Annons:
Etikettroot-custom-roms-utveckling
Läst 1839 ggr
MichaelE
2014-03-15 14:24

Från HTC Sense 5 till CM11

Jag har en HTC One S och som många vet så lovade HTC att släppa Sense 5 med Android 4.2.2 till den. Sedan blev det ju tyvärr inte så och det tog ganska lång tid innan några lyckades porta just en fungerande Sense 5 till One S.

Nu har jag ju haft det under en lång tid men det har dragit med ett par problem. Först och främst är det väldigt låg volym på högtalaren när jag pratar med folk, vilket leder till att jag hör inte vad de säger.

Det tog lång tid innan en annan grupp släppte Sense 5 med en massa modifierade saker. Så jag testade den och den var lite bättre. Trodde jag. Blinkfeed fungerade inte samt att den startade om av sig själv.

Blev less och tänkte, varför inte prova CM11 med Android 4.4 (KitKat) istället för att gå tillbaka? Så jag gjorde det och är helnöjd!

Är det några andra som kör på CM11 eller liknande?

Annons:
kissidor
2014-03-15 16:41
#1

japp, jag drog in det i min s4 för några månader sen - var lite less på att samsung hoggade så mycket av lagringsutrymme och RAM, och sen var jag väl lite nyfiken både på kitkat och på cm. jag är också jättenöjd, även om jag kan sakna lite av samsung-bloaten faktiskt. de där luftrörelserna var inte så dumma 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2014-03-15 21:12
#2

Där ser man. Jag har ju använt CM10 tidigare, men tyvärr så har det i princip förstört fotona pga dåliga drivrutiner. Sense romarna har ju iaf rätt drivrutiner för att få till bra foton.

Nu i CM11 så blir bilderna riktigt bra trots avsaknaden av Sense drivrutinerna.

Det enda som jag verkligen saknar just nu från Sense är kalenderwidgeten, epost-appen och bil-appen.

kissidor
2014-03-15 22:34
#3

jag testade cm9 på den tiden när jag hade min galaxy nexus, men jag tyckte då den var lite trist faktiskt. det fanns ju så galet många rommar att välja och vraka mellan till den och jag fastnade för en annan. men till s4 är ju inte urvalet lika stort, och dessutom är det väl så att det var lite nyhetens behag att hålla på och testa alla möjliga rommar då, numera ids jag inte lägga så mycket tid och arbete på det 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: