Annons:
Etikettappar
Läst 4599 ggr
_Fisken
2014-07-21 17:35

MP3-spelare till Androidtelefon.

Har en androidtelefon med all musik på. Kopplar in den till musikanläggning i bilen. Har satt i bättre grejer i bilen idag och nu hör jag hur illa MP3-spelaren låter. Det är väl nån snikavkodare förstår jag. Har nån av er bra tips på MP3 spelare som är en app till Android? Gärna med volymhöjare.

Annons:
Razzora
2014-07-22 00:51
#1

De bästa apparna för att spela upp musik är (enligt mig) Winamp och VLC, tyvärr kan jag inte lägga upp länkarna just nu. Men om du söker på Play Butiken så ska du nog enkelt hitta dom där.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

_Fisken
2014-07-22 01:30
#2

Tack! Jag har testat Winamp. De har kanske en bra MP3-avkodare. Kanske måste testa igen med nya anläggningen. WinAmp har ju funnits länge och det kan ju visa sig vara lyckat.  Varför jag valde bort Winamp var att den handskades med playlists på ett sätt som inte var kompatibelt med MS Mediaspelare som jag har på min laptop. Dropbox synkar allt. Även playlists och det måste funka i både Laptop och telefon. 

VLC känner jag igen från Linux-dist men har inte testat på telefonen. Visste inte att den fanns för Android. Måste testa den!!!

Razzora
2014-07-22 01:44
#3

Jag är inte så bra med just MP3 avkodare. Men vad jag kan minnas så har jag inte haft några problem med Winamp tidigare i alla fall.

Men VLC har allt ( i alla fall har jag inte saknat något innan) finns ju nästan överallt nu, jag har själv använt VLC på mobiltelefonen i flera år och får riktigt bra ljud från den. Det finns även många plug-ins som du kan justera ännu mer för att få ljudet precis som du vill ha det. Så testa det gärna och se vad du tycker om den :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

_Fisken
2014-07-22 01:58
#4

Ja, det ska jag göra absolut - redan nu.  Angående avkodare finns det en uppsjö olika med olika bra kvalitéer verkar det som. Dessutom har många MP3-spelare equlizers med varierande resultat.  Den spelare som följer med Androiden (Samsung) låter väldigt bra men saknar en del saker. Sen har jag en som jag betalt för och den har alla finesser man kan tänka sig men låter illa. Så VLC;n står på tur nu.

Razzora
2014-07-22 02:06
#5

Ja tyvärr så får man mer eller mindre forska när man vill ha något mer specifikt. För kvalitén varierar väldigt mycket. Men kul att du ska testa VLC, berätta gärna hur det går sedan :)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

_Fisken
2014-07-22 02:14
#6

VLC hanterar inte spellistor. :-( Winamp tycks inte längre finnas på Google Play. Ska kolla deras hemsida. Återkommer.

Annons:
_Fisken
2014-07-22 02:16
#7

Jo. Jag sökte på Google Play. Hittade inte Winamp. Men länk fanns på deras hemsida. :-)

_Fisken
2014-07-22 21:00
#8

Razzora. Har testat winamp nu (tsm med deras Equlizer) och de är helt outstanding. Dels i funktion och dels i ljudet. Så jag är helnöjd med dem. Jag tror jag får stå ut med att jag inte kan uppdatera en spellista i telefonen och att den återspeglas senare på laptoppen. Det är sekundärt. Det viktiga är ljudet. 
Så tack för att du påminde mig om Winamp !! 

(PS/ De finns på Facebook nu med alla filer där….det är nåt om nya ägare)

Razzora
2014-07-23 01:59
#9

Kul att du hittade den sedan. Hade ju glömt bort att de hade tagits bort från Play Butiken. Men så bra att ljudet var till belåtenhet :) Trodde väl nästan att du skulle bli nöjd med antingen winamp eller VLC. Det finns säkert något man kan göra åt detta med spellistorna. Du kan ju ställa dom frågorna i deras egna forum. De brukar vara ganska snabba på att svara på frågor.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Sångfågeln752]
2014-07-27 18:28
#10

Jag kan annars rekommendera den här som har de funktioner du söker.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jetappfactory.jetaudio

Upp till toppen
Annons: