Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 4617 ggr
annia1
2/20/14, 2:34 AM

Batteritid

Hej

Jag har börjat fundera på att köpa mig en ny mobil. Min första prioritet är batteritiden. Sen enkel att använda. Och att den går att surfa med.

Jag använder mobil ytterst sällan, ringer bara några få korta samtal per månad. Sen ligger min mobil i viloläge. Idag så får jag ladda min mobil kanske en gång i månaden. 
Men om jag förstått det rätt så är det en önskedröm när det gäller nya. Min pappa köpte en ny mobil här för ett tag sen och han ringer nåt vanligt samtal kanske en gång om dan och sen ligger den i viloläge och han får ladda sin varje dag.

Är det laddning varje dag som gäller eller finns det mobiler, i så fall vilka, som håller lite längre än så.

.

Annons:
bamse6311
2/20/14, 4:54 AM
#1

Visst finns det smartphones som håller mer i en dygn men precis som du själv påpekar så handlar det ju helt och hållet på hur mycket du använder den.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2/20/14, 9:57 PM
#2

Om det är bara batteritiden som är det störta posten för dig så är det en LG G2 som gäller än så länge. Om du bara surfar lite och ringer något samtal om dagen så håller den lugnt 2 dagar ibland 3 dagar.

Men med tanke på att nya telefoner kommer ut ganska snart så kasnke du ska kolla runt på dom senaste telefonerna. Men sedan är också hur mycket pengar du vill ge ut på en telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2/20/14, 11:11 PM
#3

Tack för svaren.

Razzora ja batteritiden är det viktigaste. Priset har jag inte funderat så där mycket över. Den du skriver om LG G2 jag googlade på den och om jag förstår rätt så har den taltid på 21 tim. Men standby borde väl betyda viloläge och där står det 758 tim. Så det blir ju i stort sett som jag har idag om jag räknar och förstår det rätt. 

Jag kikade även på priset på prisjakt och det är ok

Jag antar att jag kommer surfa lite åtminstone i början för att lära mig det. Och ta nåt kort. Men jag använder mobilen i första hand som en säkerhet när jag är iväg nånstans så blir bara korta samtal från den. Jag har en affär i närheten som förhoppningsvis har den så kan åka dit nån dag och känna på den.

.

Razzora
2/20/14, 11:14 PM
#4

Vad är det för telefon du har idag?

men det bästa är ju att gå in i butik för att se om du tycker om den eller ej.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2/20/14, 11:27 PM
#5

Jag har en samsung GT 15700 och den är några år gammal. 

Den blir jag vansinnig på när jag försöker surfa för den är så känslig så det får inte finnas nå länkar i närheten när jag skrolla för då får jag stoppa och backa. Likaså är mina fingrar för stora för tangentbordet, att skriva ett ord på tex 5 bokstäver så har jag säkert skrivit 30 bokstäver innan jag fått till det.

Sen tänkte jag häromdan försöka få ner chrome på den, men jag kom inte ens in på app-storen först. När jag väl kom in så fick jag ingen reaktion när jag klicka på installera. Så vill jag använda mobilen till nåt annat än ringa så är det nog dags för en ny en.

.

kissidor
2/21/14, 7:42 AM
#6

jag kan inte de där modellnumren, men är det en galaxy spica du har alltså annia? ja den har med dagens mått "ingenting" i utrymme för vare sig lagring eller RAM, så jag kan gott tänka mig att det är väldigt mycket som helt enkelt inte du kan att göra med den längre. chrome till exempel får knappast plats i den. 

LG G2 råkar nu händelsevis vara en av de absolut vassaste telefonerna som finns på marknaden nu, vilket du kanske inte hade tyckt var helt nödvändigt med hänsyn till ditt användande. men eftersom nu priset är ok med dig samt den som sagt har den bästa batteritiden bland smartphones just nu så får du väl tåla att den är ohyggligt snabb och kompetent dessutom 😃. vem vet, om du köper den kanske du kommer att vilja surfa mm betydligt mer med den när du märker hur lätt det går 🙂. fast då drar den ju mer batteri förstås 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
annia1
2/21/14, 3:01 PM
#7

kissidor det är möjligt att den även heter galaxy spica, kommer inte ihåg exakt vad den heter, men det ringer en liten klocka att även det fanns med i namnet.

Nej jag tror inte jag kommer surfa så mycket från telefon i alla fall, men bra om jag kan det dom gånger jag vill.

.

Razzora
2/21/14, 3:14 PM
#8

Om det är en Galaxy Spica, så heter den samsung GT i5700 (bara min lilla hjärna som ville rätta detta 😉)

Grejen är att om man tänker på dom nya smartphones och på dom som kom ut för många år sedan så är batteritiden ganska lik. Om man jämför med dom riktigt gamla telefonerna typ Nokia 3210 som hade en hel veckas batteritid.

Så nu förtiden kan man vara glad om en telefon håller en dag. Det är därför LG G2 har blivit prisad som en av de vassaste mobilerna för tillfället med bäst batteritid.

Men om du tycker att priset är ok och att du vill kunna surfa när du känner för det så är frågan om du ska ha den eller om du vill ha en billigare telefon. Men då får man oftast inte batteritiden, utan då får man ladda den minst 1 gång om dagen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

annia1
2/21/14, 5:00 PM
#9

Det är möjligt att det ska vara ett stort i. Stort i och 1 ser ju oftast rätt lika ut.

Batteritiden vill jag inte gå ner på om jag kan välja. Och att ladda en telefon 1 gång om dan vill jag inte. Jag kommer inte använda telefonen till att surfa mer än vid enstaka tillfällen och då kommer det nog bara bli korta stunder. Utan det blir nog mest bara i början för att lära mig hur den funkar sen kommer jag använda den på samma sätt som idag.

.

Upp till toppen
Annons: