Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4210 ggr
Torin
2014-02-07 12:13

Svårt att svara

Varje gång någon ringer till mig så drar jag i den gröna luren, slår på den och försöker på alla vis att svara. När det äntligen funkar har folk lagt på.

Glömde säga att det är en Android Samsung o d 5830 i

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
kissidor
2014-02-07 12:25
#1

jadu torin, tyvärr kan det väl vara så enkelt att det är inte den bästa telefonen direkt 😕, den var något av en budgetlur redan när den kom och det var nästan 3 år sen vilket är väldigt mycket i de här sammanhangen. och en av alla de saker den gör sämre än nyare smartphones är att skärmen är mindre responsiv. tyvärr tror jag det finns risk att det är så enkelt och därmed inget att göra åt saken 😕. 

men om du trots dess ålder sen lansering köpt den såpass nyligen att du har garanti kvar så lämna in den, det kan ju dock hända att din är sämre än den ska vara. när jag gör en väldigt hastig googling på telefonen så ser jag att folk överlag är missnöjda med den, men dock inte särskilt pga dålig responsivitet på skärmen, så kanske är det nåt fel på just din.

hur tycker du förresten att responsiviteten känns när du gör andra saker än försöker svara i telefon? det kan vara svårt att säga kanske då man inte har samma stressmoment när man surfar som när man försöker hinna svara innan uppringaren lägger på, men har du jämfört med någon annan nyare smartphone?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tjeja
2014-02-07 13:12
#2

Torin, Prova att blöta fingret lite innan du drar på gröna luren!

Dutta fingret på tungan ungefär som när man förr bläddrade i papper som annars klistrade ihop sig!

Ibland är det bara den lilla lilla fukten som behövs för att få bättre kontaktyta när man petar på skärmen.

Fingrarna är ibland nämligen för torra och ibland för feta för att skärmen ska reagera! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kissidor
2014-02-07 13:14
#3

ja det är ju sant, man har ju extra torr hud på vintern också ☝️. hoppas detta hjälper, istället för att det är så illa som jag trodde 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tjeja
2014-02-07 13:33
#4

Ja precis! Mina är knastertorra så här års!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Torin
2014-02-07 15:40
#5

Tack, skall pröva vid tillfälle.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Ladydragon
2014-02-07 17:06
#6

Det finns ju även speciella pennor man kan använda till mobilen för att slippa peta med fingrarna på skärmen…har själv en sån och använder den mycket tycker det funkar mycket bättre än fingrarna 🙂

Annons:
TjockaBerta
2014-02-10 11:36
#7

Jag har också så torra händer att det ibland är svårt att använda pekskärmen. Som sagt, blöt lite på fingret.

>>>Malum domesticum<<<

bamse6311
2014-02-12 19:27
#8

På min Sensation så behövde jag ibland blöta fingret.

Nu med PadFone 2 så är det snarast tvärtom och allt det där beror ju på skärmen.

Bästa hälsningar,
Bertil

Tjeja
2014-02-13 19:35
#9

Hallå, Torin hur har det gått? Hjälper det för dig att blöta/fukta fingret?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Torin
2014-02-14 10:45
#10

Äh, jag trycker kanske hårdare. Men har fått lite personlig undervisning i hur jag skall föra den gröna luren för att kunna svara.

Sådana här telefoner är skit. -det var bättre med den gamla Nokian 3110

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Tjeja
2014-02-14 15:26
#11

Fast på den var det ju minimala knappar istället.. Men jag håller med dig om att knappar är skönare att hantera än pekskärmar.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

TjockaBerta
2014-02-14 15:43
#12

Jag har kvar vår gamla 3310. Den höll för allt. Även 3510 jag hade var lätt och smidig. Den gick sönder helt nyligen.

Jag bytte ganska tidigt till pekskärm då jag fick så ont av att göra de små tryckningarna på knapparna.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
kissidor
2014-02-14 22:36
#14

haha, på sätt och vis klandrar jag dig inte torin, trots att jag allt annat än håller med dig 🙂. du har ju definitivt levt större delen av ditt liv utan smartphones - självklart känns det ovant och obekvämt. men heder åt dig som i alla fall provar, jag hoppas verkligen att jag fortfarande kommer att vara nyfiken på ny teknik som pensionär. mor min har jämnt sjå med att lära sig sms:a igen varje gång hon bytt telefon, och svärmor kan inte ens sms:a eller lägga in nummer i telefonboken - och framförallt är det ju så att de inte vill försöka ens

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2014-02-15 16:13
#15

#14 kissidor

Du har helt rätt med det där att det kanske mycket handlar om vilja.

Håller också med om all heder åt Torin som faktiskt både prövar och har viljan att lära sig.

Fan, jag är ju själv 62-år och undrar ibland om jag inte vet mer om smartphones än mina två söner och då jobbar ändå min yngsta med telefoni.

(Nåvä, just han kan kanske mer än mig men absolut inte min äldsta som är 43.)

Det är väl så med all ny teknik att om man bara villkan man också lära sig.

Dock som sagt all heder åt Torin som verkligen vill lära sig och även ställer frågor här på sajten för att han vill lära sig sin lur.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: