Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 12225 ggr
Gasoline
2/21/14, 1:56 PM

Virus eller reklam?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har på senaste tiden börjat få upp detta när jag surfar på iFokus. Är det virus eller reklam?

Annons:
Gasoline
2/21/14, 1:57 PM
SaGas
2/21/14, 2:00 PM
#2

Jag fick upp nåt liknande på datorn innan! Undrar också?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


SaGas
2/21/14, 2:02 PM
#3

Hoppsan såg nu att jag var inne på android… Trodde jag var på supportsajten;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Gasoline
2/21/14, 2:50 PM
#4

Ingen fara. Men om du får upp det på datorn kanske det är reklam kopplat till iFokus, eller kanske webbläsaren? Kör du Chrome?

Razzora
2/21/14, 3:16 PM
#5

Det är reklam, så jag kan lugna er 😃

Jag har det också nämligen, men jag har tyvärr inte hittat vilken app om det är det som dom här reklam kommer ifrån. Jag har testat alla mina webbläsare och det är samma sak på alla, därav att jag är ganska säker på att det är reklam från någon app.. Hade det varit virus så hade detta meddelande också dykt upp även när jag inte använde webbläsare.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2/21/14, 3:23 PM
#6

Jag kan inget om mobiler, men för mig ser den första bilden ut att komma från själva telefonen. Hur är det med adressen du har i adressfältet. Känner du igen den som från nåt du har installerat.

Den andra bilden gällande reklamen. Vad jag vet så har inte iFokus nå popupreklam och reklamen som finns på iFokus brukar inte heller se ut så där. Visst kan reklamens utseende kanske skilja när det blir i mobien och iFokus kan ha ändrat när det gäller popupruta, men jag tror inte det. 

Med tanke på andra bilden så skulle jag säga att du fått in så kallat adware PUP:s i mobilen. Men hur man rensar en mobil på skit har jag ingen aning om. Jag skulle dock inte klicka ok på nåt av det du får upp för risken är att du då får in mer i mobilen.

SaGas fick du popupruta du också så lika där att sannolikt fått in nå skit i datorn. 

Jag ska inte säga säkert när det gäller popupruta, men jag tror inte iFokus har popupreklam om dom inte ändrat.

.

Annons:
annia1
2/21/14, 3:27 PM
#7

Razzora så du säger att i mobilen så får man popupreklam. Men att det då är från nåt i själva mobilen som gör det. För mig låter det då i alla fall som det är lika som på dator att man fått in nåt adware PUP:s för det är sånt skit som brukar ge popups.

.

Razzora
2/21/14, 3:33 PM
#8

Oftast så är det en app som står för dessa popups, men frågan är sedan vilket program som ställer till det, jag har det nämligen på plattan men inte på min telefon. Jag är väldigt noga med vilka sidor jag inne på så det är jag säker på att det inte kommer från webbläsaren. Då återstår bara apparna som jag har installerat.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Niklas
2/21/14, 3:35 PM
#9

#0: Den reklamen kommer inte från oss. Jag misstänker att det är något du fått in i telefonen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jalking
2/21/14, 4:18 PM
#10

Får också dessa störande hinder på iFokus.
Jag använder Crome som webläsare i Androidplattan, det är bara där jag har råkat ut för skräpet. I datorn använder jag Firefox, där har jag inte sett något sånt.

Jag har för mig att jag har läst någonstans något om att Crome ska börja släppa fram pop-upreklam. Är det kanske det som spökar? I så fall är det dags att byta webläsare i plattan. Nåt sånt där skit vill jag inte vara med om. Speciellt inte när det ser ut som något som vill installera något skumt.

Ni som har skrivit ovan om detta irritationsmoment, vad använder ni för webläsare?

annia1
2/21/14, 4:44 PM
#11

Jalking även om chrome släpper fram popup reklam så kan den inte släppa fram det där det inte finns. (om inte dom själva lagt in i deras webbläsare, men det tror jag inte då de rensar bland tilläggen) Och på iFokus finns inga popupreklamer. Adblock tar numera inte bort all reklam då de som gör reklam kommit på sätt att ta sig runt det. Men för det mesta om man får popupsreklam så har man troligen fått in extra program (PUP:s) i datorn som ger dessa. Och när det gäller firefox så har dom talat om att dom kommer ha reklam i sin webbläsare. Alltså att dom själva kommer lägga in det. Här är att dom försvarar det.

Razzora när det gäller plattor så har jag inte heller nån erfarenhet av dessa så jag vet inte om de mest liknar datorer eller mest liknar mobiler. Och mobiler har jag noll koll på vad man använder för program för att rensa bort skit.

***

När det gäller vanliga datorer och dessa PUP:s (potentiellt unwanted programs) så finns det olika varianter på dessa. Och det läggs alltså med extra när man laddar hem nåt program man vill ha (främst gratisprogram). Ena är att man bara ser extra reklam och som regel fått nån toolbar. Nästa grupp innehåller föregående plus att de ändrar startsida och sökmotor. Sen finns ytterligare en nivå. Innehåller de föregående plus att man omdirigeras när man klickar på länkar så man inte kommer till den sida man tänkt sig. Och datorer kan bli väldigt slöa.

Dessa PUP:s kommer ständigt nya och de ändrar sig ständigt så en del är lätta att få bort medan andra är svårare. 

De program man kan prova med om man inte vet vilken man har är programmen på denna sida. Är på engelska. Har man luskat ut vilken sort man har så söka på exakt det för det kan finnas annan lösning. Men detta gäller då vanliga datorer. Vet inte om det funkar på platta och vet inte vilka program man ska använda på en mobil. Och som sagt de ändrar sig ständigt så man kan få använda fler program än dessa för att få bort det.

.

[VSK]
2/21/14, 6:23 PM
#12

#11

Har du nå exempel på sida där adblock inte funkar ?

annia1
2/21/14, 7:21 PM
#13

VSK tyvärr kan jag inte ge specifika adresser då det är ett tag sen jag såg det. Och de fanns inte jämt, men jag har sett på några sidor på tradera förut att det funnits reklam. Och det syntes tydligt att det var reklam.

Likaså förut så var jag in på ett annat forum på nätet och bilden som låg längst upp. Såg ut att vara en bild som hörde till forumet, men höll jag musen över så framgick det tydligt att det var en annons.

Men jag har inte sett nån popup-reklam utan det har varit vanliga annonser.

Med tanke på alla adware/PUP:s som numera finns så trodde jag först att jag fått in skit i datorn och skannade igenom med flera av rensningsprogrammen och de hittade inget.

.

Annons:
[VSK]
2/21/14, 7:52 PM
#14

okej, tack för svar 🙂

Jalking
2/21/14, 7:56 PM
#15

Just det här verkar skumt tycker jag. Inte vanlig reklam. Jag ger mig f-n på att klickar på en sån grej har man nåt skit i plattan.
Domännamnet som visas tyder på att det är nåt jävelskap. mobilesecurity.com-trckr.co/ Man kan lätt tro att domännamnet är mobilesecurity.com, men det är det inte. Domännamnet är com-trckr.co, verkar det som. Har försökt spåra det med whois utan att få fram nåt vettigt. Avsiktligt vilseledande.

Det här bara måste vara nån lägre form av mänskligt liv som är ute efter att stjäla mina pengar eller ställa till nåt annat jävelskap!

Det verkar också bara vara på iFokus som detta uppträder. Jag har surfat runt på massor av sidor på platttan för att se om det händer någon annanstans, men nej. Endast iFokus.

Wony
2/21/14, 8:18 PM
#16

Samma här, händer baraiFokus, dock bara i telefonen. Använder Opera Mini där, och det är först på senare det det har dykt upp, har inte installerat några konstiga appar på sistone, och har antivirus.

Stallmima
2/21/14, 8:38 PM
#17

Har också fått den i luren, följer detta  🤔

[VSK]
2/21/14, 9:33 PM
#18

Märkligt att så många fått problem med detta egentligen 🤔

Jag tror mig veta svaret iaf. 

Till 99% så verkar det som iFokus bakat in reklam i "huvudservern" och därav allt knas idag.

Rätta mig om jag har fel Niklas ☝️

Taggeman
2/21/14, 9:42 PM
#19

Jag får bara den här reklamen härifrån på iFokus när man surfar på mobilen inte på några andra sidor det började för någon dag sen. Mycket irriterande. 😟

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

annia1
2/21/14, 9:51 PM
#20

Nej det är inte bara på iFokus människor får detta. Men det är svårt att hitta information om det. Flesta sidor jag hittills hittat är på olika språk, men få är på engelska.

Enligt scamadwisers sida så är det whoisguardprotected, men ägarna verkar finnas i panama. Och som jag förstår det som står så har den sidan/adressen bara funnits i 44 dar, men jag kan missuppfattat.

Sen en sida som jag uppfattar som ett forum så är det flera stycken som fått samma som bild 1 visar. Började tydligen för 12 dar sen åtminstone då den tråden startades. Är på engelska. Och dom får upp det på olika sidor på nätet. Finns en länk i första inlägget där som heter appdownloader, klicka inte på den för mitt säkerhetsprogram blockar den länken.

Att det är många som fått samma sak samtidigt är inte heller konstigt för det är så PUP:S beter sig. När det dyker upp nåt nytt så är det många som får samma sak samtidigt. 

Jag skulle tro att denna har stulit en stor del av sitt namn från en helt ok sida som heter mobilesecurity.com. och att dom stulit den då den inger intrycket att det är nåt med säkerhet för mobiler.

Så tyvärr så verkar detta vara nåt som följt med nån app till mobiler och/eller plattor. Men hur man får bort det har jag ingen aning om då jag har inte själv använder vare sig mobil eller platta.

.

Annons:
Wony
2/21/14, 9:57 PM
#21

Det enda jag laddat ner i appväg på länge är tumblr, och det känns inte direkt som något skumt. Dessutom har ju jag som sagt antivirus, som scannar både lagring och appar.

annia1
2/21/14, 10:04 PM
#22

Wony antivirus stoppar inte detta om du inte ställt in det så för det är inte virus  utan det är oönskade program. De flesta antivirusprogram har nog bland sina inställningar att dom kan upptäcka PUP:s men det är nåt som du själv får leta reda på i ditt program och klicka i för att antivirusprogrammet ska ha en chans att upptäcka dessa. Men dom upptäcker inte allt då det kommer nytt hela tiden.

PUP:s kan också följa med uppdateringar och då oftast till ev gratisprogram man har. 

Och det jag skriver gäller för datorer för det är det jag kan nåt om.

.

Jalking
2/21/14, 10:05 PM
#23

Det enda jag har laddat hem till plattan de senaste veckorna är Viaplay OS.

annia1
2/21/14, 10:06 PM
#25

Jalking du skrev minuten efter jag just svarat på det.

.

Ladydragon
2/21/14, 10:11 PM
#26

Du kan prova att scanna med AD network scanner 

appen scannar efter reklam och var den visas i telefonen till exempel fins det reklam som någon app väljer att lägga i notifikationsbaren (otroligt irriterande) och då visar appen i så fall vad den appen heter och man kan då välja att ta bort för att slippa reklamen…

[VSK]
2/21/14, 10:27 PM
#27

TS Dumpen du la upp kommer från ifokus-assets.se och inget annat så Niklas måste nog in här och förklara med vad han menar att iFokus ej står för den?

Telefonen har även direktkontakt med mobilesecurity.com.

osv osv

Annons:
[TechWoman]
2/21/14, 10:42 PM
#28

Detta är reklam TS. Installera Adblock+ så slipper du oroa dig för fler konstiga popuprutor.

annia1
2/21/14, 11:07 PM
#29

VSk alla bilder du laddar upp på iFokus får en egen ifokus-adress. I de flesta fall iFokus.assets, men kan också börja med uploads. Så den adressen är inget konstigt. Du kan gå in på tex foto och kolla dom bilderna så heter även de flesta iFokus.assets-

Om du spar hem bilden så du namnet som TS gett den.

.

[VSK]
2/21/14, 11:10 PM
#30

Ok tack för svar.. -kan ej kolla nu ändå då mobilen ligger i dvala. 

Men när jag kollade lite snabbt så läste jag av DNS. Jag ser således bara requesten och ej filnamnet från mobilen. Skall ja se allt så måste jag logga in i brandväggens logg där man ser precis allt.

[VSK]
2/21/14, 11:12 PM
#31

Som mobilesecurity.com så är det nånting som vill föra lite information dit när man surfar. 

fanns massor men minns ej mera domäner nu.

Gasoline
2/23/14, 6:49 PM
#32

Tur, då slipper jag iallafall oroa mig för att det var något konstigt virus.

Har inte orkat läsa alla svaren, förlåt. Men all hjälp har uppskattats.  

Bild i inlägg #0 hoppar upp medans jag surfar på iFokus, har bara hänt där men om det är en tillfällighet eller inte vet jag inte då jag mest surfar på iFokus
Jag har trott att mobilen har registrerat min "touch" fel och skickat mig vidare till någon utav annonserna i sidan. Men jag börjar bli lite osäker nu när det händer med ganska regelbundna mellanrum. 

Det enda jag laddat ner på sista tiden är Farm Heroes Saga. 😞

[TechWoman]
2/24/14, 3:34 PM
#33

Inegt att vara osäker på, bara spärra det med Adblock + så är det ur världen. Det är de smidigaste alternativet om man vill slippa bli orolig över ev virus och dyl

annia1
2/24/14, 6:33 PM
#34

Visst kan man installera adblock, men inte säkert att det gör nån större nytta. En person inne på datorn följde det rådet. Visst själva texten i rutorna försvann, men popuprutorna kom ändå.

Dessa PUP:s är program vilket i sin tur innebär att de även tar utrymme/minne. På en dator spelar det väl inte så stor roll att man har extra program installerade, men på en mobil kan jag tänka mig att man vill ha så lite onödiga grejer som möjligt.

Och adblock är inte nåt skydd mot virus eller för den delen PUP:s eftersom PUP:s är nåt som man själv installerar även om det omedvetet. Adblock i bästa fall gör att man inte ser själva annonserna.

.

Annons:
[VSK]
2/27/14, 11:01 AM
#35

Nu kör jag visa mobilen. Funkar.

Honestyisdead
2/27/14, 4:25 PM
#36

Fick upp rutorna i 0 och ett första gången jag provade Chrome på mobilen. Har inte använt det igen.

[VSK]
2/27/14, 5:53 PM
#37

#36

Blocka det som inte hör hemma här då så slipper du sånt där isf 🤔

Honestyisdead
2/27/14, 6:18 PM
#38

37 blockera vad?

[VSK]
2/27/14, 6:26 PM
#39

Alla url som gör att du ej kan använda din läsare. Måste ju vara bugg om du får popup i en läsare men ej en annan.

Honestyisdead
2/27/14, 6:52 PM
#40

39 Vad är url? Det är inte min webbläsare. Använder den inbyggda. Skulle bara testa den andra en gån.

[VSK]
2/27/14, 7:03 PM
#41

url är den adressen du skriver i adressfältet.

Ok då vet jag gällandes läsaren 😛

Annons:
Honestyisdead
2/27/14, 7:18 PM
#42

41 alla url? Jag skrev in iFokus så det blir en. Menar du att jag ska blockera iFokus?

Gasoline
2/27/14, 7:18 PM
#43

Jag höll på att få pippi nu på morgonen. 

Så fort jag skulle byta sida här på iFokus så ploppade någon utav dessa rutor upp, den med svarsalternativ är lätt då man kan klicka på "avbryt" men när den andra kommer upp måste man klicka på bakåtknappen, och när man fösöker byta sida ploppade den genast upp igen. Detta kom upp varje gång jag försökte byta sida.

Testade på att surfa runt på en annan sida en stund, det fungerade toppen. 

Bytte tillbaka till iFokus och samma problem dök upp. Gahh! 😡

Provade då att rensa webbhistoriken och hamnade på mobilversionen, då verkade det försvinna och nu är det åter till "normalt", dvs att det hoppar upp då och då. 🥵

Märkligt.. 🤔

[VSK]
2/27/14, 7:29 PM
#44

#42

Alla url som inte har med iFokus att göra ☝️

Minns jag rätt så har du ju köpt reklamfritt, så du får kanske göra så tills "buggarna" är fixade eller nåt sånt.

Honestyisdead
2/27/14, 8:10 PM
#45

Men där r ju inte andra? Har inte varit inne på andra sidor med chrome.
för övrigt är det inga problem i min vanlig webbläsare.

VeronicaKahlbäck
2/27/14, 10:33 PM
#46

Samma fenomen här och enbart på iFokus.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Razzora
2/28/14, 2:39 AM
#47

Samma här och jag har dessutom inte lyckats ta bort popupen. Vilket irriterar mig. För jag har tagit bort dom senaste apparna som jag laddade ner, tog även bort notifikationer på några jag trodde kunde ha ställt till det. Men nej fortfarande samma problem och endastiFokus sajterna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Moalinn
2/28/14, 7:17 AM
#48

Jag har inte använt min HTC Sensation på flera månader, det första jag får upp är dessa popup när jag surfar in på iFokus. Samma med min andra mobil men det är bara på iFokus som detta kommer upp.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Razzora
2/28/14, 5:26 PM
#49

hmm, kom att tänka på något idag när jag satt och läste kommentarerna. Vilken version av iFokus kör ni som får upp popups?

Jag kör vanliga iFokus, tänkte om det är något problem med just den. Men jag har inte testat mobil versionen ännu. Bara en tanke.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Jalking
2/28/14, 5:33 PM
#50

Jag kör vanliga iFokus. Har inte testat mobilversionen. (eller gjorde jag det en gång och gick tillbaks 🤔)

Dock har jag inte fått de irriterande kapningsförsöken eller vad det är på ett tag. Är epidemin över?
Har som andra skriver endast förekommit på iFokus hos mig.

Razzora
2/28/14, 5:39 PM
#51

För mig är dom fortfarande kvar, vilket är verkligen riktigt irriterande. Så jag går nästan bara in på iFokus via datorn nu.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Thiah]
3/1/14, 10:46 AM
#52

Fick just upp en sån som i #1 på plattan där jag ahr vanliga versionen av iFokus. Men har fått upp liknande saker på mobilen när jag surfat på failblog.org men det var bara under en period, nu är de borta.

Taggeman
3/1/14, 10:58 AM
#53

Jag har en helt ny uppstartad telefon utan nerladdade appar.

Jag surfar på vanliga versionen med, gillar inte mobil varianten, fick det  där skit popuppen direkt när jag gick in på iFokus. Det går inte att surfa på iFokus med att det här skiten kommer upp hela tiden. 😡

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Honestyisdead
3/1/14, 11:47 AM
#54

53 hsr du testat med en annan webbläsare? Jag surfar nämligen utan problem.

Taggeman
3/1/14, 11:59 AM
#55

#54 Det är surfning med mobilen dom vanliga sidorna inte mobilvarianten.

På datorn kör jag med Firefox med tillägg utan reklam o där fungerar det utmärkt. 

Hera vad har du för webbläsare i mobilen?

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Honestyisdead
3/1/14, 12:34 PM
#56

55 jag vet faktiskt inte vilken det är. Det är den inbygda som kommer fram när jag går ut på nätet. Jag är också på vanliga iFokus och inte mobilversionen.

Taggeman
3/1/14, 12:38 PM
#57

#56 Men du har väl reklamfri konto?

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Honestyisdead
3/1/14, 12:44 PM
#58

57 Spelar ingen roll. Det som visas i inlägg 1 får jag ändå om jag använder chrome. Det är ju INTE reklam från iFokus.

Taggeman
3/1/14, 1:59 PM
#59

Det underliga är att det bara är här på iFokus man får dom här meddelandena o inte någon annan stans när jag surfar på mobilen. 🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Thiah]
3/1/14, 3:12 PM
#60

#59 jag har ju fått liknande på en annan sida när jag surfar med mobilen. Jag får dem inte på iFokus mobilsida med mobilen utan jag har fått dem med min androidtablett när jag surfat på webversionen.

Honestyisdead
3/3/14, 2:03 PM
#62

61 vad visar din länk? Blir inte klok på det. vad du menar med allvarligt vet jag inte.

Annons:
Gasoline
3/3/14, 2:04 PM
#63

#61 vilken utav dom? Kan inte använda vanliga versionen av iFokus i mobilen längre, då något utav ovan dyker upp varje gång jag försöker hoppa mellan sidor, inlägg eller något annat på iFokus. Får däremot inte upp detta på någon annan sajt. :-/

Honestyisdead
3/3/14, 2:05 PM
#64

63 och vilken webbläsare använder du?

[Thiah]
3/3/14, 2:23 PM
#65

Jag får upp det bara på androidplattan och den har chrome. Där kommer den just nu enbart upp här på iFokus även om jag förut fått något liknande på en annan sajt (men tror jag var på telefonen då).

Gasoline
3/3/14, 7:00 PM
#66

#63 Jag använder Chrome.

Provade mobilens egna webbläsare på iFokus och där fick jag inte upp detta på den lilla stunden jag surfade, medans det i Chrome dyker upp varje gång man byter sida och endast på iFokus

Det kanske stod i länken, jag har faktiskt inte läst den då jag är försiktig med att öppna länkar pga av virus och liknande, men verkar det vara Chrome det är fel på? 
Jag tycker att det är så märkligt att det endast händer på iFokus och i mobilen. När jag kopplar upp mobilens internet till datorn och kör Chrome så fungerar det fin fint.

Jag har uppfattat det som att grabbarna bakom iFokus vill att man ska använda Chrome för att sidan ska fungera så optimalt som möjligt, och det har det gjort tills nu. 

Jag tycker att det är trist att jag ska behöva använda mobilversionen, då man blir väldigt begränsad och speciellt som Sajtvärd då man inte kan administrera. Jag har ju inte riktigt samma tillgång till dator som de flesta och sitter inte vid en dator dagligen (förutom i jobbet) och då är detta extra trist.

Honestyisdead
3/3/14, 7:02 PM
#67

Ja det verkar som det gäller chrome.

[Högtryck]1
3/3/14, 8:02 PM
#68

Det ska inte ha någon betydelse vilken webbläsare du använder Gasoline, problemet är iFokus kod/script som framhäver detta så för att lösa besväret måste dom ändra på det, om det hade varit chrome skulle det ha uppdagats på flera sätt.

[Högtryck]1
3/3/14, 8:09 PM
#69

Det kan kan också med all sannolikhet bero på det VSK nämner i inlägg 18, sånt ställer till mer än vad man tror.

Annons:
Honestyisdead
3/3/14, 8:17 PM
#70

#68 Det verkar ju ber på vilken webbläsare det gäller.

[Högtryck]1
3/3/14, 8:27 PM
#71

PÅGRUND av att iFokus väljer att använda fel strategi ja så… det har ej med webbläsaren att göra.

Moalinn
3/3/14, 10:00 PM
#72

Själv använder jag webbläsaren som finns med i mobilen så att säga, men nu har jag inte märkt av detta problem sen några dagar tillbaka så hoppas att det inte kommer tillbaka!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

VeronicaKahlbäck
3/4/14, 11:22 AM
#73

Jag har ju redan skrivit att jag får upp det frekvent och enbart på iFokus, har inte chrome på mobilen (där det förekommer) men kommer inte heller ihåg vad det heter. Fick upp det på en annan sida igår men då stod det att var ett meddelande från en ifokus-sajt. Att problemet ligger hos iFokus på något vis är det väl ingen tvivel om?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Högtryck]1
3/4/14, 12:01 PM
#74

#73, Åtminstone för de flesta 😃

Razzora
3/4/14, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Nu har jag börjat att få upp denna popup när jag surfar från mobilen på iFokus. Jag har testat med Dolfin browser, den inbyggda, chrome, firefox, opera… Samma sak i alla mina webbläsare.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[VSK]
3/4/14, 8:22 PM
#76

#75

Går ju inte att misstolkas ☝️

Annons:
Razzora
3/4/14, 8:38 PM
#77

#76 Verkligen inte. Men såååå irriterande! 😡

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Högtryck]1
3/4/14, 9:13 PM
#78

Precis, det är klockrent att felet ligger på iFokus och ingen annanstans.

Gasoline
3/4/14, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Och nu har sk*ten börjat dyka upp även i mobilversionen, vilket det inte gjorde förut. Byter till Sonys standard och hoppas på att slippa detta.

Razzora
3/4/14, 9:15 PM
#80

#78 Precis, det går ju inte att tolka den bilden på något annat sätt!

#79 usch så irriterande!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Thiah]
3/5/14, 6:46 AM
#81

Jag fick den på mobilen idag på en helt annan sida som är totalt orelaterad till iFokus. Så bara iFokus kan det ju inte vara.  Får den när jag är på themetapicture.com  med mobilen (använder chrome) och på iFokus när jag är på tabletten (chrome där med). Men aldrig annars.

Ladydragon
3/5/14, 1:03 PM
#82

Nu är tråden väldigt lång och jag orkar inte gå igenom alla inlägg…

men en fråga till T.S har du provat att ladda hem något antivirus och scannat telefonen och på så sätt kontrollerat att du inte har fått in nån "skit" i telefonen? 

själv använder jag ibland Chrome Dolphin eller standard webläsaren i telefonen och jag har aldrig sett nån sån här reklam varken på Ifikus vanliga eller mobilversionen eller på någon annan sida…..

Upp till toppen
Annons: