Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 2241 ggr
Nocci
2013-12-28 00:32

Problem med Samsung S3 mini

hej!

Jag har nyligen fått problem med min telefon. Den vägrar nämligen ladda. När den är inkopplad står det att den laddar men batteriprocenten är oföränderlig eller minskande. Ibland funkar det dock, Typ var tredje dag (om jag har tur). Funderar på att köpa ett nytt batteri då jag misstänker att det är det som strular. Nu undrar jag om någon annan här haft samma problem? Hur löste ni det i så fall? Är ju lite surt att lägga massa pengar på ett nytt batteri om det sen visar sig att det är något annat som är problemet.

tack i förhand!

Annons:
kissidor
2013-12-28 07:46
#1

det kan förstås vara batteriet ja, eller laddaren eller kabeln eller själva telefonen (nåt stift som blivit skadat i själva portren till exempel, det hände mig en gång). det bästa är ju att testa alla olika kombinationer för att kunna utesluta nåt av det. har du testat med en annan laddare, eller med att ladda bara med usb-kabeln från datorn? om inte så borde du börja med det tycker jag. 

att testa din telefon med en annan laddare och din laddare med en annan telefon är ju förhoppningsvis inte så svårt att ordna. du känner ju säkerligen nån annan med en androidtelefon så ni kan testa och byta laddare med varann och se om din telefon laddar på den laddaren resp om den telefonen laddar på din laddare. 

och vad är det för telefon du har, och hur gammal är den? det kan ha relevans, dels för att vissa modeller är mer drabbade än andra, dels för att ju äldre batteriet är desta större risk att det blivit dåligt förstås, och dels så behöver inte ett nytt originalbatteri till en äldre telefon kosta skjortan, precis som telefonerna själva så sjunker de i pris med tiden.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: