Annons:
Etikettrykten
Läst 1838 ggr
Razzora
2014-08-26 20:34

Nexus X

I början av året så fanns det många rykten om att Nexus serien skulle försvinna. Vilket fick många av oss att bli mer eller mindre riktigt förbannade över att Nexus serien inte skulle finnas kvar, men i slutet av juni så bekräftade Google att Nexus enheterna inte alls skulle försvinna. 

Nu verkar det för att undvika lagliga problem så kommer de att använda namnet Nexus X istället för Nexus 6 pga Philip K. Dicks bok "Do Androids dream of Electric Sheep" ha androider med just namnet Nexus 6.

Nu verkar dock hårdvaran vara mycket rykten i men det verkar bli en 5"+ skärm. Men vi får väl hoppas att de kommer att visa upp den nya Nexusen på IFA mässan så att vi kan få se fram emot en riktigt bra höst med mycket trevliga mobiler att se fram emot.

Vad tror ni om detta? Kommer Google att visa upp sin nya Nexus telefon?

Läs mer: http://www.swedroid.se/senaste-ryktena-om-nya-nexus-telefonen/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Razzora
2014-08-26 21:08
#1

Nu verkar också Nexus X ha dykt upp i prestandatest: http://www.mobil.se/nyheter/nexus-x-dyker-upp-i-prestandatest

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-08-27 10:14
#2

det lilla nördhjärtat klappar ju alltid hårdast för nexus-serien 🤓, så jag är sjukt intresserad och nyfiken på vad som ska komma 😍. och som sagt, man hoppas väl nästan att det som oftast är nåt "fel" på den, så man slipper sukta sig helt fördärvad ☺️! fast jag vet inte om de möjligen kommer att gå ifrån upplägget att den har absoluta framkants flaggskeppsspecs på nästan allting - men att de offrar ett par saker för att hålla priset nere. vore ju ändå kul om de bara kunde gå all-in och verkligen visa vart android-skåpet ska stå 😍! men isf vore jag nog tvungen att köpa ett skal som ser ut som en htc m8 till den som jag kan förklä den med, för köper jag en ny telefon igen redan i år så lär jag aldrig få höra det sista om det av sambon… 😮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-08-27 10:31
#3

Ja visst klappar nördhjärtat lite extra för nexus serien. Men jag hoppas innerligen att de ska visa upp något på IFA mässan. Annars känns det bara elakt.

Haha, ja du får nog allt maskera din nya nexus om den skulle komma ut iår om du ska ha en 🤫😉😂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-08-27 18:28
#4

Samma här.

Nexuslurarna har åtminstone sedan Nexus 4 legat mig starkt om hjärtat och det är just det där med en renodlad androidlur utan en jäkla massa bloatware.

Dock så var det i 4:an det där med att den endast fanns med 8 eller 16 GB lagring samt en del andra smådetaljer som gjorde att jag avstod.

Är glad för att jag avstod och köpte min PadFone2 istället.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: