Annons:
Etikettsamsung
Läst 8593 ggr
beem
2014-08-04 19:00

Låsa SMS går det ?

Går det att låsa ett SMS så man inte raderar det av misstag, vilket har hänt. Jag har Samsung GT-18190.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Hanna
2014-08-04 19:06
#1

Har själv en Samsung, men inte samma modell. Jag håller bara på smset tills det dyker upp en ruta med alternativ och väljer "Lås". Annars kanske knappen till vänster fungerar om du är inne i smset (noll koll på vad den heter)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

beem
2014-08-04 20:38
#2

Om jag håller på sms:et kommer bara visa kontakter, radera tråd och registrera numret som skräppost. Knappen nere till vänster har inget om att låsa. Det borde ju finnas.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Sångfågeln752]
2014-08-11 19:38
M A N I N A N
2014-08-21 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kanske inte det du tänkt dig, men det finns en bra app som sparar sms. Man kan välja om man vill inkludera mms, om man vill spara alla sms eller välja vilka personer man vill spara sms från/till. Den sparar till Dropbox, som mail och/eller på mobilens internminne. Man väljer själv var i minnet man vill spara dem. Man kan dock inte vad jag vet välja ut enstaka sms. Appen heter SMS backup and restore och är gratis. I alla fall när jag skaffade den.

M A N I N A N
2014-08-21 14:44
#5

#3 Jag blev nyfiken på din sms-app och installerade den för skojs skull. Den verkar superbra! En fördel är att det går att skicka långa sms med den. Med den inbyggda går det bara att skicka 3 sms i ett så att säga. Den funkar även inom med sms backup restore. Känns som att detta är bästa smsapp en jag nånsin haft. Tack!

Ladydragon
2014-08-21 17:42
#6

#4 hur länge har du använt den appen? har du kontrollerat att den verkligen gör backup och att det går att återskapa smsen sedan? 

jag provade den eller nån liknande app för nåt halvår sedan och insåg tyvärr inte att nåt hade gått fel i appen helt plötsligt så när jag råkade radera ett viktigt sms och ville ha tillgång till backupen så sket det sig totalt med appen och det fanns ingen backup 😕
tror även jag läste att det kan va nån bugg i Android att det kan vara knepigt med just sms backup att oavsett app för att göra det så kan det ändå gå galet 
men jag är inte helt säker på om det stämmer…får kolla närmare på det 🤔

Annons:
M A N I N A N
2014-08-21 18:00
#7

#6 Sms-appen skaffade jag i morse. Sms - backupen har jag haft länge. Jag provade att ta back-up av nya sms-appen tidigare idag. Jag återskapade inte, men jag läste sms från backupen. Jag behöver inte återskapa smsen. Så det har jag aldrig gjort. Jag har Samsung Galaxy Note 2

bamse6311
2014-08-22 16:14
#8

#5 M A N I N A N

Även med den inbyggda sms appen i en Note  2 så borde du väl kunna skicka längre sms än 3X160 tecken väl?

Bästa hälsningar,
Bertil

M A N I N A N
2014-08-22 16:17
#9

#8 Nej det går inte. Har provat två andra sms-appen men samma sak där. Så störande. Så jag är glad över att äntligen kunna skriva långa sms. Inte för TT det gör mig något att skicka mms, men det är flera jag känner som har svårt att öppna mms.

M A N I N A N
2014-08-22 16:18
#10

Jag har tele2

Upp till toppen
Annons: