Samsung

Samsung tab 111

2014-01-12 06:04 #0 av: [Mustangcab]

Någon som känner till en lur som heter detta?

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-01-12 09:45 #1 av: kissidor

nä definitivt inte Funderar - tab är ju en av deras surfplatteserier dessutom. var har du hört/läst denna beteckning och vad skulle det vara för en telefon? det skulle ju kunna vara nåt slags phablet för en annan marknad än den europeiska till exempel som alltså finns men inte är känd här.

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2014-01-12 10:12 #2 av: kissidor

haha det slog mig just - kan det vara samsung galaxy tab III som avses helt enkelt - dvs samsung galaxy tab 3? den finns ju i tre storlekar, och om man köpte 7- eller 8-tummaren i 3G-utförande så är det väl inte omöjligt att de är gjorda så det går att ringa med dem.

Anmäl
2014-01-12 11:41 #3 av: [Mustangcab]

Jag hittade den inte på pricerunner. Min man är i Indonesien och en av besättningen kom ombord och hade köpt denna där till ett pris som var väldigt mycket lägre än vad vi gav för våra Galaxy S lll.

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-01-12 11:53 #4 av: kissidor

ok, det kan som sagt vara en lokal modell för den marknaden. men modellbeteckningen låter som sagt underlig i och med att tab normalt betecknar plattor. hur pass säker är du på den, och ska det vara s111 eller som jag föreslog sIII?

vet du vilka specifikationer den här luren hade? dvs processor, RAM, lagringsutrymme, skärm, storlek etc etc. dvs är det motiverat att jämföra den prismässigt med era s3:or?

Anmäl
2014-01-12 12:03 #5 av: [Mustangcab]

Samsung Galaxy Tab III

Så skrev min man. Ska kolla lite närmare med honom.

Anmäl
2014-01-12 15:55 #6 av: kissidor

ok, ja kolla lite mer så kanske vi kan bli lite klokare Glad. för som sagt tab 3, det känner jag bara till som surfplattor: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s158458181

Anmäl
2014-01-12 17:11 #7 av: [Mustangcab]

Jag har inte fått något svar från maken ännu så jag inväntar detta. Att de skulle var billigare i Indonesien förvånar mig inte då man kan räkna bort 25% moms.

Anmäl
2014-01-12 17:45 #8 av: kissidor

nejdå, absolut inte - och dessutom som sagt så skräddarsys ofta modeller för en viss marknad och prissätts efter denna marknad också. men som sagt modellnamnet förbryllar mig mycket Funderar.

Anmäl
2014-01-12 18:27 #9 av: [Mustangcab]

Den kanske är skräddarsydd för den marknaden. Tänkte inte på det.

Anmäl
2014-01-12 18:30 #10 av: kissidor

det är väldigt vanligt att det är så. ibland kan de funka bra här i sverige om man kommer över dem billigt i det land där de säljs, men ibland stämmer det inte med frekvenserna för våra nät här hemma.

Anmäl
2014-01-14 16:23 #11 av: [Mustangcab]

Det är en surfplatta som går att ringa med.

Anmäl
2014-01-14 16:29 #12 av: kissidor

ja det förklarar ju modellbeteckningen då - och den har då alltså inget direkt med era galaxy s3:or att göra Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.