Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 1841 ggr
gickan87
2014-01-28 16:05

Dåligt batteri HTC

Har en HTC Wildfire S. Har haft den i drygt 2 år nu och batteriet börjar bli konstigt. Vissa dagar håller den batteriet 1 helt dygn och vissa gånger inte ens 2 timmar och då används inte ens telefonen. Spelar ingen roll om den laddas i 12 timmar den blir ändå inte fullladdad. Har sökt lite men hittar inget nytt batteri att köpa. Eller Kan det vara mer fel än bara batteriet?

MVH Erika :)

Annons:
kissidor
2014-01-28 16:12
#1

när den har dragit sådär extremt mycket, kan du gå in på inställningar/batteri och kolla hur det ser ut där då? vad är det som har förbrukat mest - är det skärmen eller är det nåt annat? ta gärna en skärmdump om du kan, det kan vara nån app som ställer till det och förbrukar onormalt. 

fast ett två år gammalt batteri kan mycket väl ha sett sina bästa dar också, och att det inte blir fulladdat tyder ju på att det inte är riktigt bra. när jag googlade så fick jag upp några stycken iaf 🙂: https://www.google.se/search?q=batteri+till+htc+wildfire+s&oq=batteri+till+htc+wildfire+s&aqs=chrome..69i57j0l5.10491j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-01-30 06:57
#2

De flesta batterier som jag har köpt har varit via Amazon.

De brukar ha vettiga priser, men då kanske man ska passa på och köpa lite annat också 😉

Här är länken på batterierna från amazon

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Cireea
2014-01-30 23:23
#3

Det kan också vara någon app som är boven i det hela. Kolla så du har stängt ned alla ordentligt så du inte bara klickar bakåt och sedan står någon kvar och tjuvdrar batteri.

Jag skulle dock gissa på att batteriet börjar bli dåligt helt enkelt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

bamse6311
2014-02-06 12:25
#4

HÄR kan du hitta batteri till WildfireS.

Just det här batteriet är inte original men det finns säkert original också om kollar runt lite.

Har köpt batterier till mina HTC lurar här och då har jag köpt original.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: