Annons:
Etikettsamsung
Läst 2072 ggr
Siggebus
2014-05-25 18:14

Laddaren till Samsung Galaxy s3 4G

Hej. Har precis köpt en Samsung Galaxy S3 4G och laddaren som följde med i paketet är en s k "reseladdare" med usb-kontakt.
Telefonen tar 7 svåra år att ladda med den men av en ren händelse råkade jag ta fel laddare och använde i stället en Sony Ericsson-laddare med usb som jag hade till min gamla telefon (Xperia X10)
Vilken skillnad!! Laddar fullt på 2-3 timmar beroende på hur lågt batteriet var.
Är det fel på min samsung-laddare eller är det en sämre laddare man skickat med - tänker på då att den benämns som "reseladdare"?

Annons:
Razzora
2014-05-25 19:14
#1

Dom laddarna ska ju vara anpassade för just det batteriet du har på din telefon. Men att den tar så lång tid på sig jämfört med din andra laddare gör att jag funderar mycket i barnorna om att du nog ska gå in med laddaren så att du får en ny. För om jag inte minns fel så ska ändå laddas från 0-100% på 2-3 timmar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-05-25 19:25
#2

det lät ju först tyckte jag som att du kanske fått en laddare med bara 1A laddström, medans moderna laddare brukar (och behöver) vara på 2A. men om det blev bättre skjuts med laddaren till din gamla x10 😮 så verkar det ju vara värre än så. sen kan jag inte för mitt liv fatta varför du skulle ha fått en "reseladdare" 🤔. var köpte du telefonen?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Siggebus
2014-05-25 19:33
#3

#2
Köpte den på Comviq.se
Står det på vad det är för laddare? Alltså 1A eller 2A?
Får väl leta upp ett förstoringsglas för fasiken vad jag ser liten text dåligt. 😛
Det står i alla fall travel adapter på den.

Siggebus
2014-05-25 19:48
#4

Hittade här en bild på en sådan laddare som jag fick med:
http://www.skalhuset.se/index.php?main_page=product_info&products_id=4036

Verkar som om det är en 1A eller?
Verkar ändå knäppt att min sony-laddare har mer "fart"?

[MrDiabolic]
2014-05-26 16:34
#5

#4 Det där är den laddaren man får som standard till "vanliga" S3 (alltså den utan 4G). S3 är nog en av de sista som nöjer sig med 1A, och jag vet inte om 4G-varianten behöver 2A. Men hör av dig till Comviq och påtala problemet. Är det fel på laddaren, ska det täckas av garantin.

Siggebus
2014-05-26 17:39
#6

Jag ska låta batteriet gå ner till samma låga nivå som den var när jag laddade med Sony-laddaren men i stället ska jag kolla exakt hur lång tid det tar med den laddaren jag fick med i köpet nu.
Bara för att vara säker och sen kontaktar jag dem :)
Tack!

Annons:
Upp till toppen
Annons: