Annons:
Etikettsamsung
Läst 9240 ggr
[Aralia]
1/25/14, 2:47 PM

Ändra mailadess

Kan man ändra sin mailadress på accountkontot? För om jag tar bort det jag har så raderas väl en massa..?

Annons:
kissidor
1/25/14, 3:46 PM
#1

på google-kontot menar du? nej det kan man inte, och precis som du tror så är ju alla appar du laddat ner, kalendernoteringar osv kopplade till ditt nuvarande google-konto så tar du bort det från telefonen så försvinner allt sådant. 

nu vet jag ju inte varför du skulle vilja byta, men kan det kanske vara en lösning att göra ett nytt konto som du använder för din mail, men även ha kvar det gamla i telefonen för att ha kvar appar mm?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/25/14, 8:42 PM
#2

Hmm, jag vet inte om det stämmer kissidor. Sambon hade mitt konto kopplat till sin telefon, men vi tog bort den utan att den tog bort appar och sådant.

Jag gjorde som så att jag fick in på Inställningar->Allmänt->Konton och synkroniseringar->Google (om det är ett google konto)-> Klicka på det kontot du vill ta bort. Då ska du få upp en skärm på alla inställningar på kontot. Nu ska du klicka på  meny knappen eller beroende på vilken version av android du har så är det 3 streck, där ska du nu få upp två alternativ, Ta bort konto och synkronisera. Bara att välja ta bort konto så ska det vara klart. 

Nu var det en 4.1 version som vi tog bort mitt konto på. Så jag kan inte svära på att allt blir kvar som det blev på sambons telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Razzora
1/25/14, 8:43 PM
#3

Dock får jag inte glömma att säga att du kan inte ta bort ursprungkontot, utan då måste du lägga till ett nytt konto innan du kan ta bort det gamla kontot, du måste alltid ha minst ett konto aktivt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
1/25/14, 8:51 PM
#4

ja det är naturligtvis rätt razzora, att den inte omedelbart tar bort apparna - där uttryckte jag mig helt enkelt väldigt slarvigt och därmed missledande. men den kommer ju inte heller att uppdatera dem är jag rätt övertygad om, och när man byter telefon så får man dem ju inte tillbaka om man inte lägger in det kontot de är installerade med. då tänker jag förstås framförallt på att det kan vara lite trist när det gäller betalappar. och som sagt kalendernoteringar till exempel om man använder googles kalender, samt kontakter om man synkar dem med sitt google-konto.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
1/25/14, 8:59 PM
#5

Så sant kissidor! Apparna kommer inte att uppdateras. Utan här gäller det kontot du köpte apparna på som du måste ta ner dom med. och har du något som du har synkroniserat ner som kissidor sa om kalendernotiteringar så kommer dessa inte heller att synkas mer. Så man måste kolla och vara säker på att man inte tar bort ett konto man vill ha kvar.

 Men har du inga betalappar så ska det inte vara något problem. Men då måste du ta bort dom gamla apparna och ta ner dom igen med ditt nya konto så att du inte missar uppdateringar och så.

Man kan även om du vill ha två konton på din telefon, inget som hindrar, och då se till att du bara tar ner appar med ditt nya konto. Då slipper du att bli av med allt som du hade kvar i ditt gamla konto. Där emot så får du se till att byta ut så att du använder rätt konto i PlayStore.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Aralia]
1/28/14, 7:23 AM
#6

Verkar som jag förlorar mer än jag vinner om jag skulle byta adress, så jag tar det säkra före det osäkra och behåller det jag har. =)

Tack för hjälpen iaf.. =)

Annons:
Razzora
1/28/14, 8:08 PM
#7

så lite så. Man får vara medveten om att man kan förlora information, men du kan ju alltid lägga tillbaka kontot om du vill.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: