Annons:
Etikettappar
Läst 2136 ggr
bamse6311
6/11/14, 10:59 AM

Swiftkey nu gratis

Efter över ett halvår i offentligt betastadie har SwiftKey till sist släppt version 5.0 av sitt tangentbord. En av de största nyheterna är att SwiftKey numera är gratis för alla. Testversionen har plockats ner från Google Play.

För alla oss som har haft betalversionen skall vi tydligen få 10 st teman som annars kostar pengar.

Btw så slår det mig just nu när jag sitter här att jag fick en uppdatering på Swiftkey i morse men har inte kollat vad som är nytt.

http://www.swedroid.se/swiftkey-5-0-slapps-skarp-version-har-ar-stora-nyheterna/

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
6/11/14, 1:27 PM
#1

Edit:

Det måste ligga en bugg i uppdateringen.
Swiftkey funkar inte överhuvudtaget just nu men det åtgärdas väl.

Man skulle ju kunna testa Swype under riden men nu har jag ju blivit väldigt van vid Swiftkey och den har ju lärt sig hur jag skriver.

Bästa hälsningar,
Bertil

Edit.
Har laddat ner Swype nu som 30 dagas trial och skall bli kul att testa den också.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Förlovad]
6/13/14, 10:12 AM
#2

Laddar er denna app är nyfiken 🙂

bamse6311
6/13/14, 10:31 AM
#3

#2

Ja gör det, du kommer att bli väldigt positivt överraskad över hur otroligt snabbt det går att skriva med den.

Skulle själv aldrig någonsin kunna tänka mig att gå tillbaka till ett tangentbord där man skall trycka på varje tangent.

Här är det bara att låta fingret flyta övertangenterna.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey

Lycka till med ditt nya otroligt snabba tangentbord.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Förlovad]
6/13/14, 11:11 AM
#4

Använder de nu går bra och snabbt att skriva med är van att skriva fort så blir överraskad över att det är så himla bra. =3

[Förlovad]
6/13/14, 11:14 AM
#5

Kan varmt rekommendera denna app o tagetbordet utan liknande knappar :)

kissidor
6/13/14, 12:14 PM
#6

kul att du tordes testa förlovad 🙂, det borde fler göra!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Mysan59
6/13/14, 2:13 PM
#7

Vågade också testa och är nöjd än så länge, precis installerat det. Tack för tipset! 👍

bamse6311
6/14/14, 4:17 PM
#8

Kul att fler testar de här två tangentborden och verkligen ser hur otroligt mycket snabbare det går att skriva med dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Förlovad]
6/14/14, 7:26 PM
#9

Kul att fler hackar på :)

beem
6/15/14, 5:05 PM
#10

Det måste jag testa. Tack för tipset.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
6/15/14, 5:32 PM
#11

#10 beem

Garanterar att du kommer att bli både positivt överraskad men också imponerad över hur fort man vekligen kan skriva.

Testa gärna både Swiftkey och Swype för att se vilket som passar dig bäst.

Bästa hälsningar,
Bertil

Ladydragon
6/15/14, 6:44 PM
#12

Har provat Swiftkey tidigare och det är bra tangentbordet MEN har man som jag en lite äldre telefon med rätt lite RAM minne så kommer man stöta på problem tyvärr….tangentbordet avslutas det tar lång tid att få fram det när man ska skriva och så vidare….
kollar man så drar den en hel del CPU och även minne 😕

bamse6311
6/15/14, 8:32 PM
#13

#12 Ladydragon

Det ligger mycket i det som du skriver.

Nu har jag ju personligen en lur med 2 GB RAM och en Quad-Core Snapdragon S4 Pro-processor så där stöter det ju inte på några problem.

Hur mycket RAM samt CPU de här två apparna/programmen kräver för att fungera tillfredställande vet jag inte.

Dock så är ju numera Swiftkey helt gratis och Swype kan man testa gratis under 30 dagar innan man bestämmer sig.

Om ingen av dem funkar på den lur man har så kan man ju helt enkelt avinstallera dem igen.

Jag är enormt glad för de här båda tangentborden och som jag skrivit i tidigare inlägg så föredrar jag numera Swype framför Swiftkey som var det tangentbord som jag hade först.

Som ren kuriosa så kan jag nämna att jag också var en "snabb jäkel" på att skriva med gamla T9:an på den tiden innan jag hade en smartphone *skrattar*, men ofta blev det ju mycket fel om man inte såg upp innan man sände, haha.

Hur som hels Ladydragon så förstår jag hur du menar men alla de som har en smartphone, äldre eller yngre smartphone kan ju ändå testa och skulle det inte fungera så är det ju bara att avinstallera den/dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
[Sångfågeln752]
6/15/14, 9:48 PM
[Förlovad]
6/16/14, 1:45 AM
#15

Hur får man in rätt språk till tangentbordet på min surfplatta? Vore kul att ha det på den med :)

kissidor
6/16/14, 6:22 AM
#16

Förlovad har du tryckt på swiftkeyloggan längst ner och näst längst till vänster? Då kommer du in på inställningarna och kan bla välja språk.

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
6/16/14, 8:11 PM
#17

Nu har jag laddat ner Swiftkey. Wow jättenöjd.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

kissidor
6/16/14, 8:34 PM
#18

superkul tycker jag att allt fler börjar upptäcka dessa pärlor 🙂. själv  hade jag nästan gett upp att tjata om dem, så det var bra att du Bertil tog upp facklan och spred budskapet 😃. 

upptäckte just en kul och ganska imponerande grej förresten - till min stora surfplatta har jag ett bluetooth-tangentbord som jag plockar fram när jag ska skriva lite längre haranger - och det visade sig att swiftkey faktiskt interagerar med det 🙂 - vilket alltså inte det inbyggda standardtangentbordet gör.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
6/17/14, 12:36 AM
#19

När jag skrev den här tråden #18 kissidor så var det ju mest för att berätta om uppdateringen på Swifkey som nu alltså har blivit en helt gratis app/tangentbord.

Är enbart glad att fler i och med detta har installerat och upptäckt fördelarna och hur otroligt mycket snabbare man skriver på ett tangentbord där man kan använda "flow".

Det är ju bara att låta fingret flyta och precis som kissidor har skrivit så är de här tangentborden väldigt förlåtande till hur fingret sveper över tangenterna.

Hoppas att ni som nu har börjat med dessa tangentbord testar båda två.

Som sagt så har personligen jag använt Swiftkey ganska länge men när jag nu testade i en Swype så blev jag än mer förälskad i det.

Båda tangentborden har sina olika fördelar och jag har som sagt numera båda men använder nästan uteslutande Swype sedan jag började testa det.

Nåväl, det där är nog helt individuellt vilket av dessa båda tangentbord som man tycket bäst om och som sagt så har båda sina egna fördelar.

Dock så är jag väldigt glad att jag har kunnat inspirera fler att använda något av dessa båda var och ett på sitt sätt lika utmärkta och fantastsiska tangentbord.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: