oftast får vänta några månader så känns det som tidigast December men vi får se med tiden. Jag har ju dock varit besluten länge att byta ifrån iphone till Samsung. Hade en sony xperia mini för några år sen som lånetelefon och den tyckte jag var vidrig. Jag har provat Samsung S5 och den gillar jag, har inte provat Note än.

kissidor
8/31/14, 6:30 PM
#13

ja oh ja, absolut - den är en helt vanlig smartphone, pennan med dess funktioner är bara en ren bonus 🙂

aha, jag trodde det var mindre skillnad mellan olika marknader - men du som haft iPhone förut har säkert bättre koll på detta 🙂.

håller med dig, x10 mini var min allra första smartphone och den var verkligen gräslig 🤮. men man kan absolut inte döma nuvarande sony-telefoner utifrån den, de bör inte nämnas i samma mening ens (fast jag just gjorde det 😃).

galaxy note är alltid vassare än galaxy s från samma år, delvis helt enkelt för att den kommer senare förstås - men delvis också tror jag för att den är säkert riktad lite mer mot marknaden som företagstelefon, samt kanske också för att den ska ha extra krut för att man verkligen ska kunna använda pennan med sina specifika appar utan att känna att det blir för tungdrivet. men den är ju lite fläskig i formatet, så tycker man det är för mycket så tycker man. och tycker man istället att det är helt underbart med denna mer tilltagna skärm så tycker man det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
8/31/14, 7:43 PM
#14

sorry, glömde svara på när note 4 kommer - den kommer att presenteras nu på fredag veckan som kommer så då får vi väl veta mer

Värd på Mobiltelefoner och Android

KevinCGothe
8/31/14, 7:54 PM
#15

13 - Det brukar ligga i snitt ungefär 3 månader senare än USA när det gäller i stort sett alla Apples produkter, men det är ju bara spekulationer. 14 - Jag hoppas den kommer innan jag får byta för jag kommer inte stå ut mycket längre än till 7 oktober med en telefon som inte ens hänger ihop egentligen. Det blir skönt att förhoppningsvis få veta när dem kommer istället för bara kunna läsa rykten och spekulationer på nätet. Jag kan ju vänta lite grann ifall note 4 kommer den 12 oktober tex men om den kommer i december så orkar jag inte vänta tror jag inte.

kissidor
8/31/14, 8:16 PM
#16

Det kommer garanterat att skrivas några rader om detta här så fort informationen kommer ut, så håll koll 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

KevinCGothe
8/31/14, 9:09 PM
#17

16 - Yes, jag får hålla ögonen öppna :)

Upp till toppen
Annons: