Annons:
Etikettappar
Läst 3265 ggr
[MrDiabolic]
3/10/14, 12:37 AM

Rensa ur "Mina appar" på Play Butik

På Play Butik finns ju en funktion som heter "Mina appar", och där visas ju alla appar jag haft installerade, sen jag skaffade min första Andriod. Finns det något sätt att rensa bort appar därifrån, så att den bara visar de appar jag faktiskt fortfarande har installerade?

Annons:
M A N I N A N
3/10/14, 7:27 AM
#1

Nej, det går inte. De appar man har installerat ligger kvar i den listan för alltid :( Man kan hoppas att det i framtiden kommer en version där man kan ta bort dem.

[MrDiabolic]
3/10/14, 12:56 PM
#2

Det var ju lite dumt. Jag ska snart byta lur, och det skulle ju vara smidigt om man kunde rensa ur listan, så man slipper leta vilka appar man vill ha kvar. En annan fråga om Play. Jag ska byta efternamn, och då kommer jag även att byta min e-postadress, eftersom min nuvarande innehåller mina initialer. Kan man föra över kontot till den nya adressen? Eller måste man börja om, och betala igen för alla appar man köpt?

kissidor
3/10/14, 2:41 PM
#3

det visas ju iaf två flikar på den där listan, "alla" resp "installerade".

tror faktiskt inte man kan byta mailadress på ett google-konto, men är inte helt säker 🤔. men måste du byta ut ditt konto du använder i play-butiken då? du kan väl ha kvar det bara för apparna men sen skapar du ett nytt för mail, kalender och vad du nu använder och är inloggad i telefonen med båda?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[MrDiabolic]
3/10/14, 3:00 PM
#4

Jo, det löser sig nog. :-)

annia1
3/10/14, 4:33 PM
#5

Nu vet jag inte om det ser lika ut på alla mobiler. Jag själv har en LG och går jag in på playbutiken så kan jag ta bort appar som jag avinstallerat.

Går in på mina appar och sen upptill väljer rubriken alla. För mig så finns det ett kryss uppe i högra hörnet på de appar som jag avinstallerat. Sen bara klickar jag på krysset så tas de bort därifrån.

Under rubriken installerade så syns bara de som jag har installerade nu.

En sak dock. Igår när jag gick in på alla så hade alla appar krysset även de som är installerade. Idag när jag gick in så var det bara de som var avinstallerade som hade krysset. Jag vet inte om alla först hade krysset eftersom det var första gången jag gick in där och rensade. Om alla har krysset så får man se sig för så man klickar på rätt app.

.

kissidor
3/10/14, 4:52 PM
#6

ja så ser det ut för mig också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[MrDiabolic]
3/10/14, 5:05 PM
#7

Nu såg jag det också. Tack! Att jag inte sett det tidigare… :)

Här är det bara avinstallerade appar som har krysset.

MichaelE
3/10/14, 7:54 PM
#8

Som ovanstående har sagt, det finns ett kryss där du har alla appar som du någonsin har haft. En riktig plåga att rensa, men det känns bra när man är klar och speciellt om man skaffar en ny mobil och vill installera alla dessa appar igen.

annia1
3/10/14, 9:14 PM
#9

Nu möjligt att jag missförstår. Men när man vill installera de appar man har på en ny mobil så kan man ju gå på rubriken "installerade" där ligger ju de aktuella som man har installerade just nu.

Jag tror det där med rubriken "alla" att det är till för att underlätta om man vill återinstallera såna som man avinstallerat.

.

[MrDiabolic]
3/10/14, 10:17 PM
#10

#9 Om man loggar in från en ny mobil, syns väl inte de man hade installerade på den gamla? Tror inte de gjorde det sist jag bytte, utan jag fick bläddra igenom "Alla" för att hitta dem jag fortfarande använde.

annia1
3/10/14, 10:50 PM
#11

Nu är jag ny på mobiler så jag ska inte säga nåt säkert, men jag tror du ska kunna se aktuella. För du måste ju logga in på ditt playkonto för att komma åt apparna oavsett om det gäller installerade eller alla.

Om jag loggar in på play från datorn så ser jag vad jag har på mobilen fast jag inte har nåt installerat på datorn utan jag ser ju det som hör till mitt playkonto. Men som sagt jag är ny på det här så jag vet inte.

.

MichaelE
3/10/14, 10:55 PM
#12

Under fliken installerade ser du enbart de appar som är installerade på den mobilen som faktiskt håller i handen, inte den gamla som ligger på bordet framför dig (bildligt talat).

annia1
3/10/14, 10:56 PM
#13

Michael hur kan jag då se dom om jag loggar in med datorn. För där är dom inte installerade. Och inte synkade på nåt sätt.

.

Annons:
MichaelE
3/10/14, 10:59 PM
#14

På datorn kan du se alla appar som du någonsin har installerat, såvida du inte har plockat bort dem från listan. Är sällan inne där så jag vet inte om man kan se vilka appar som är installerade på olika enheter.

[MrDiabolic]
3/10/14, 10:59 PM
#15

#13 I datorn ser jag bara "Alla", dvs alla som jag någonsin installerat, inte vilka som är installerade just nu.

MichaelE
3/10/14, 11:00 PM
#16

Det är högst troligt att det är så, jag har inte kollat.

annia1
3/11/14, 12:32 AM
#17

Ja det verkar vara alla. För jag installerade ett par appar här och tog bort dom och dom syntes då på datorn.

Bara ett krux när jag varit in via datorn förut så har jag bara sett aktuella. Och nej jag hade inte kryssat bort dom förut för det var först tack vare den här tråden jag fick veta att avinstallerade låg kvar. Så förut när jag var in såg jag aktuella, men nu ser jag alla. Så bara se till att kryssa bort de avinstallerade så man har aktuell lista oavsett vilken man går in på.

.

bamse6311
3/11/14, 2:01 PM
#18

Nu brukar jag installera alla mina appar via datorn och där finns åtminstone inte något kryss att trycka på i "mina appar".

Well, får kolla i luren också och se om jag hittar det där.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: