Annons:
Etikettsamsung
Läst 1667 ggr
Embe
2014-08-10 12:47

Backup från S2 till PC

Hej,

Skall göra backup på så mycket som möjligt i min S2 för att sedan föra över till en S4.

Har installerat både Kies och Smart switch på PCn men kan inte se att S2an syns när jag kopplar in via USB

Några råd hur fixa backup och sedan köra över till S4?

/ Mats

Annons:
kissidor
2014-08-10 16:43
#1

nu har jag aldrig nånsin själv använt mig av kies eller blandat in datorn i mina samsungars hantering, tyckt det mest verkat krångligt. därför kan jag tyvärr inte vara behjälplig med kies i sig, men om telefonen inte syns som en usb-enhet (gör den alltså inte det i utforskaren heller?) är det en möjlig och faktiskt väldigt vanlig orsak att helt enkelt usb-kabeln är dålig - de lever inte för evigt och har man köpt en billig så kan den vara kass redan från början. så prova iaf som steg ett med en annan kabel, förslagsvis den du fick med s4:an, den är ju original och borde vara fräschast - och prova även en annan usb-port om inte det hjälper.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Embe
2014-08-11 22:48
#2

Hej Kissidor,¨

Tack för tipset, skall kolla!

Men, om du inte går via datorn, hur gör du då? Kontakter, SMS och noteringar är egentligen det som är viktigast för mig. Finns det något snabbt o bra sätt??

Embe

kissidor
2014-08-12 07:05
#3

jag gör det direkt från telefonen, under inställningar/konton 🙂. mina kontakter har jag sen flera år tillbaks sparade och synkade med google-kontot, och om jag synkar och säkerhetskopierar med Samsungkontot så kan jag även få med sms:en. noteringar vet jag dock inte hur det ligger till med 🤔. ser dock i dotterns note 2 att s-note synkas med samsung-kontot. så att om du loggar in på den nya telefonen med det Samsung-kontot så borde det komma över automatiskt, det kan du ju kolla innan du rensar den gamla.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ru4real
2014-08-12 23:01
#4

Titanium backup är ett annat tips

kissidor
2014-08-13 06:23
#5

jodå, visst är titanium da shit - om man har root. vilket vi inte har nån anledning att förmoda att TS har

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: