Annons:
Etikettköpråd
Läst 2154 ggr
jackblack
2/11/14, 5:53 PM

Hjälp utav erfarna Android-användare

Jaha då sitter man här o grubblar på vilken telefon man ska välja,smaken är ju som baken🙂 men men,då jag använt iphone hela tiden 😴så vill jag ha en Android (som jag inte vet just någonting om), kan någon vänlig själ tipsa mej om en bra Androidare så vore jag tacksam.testade LG senaste men jag gillade inte gränssnittet i den,kanske bara är ovanan😉,Samsung har ett bra gränssnitt men det är typ allt jag vet om Androider.

Tips och motivering mottages gärna.

Vad ska man absolut undvika anser ni?

Annons:
kissidor
2/11/14, 9:00 PM
#1

hehe, ojdå - många androidfantaster dissar tvärtom samsungs gränssnitt ganska hårt 😃! sonys anses minst påverkat och "bloatat" av tillverkaren (om man nu inte räknar nexus-serien förstås) och htc´s är minst lika speciellt som samsungs men det har sina trogna anhängare, gillar man det så älskar man det verkar det. 

synd att du inte gillade lg g2, men ta då en titt på sony xperia z1 och föralldel htc one också, men dess efterföljare antas presenteras den 24/2 (dock dröjer det ju minst ett par månader innan den finns i butik efter det).

och gillar du ändå samsung och kan tänka dig att verkligen gå upp i storlek så kan ingen förneka att galaxy note 3 är en ruskigt bra telefon. vad samsung kommer att presentera den 24/2 går det olika rykten om som går så vitt isär att det är väldigt svårt att veta vad som kan komma att stämma. xperia z1 och lg g2 lanserades ju först i höstas så de kommer troligast inte med nya flaggskepp redan nu på mwc-mässan den 24/2, men vem vet.

en sak att tänka på är att även om man gillar samsungs gränssnitt (det är det samtidigt också många som gör och inget fel i det naturligtvis - det har också blivit lite av nånting man "ska" tycka i vissa nördkretsar att samsung är skit) är ändå att det kräver vassare hårdvara, det är mer tungrott än de andra så operativsystemet hoggar både mer RAM-minne och lagringsutrymme.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aristarcos
2/18/14, 11:03 PM
#2

Jag har en Sony Z ( visserligen ett år gammal nu) som jag är mycket nöjd med, så Z1 kan jag rekommendera till dig. Sony levererar bra och positivt med vattentät telefon =)

bamse6311
2/20/14, 5:25 AM
#3

Det är alltid vanskligt att rekommendera andra då man oftast väger in sina egna värderingar på hur man vill ha en lur och den lur/tillverkare man själv tycker bäst om.

Säger som de andra, kolla runt på lite olika lurar.

HTC One som för övrigt kommer med ett nytt flagskepp i Mars ännu så länge under arbetsnamnet M8.

Sedan så då kommer ju Sony med sin Z2 som skall lanseras nu i Februari.

Även LG kommer att presentera ett nytt flaggskepp nu i Februari så det finns mycket att se fram emot.

Inte lätt att rekommendera då du inte skriver så mycket om dina behov och det är ju alltid behovet som kommer först vare sig man skall köpa en smartphone, kamera, tv-apparat eller bil osv.

Bästa hälsningar,
Bertil

[erikam]
2/26/14, 4:38 PM
#4

Nu blir det liiite OT men får jag ställa en fråga? Vad betyder "gränssnittet" på telefoner som ni pratar om? 🙂

kissidor
2/26/14, 6:15 PM
#5

gränssnittet är kan man säga kontaktytan mellan telefonen och användaren - utseendet, funktionerna, hur man navigerar runt i den - allt det hör till gränssnittet. gränssnitt kan till exempel upplevas som röriga, eller fula, eller svårförståeliga - eller tvärtom då förstås 🙂. en fördel med android är att man lätt kan byta ut delar av gränssnittet till något som passar en bättre

Värd på Mobiltelefoner och Android

[erikam]
2/26/14, 6:40 PM
#6

#5 Jaha! 😃 Tack! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: