Annons:
Etikettsamsung
Läst 5008 ggr
beem
2014-08-07 12:15

Koppla kamera-surfplatta

Kan man koppla kamrean til surfplattan med sladd så man kan föra över foton. Finns det sladd för det. Samsung Galaxi 10.1


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
kissidor
2014-08-07 12:35
#1

det vete sjutton, och isf behövs det säkert drivrutiner också för att få det att fungera. det beror nog även på kameran isf skulle jag kunna tänka mig. vissa plattor har ju stöd för att koppla till ett usb-minne, så det skulle möjligen vara då om plattan uppfattar kameran som det Funderar. det där tror jag som sagt inte man kan svara allmängiltigt på utan att veta precis vilken platta och vilken kamera det gäller. men du vill alltså inte blanda in datorn i det hela - har du funderat på att använda ett micro-sd i kameran och flytta över det? 

och förresten vilken galaxy 10.1 är det du har? det finns ju så många. är det en note 10.1 eller en tab 10.1 - eller rentav en tab pro 10.1? och av vilken generation?

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
2014-08-07 14:27
#2

Kameran : Sony Cybershot DSC-450 Plattan: Samsung GT-N 8010. Det finns en liten lucka på surfplattans kant ser jag nu - för minneskort kanske. Jag bör nog ta mex platta och kamera till en butik.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

kissidor
2014-08-07 14:55
#3

ja det är nog den luckan, för den plattan (note 10.1 av första generationen) tar micro-sd kort. får inte fram om den stöder usb OTG (generationen efter gör det, men jag är inte säker på denna), vilket om den gör det innebär att det kanske kan funka som du önskar, om du tittar på den här så står det ju faktiskt i texten att det kan användas med vissa digitalkameror: http://www.24.se/micro-usb-otg-kabel-p-32682-c-1199.aspx

tyvärr får jag inte fram just din kameramodell när jag försöker googla på den dock 😕

men annars om en sån kabel inte skulle funka så skulle jag nog som sagt satsa på minneskort, vilket väl då måste sitta i en adapter när det är i kameran - men såna brukar ju ofta medfölja när man köper micro-sd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jalking
2014-08-07 20:54
#4

Se även denna tråd

beem
2014-08-08 11:29
#5

#4 Tack för länken. Ska kolla den.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: