Annons:
Etiketttips-trix
Läst 30006 ggr
yoanna
2014-03-22 11:07

Blockera enskilda personer?

Finns det möjlighet att blockera privata personer på en smartphone? Jag vet att det gick med tidigare mobiler innan "smartphone-tiden" men nu hittar jag inte den funktionen? :)

Annons:
kissidor
2014-03-22 14:48
#1

en del telefoner har väl funktionen inbyggd och för andra så finns det appar du kan ladda ner. vilken telefon har du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

yoanna
2014-03-23 09:18
#2

Aha, vad heter appen? Jag har en Xperia L :)

kissidor
2014-03-23 10:20
#3

jag tror inte du har funktionen inbyggd då, men det är med reservation för att jag inte har en xperia själv att kolla igenom. (sambon har iofs en xperia v, men han är livrädd för att jag ska ändra nåt i den så han inte fattar sen, så jag får inte pilla på den 😃)

såhär mycket fick jag fram när jag sökte i google play store på "blockera samtal sms": https://play.google.com/store/search?q=blockera%20samtal%20sms&c=apps

jag har inte behövt använda nån sån här app själv hittills, så jag kan inte säga dig vilken av dem som bäst gör det du vill, men du får läsa igenom beskrivningar och omdömen på några av dessa (det var många sökresultat totalt, men jag tror de mest relevanta ligger överst) och testa den/de som verkar mest lovande 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

yoanna
2014-03-23 11:38
#4

Jag tycker att alla mobiler borde ha det inbyggt från början egentligen. Men nu har jag laddat ner Truecaller och jag hoppas att den funkar och inte "råkar" släppa igen vissa samtal, den hade fått bra betyg och recensioner så hoppas att det stämmer också 😃

kissidor
2014-03-23 11:55
#5

håller tummarna 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ladydragon
2014-03-23 21:07
#6

Själv använder jag appen Afirewall och jag har aldrig haft problem med att den släpper igenom samtal som man har svartlistat….och jätteskönt att slippa jobbiga telefonförsäljare

Annons:
Snurpan79
2014-03-23 23:29
#7

Jag har TrueCaller installerat men tycker att den släpper igenom nummer jag spärrat ibland ändå. Bästa apppen för att spärra oönskade samtal tycker jag är Root Call Blocker gratis/betal. Nackdel är att den kräver root, men den är helt fantastisk.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2014-03-24 06:34
#8

det var ett bra tips för oss som har root snurpan 🙂! jag har väl inte behövt det än, men det kommer ju allt fler försäljarsamtal till mobilerna nu så det är väl lika bra att skaffa sig en sådan app och ha i beredskap för när plågoandarna verkligen sätter fart. såg att den hade rätt många ettor i omdömena, slår vad om att det är från folk som laddat ner den utan att ha root och då tycker appen är bara skit för att den inte funkar för dem. det brukar vara så 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Denna kommentar har tagits bort.
bjorkis
2014-03-24 07:02
#10

Använder True Caler och har faktiskt aldrig haft problem med att den släpper igenom blockade samtal. Sen att den varnar när det ringer nummer som blockats av många och talar om att man nog inte vill svara på det är ju sjukt najs.

Snurpan79
2014-03-24 19:48
#11

#9 Tror också att det är folk utan root som satt alla ettor. Har använt den appen i säkert 2-3 år nu och jag tycker den är oslagbar.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Aristarcos
2014-03-25 07:07
#12

När det gäller försäljnings samtal är nix telefoni min vän :-D nixtelefon.org/

kissidor
2014-03-25 11:25
#13

nu vet vi ju inte vilken typ av samtal TS vill blocka, men även ang telefoni så tycker jag att de mest aggressiva försäljarna ofta skiter i NIX helt enkelt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
yoanna
2014-03-25 13:18
#14

Än så länge har jag inte fått några samtal/sms från personen som jag ville blocka. Jag ville alltså blocka en enskild privatperson, men har även lagt in försäljarnummer där också. Nu kan det kanske va så att ingen av dom jag blockat har försökt att höra av sig men det verkar som att TRuecaller funkar iallafall 👍

yoanna
2014-04-03 11:01
#15

Truecaller verkar ha blockerat alla företagsnummer som försöker ringa mig, har tyckt att det vart jätteskönt sen jag installerade appen, ända fram tills imorse när jag insåg att den blockerat alla samtal från min läkare, chef osv :O

Ladydragon
2014-04-03 17:29
#16

#15 ojdå det var ju ingen höjdare 😕

du får nog kontrollera inställningarna noga en gång till….

annars så om du kollar inlägg nr #6 den appen blockerar inget i standardinställningarna förrän man själv lägger till något nummer
fast man kan ju dubbelkolla och då speciellt så inte dolda nummer är blockerade….

Upp till toppen
Annons: