Annons:
Etiketttips-trix
Läst 4025 ggr
Ricjon
2014-04-02 22:04

Musik i BT öronsnäcka?

Undrar varför jag inte kan lyssna på ljudböcker och musik i min BT öronsnäcka när det funkar i Iphone lurar!

Annons:
kissidor
2014-04-03 07:29
#1

nån kompatibilitetsgrej antar jag, precis vilken telefon har du och precis vilken öronsnäcka?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ricjon
2014-04-03 10:14
#2

Jag har en Samsung S3 och jag har testat med ett gäng Öronsnäckor men får de inte att spela upp musik eller ljudböcker i dem! Måste använda stereolurar för båda öronen för att få det att fungera.

Har vänner som också testat men samma resultat!

kissidor
2014-04-03 11:17
#3

om den här artikeln håller vad den lovar så har du både svaret på frågan och lösningen på problemet här

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
2014-04-03 12:08
#4

#3 Om jag klickar på den länken, får jag upp en sida som annonserar "File not found" samt en lista med "Recent comments".

kissidor
2014-04-03 12:28
#5

Ja jag ser det nu, typiskt😡. Ute på vift nu, orkar inte fixa det från telefonen. Fixar när jag är vid dator igen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-04-03 13:40
#6

prova att klicka på länken jag gjorde i #3 nu istället, nu funkar det för mig iaf. 

kontentan av det var annars att android som standard helt enkelt inte stöder det för mono headsets, och så finns det en länk till en app som ska lösa det, och här har ni den. man ser då också på google play att det även finns andra appar som gör samma sak så jag vet inte vilken av dem som är bäst.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[MrDiabolic]
2014-04-03 13:51
#7

#6 Nu funkar den här också, och uppenbarligen även hos TS, för jag fick texten från den länken i ett mail av honom nyss…

kissidor
2014-04-03 14:07
#8

ok, det var ju bra att alla hittat dit nudå, hoppas nu bara nån av de där apparna funkar också 🙂. (jag tordes inte köra med varianten att klistra in texten här ute i forumet - upphovsrätt och allt det där ni vet.)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
2014-04-03 14:35
#9

Jag hittade en app som heter SoundAbout, som tydligen ska kunna göra just detta och även en massa annat, t.ex. styra vad som händer när man ansluter trådade hörlurar. Jag har dock inte testat den än, men om jag tolkar informationen på Google Play rätt, så är bluetooth-funktionerna bara aktiva i pro-versionen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.woodslink.android.wiredheadphoneroutingfix

kissidor
2014-04-03 15:40
#10

kanske det är så när det gäller just den typen av anslutning som ni är ute efter - men funkar det bra kan det väl vara värt 21 spänn 🙂. 

jag är dock väldigt dåligt påläst om BT eftersom jag ändå inte står ut med nån av de olika varianter jag sett för att klämma fast de där små pryttlarna på örat. jag testade för att det verkade vettigt när jag hade köpt en note 2, men jag gav upp. det gjorde ont och ramlade ur och föll isär och jag vet inte allt. antagligen har jag defekta öron.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2014-04-03 17:27
#11

vad heter bluetooth tillbehöret? produktnamn då

[MrDiabolic]
2014-04-03 20:23
#12

#11 Problemet är att Android inte vill skicka stereoljud till BT-enheter som inte är A2DP-kompatibla. Både jag och TS (jag känner honom IRL sedan länge) har provat med flera olika "snäckor", och det verkar helt enkelt inte finnas några BT monoheadset som är A2DP-kompatibla.

Detta verkar vara en begränsning specifikt i Android. Innan jag skaffade min första Android, var jag Nokian, och alla mina Nokior kunde spela upp musik i monoheadset. Och om jag förstått rätt, kan iPhone också göra det. Hur de gör det, kan jag bara spekulera om, men jag gissar att ljudet samplas om till mono och skickas som HSP. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Profiler

Om detta går i Windows Phone, har jag ingen aning om, eftersom jag aldrig haft en sådan, och inte heller känner någon som har eller haft en sådan.

Ladydragon
2014-04-04 07:20
#13

#12 själv hade jag tyckt det hade vart mycket lättare att komma på en lösning om man hade vetat produktnamnet 🤔

sen kan jag inte låta bli att undra är det inte så att Mono Bluetooth tillbehör endast ska vara avsett för samtal eller tänker jag helt fel nu? 

vet inte om jag förstod frågan T.S hade men är det kanske inte enklare att köpa ett annat Bluetooth headset och stereo så löser man problemet eller?

annars så finns ju lösningen att man faktiskt kan ha 2 Bluetooth tillbehör anslutna samtidigt i Android och sen välja ena ska spela upp musik och andra ska hantera samtal

själv har aldrig haft någon anledning att använda något Bluetooth headset Mono  utan kör stereo och har varken problem med samtal eller musik i det 🤔

Annons:
[MrDiabolic]
2014-04-04 10:06
#14

#13 För egen räkning använde jag det när jag jobbade. Jag hade ett väldigt monotont arbete, och musik eller ljudbok var ett sätt att få tiden att gå fortare, men av säkerhetsskäl fick vi bara ha lur i ett öra. Då var ett monoheadset ett sätt att slippa ha lösa sladdar. Vad gäller TS motiv till att vilja göra detta, så får han redogöra för det själv. Jag har faktiskt aldrig frågat honom.

Ricjon
2014-04-06 11:58
#15

Hej!

Tack för alla svar, har testat några appar men inte hittat någon som fungerar helt bra. Kan lyssna på en låt men när den är slut måste jag starta om igen! Det står när en ny låt eller ljudfil ska startas. ( Kan inte spela upp ljud under pågående samtal) Jag har nu Bluetooth headset Sony EricssonVH110.

[MrDiabolic]
2014-04-08 12:53
#16

Nu har jag fått svar från Samsung, att det fungerar, men bara om tillbehöret är kompatibelt med bluetooth 4.0.

Upp till toppen
Annons: