Annons:
Etiketttips-trix
Läst 1986 ggr
kattöga
7/22/14, 3:21 PM

komma längst ner i långa trådar?

En del trådar här på iFokus är jättelånga och ibland när jag läst en bit så vill jag gå längst ner eller högst upp igen. I min pc kan jag ju använda ctrl + piltangenter eller home/end-tangenterna. Finns det nåt sätt jag kan göra så att jag hamnar t ex längst ner med min surfplatta? För det är tradigt att behöva scrolla ner/upp med fingret i superlånga trådar. 

Jag har en Sony experia nånting…….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Honestyisdead
7/22/14, 3:26 PM
#1

Ovanför första inlägget står det "olästa". Det tar dig till det inlägg du senast läst. Ovanför skrivrutan finns "upp till inläggslistan" som tar dig upp.

kattöga
7/22/14, 3:45 PM
#2

#1 Ja, men då är jag redan högst upp eller längst ner. Men min fråga gällde om jag redan kommit en bra bit ner i tråden som består av ibland flera hundratals inlägg och vill upp igen eller ner (till skrivrutan t ex), finns det nåt jag kan göra då för att slippa "peka mej" hela vägen ner/upp?

Detta gäller ju även andra sidor med långa texter.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kissidor
7/22/14, 4:10 PM
#3

aha, du menar så - nej tyvärr, när du är i mitten är det nog bara att scrolla och se glad ut. om du inte väljer att helt enkelt backa då förstås

Värd på Mobiltelefoner och Android

Honestyisdead
7/22/14, 4:12 PM
#4

2 Känner tyvärr inte till någon sådan funktion.

kattöga
7/22/14, 4:15 PM
#5

Så synd! Det är en funktion jag skulle uppskatta….

Tack ändå! Jag får väl försöka se glad ut då….😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Razzora
7/22/14, 5:18 PM
#6

Det beror lite på vilken typ av webbläsare du använder. Jag vet att man kan få volym knappen att hantera Sida upp och Sida ner så som på datorn. Men detta gäller endast för Dolphin Browser. Där får man ändra i någon inställning som jag inte kommer ihåg för tillfället. Men för att få det i någon annan webbläsare vet jag tyvärr inte.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kattöga
7/22/14, 5:54 PM
#7

#6 Har chrome. Bra att veta att funktionen går att fixa med den browsern iaf. Få se om det blir browserbyte så småningom…… Tack!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Razzora
7/22/14, 6:11 PM
#8

Ja ibland så får man tyvärr ha flera olika browsar för olika saker. Men google lägger säkert till eller så kanske det finns någon liten add-on någonstans som gör att man kan använda volymknapparna också.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: