Annons:
Etikettsamsung
Läst 3999 ggr
emeliezan89
2013-12-19 23:50

Tips på någon bra telefon

hej jag har en goolge nexus samsung har haft i över ett år men min har börjat krångla med att den inte vill lägga på samtal ibland , och den har ringt av sej själv till 112, ja man kan typ säga att min telefon har ett eget liv. vill gärna köpa en telefon, en som är bra men inte för dyr. har ni några tips??=)

Annons:
Snurpan79
2013-12-19 23:54
#1

Du får gärna precisera vad du anser utgöra en bra telefon samt vad inte för dyr innebär. Då blir det lite lättare för oss att rekommendera dig lurar.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

emeliezan89
2013-12-19 23:56
#2

typ under 2000 kr=)

Jonsson9
2013-12-20 11:44
#3

Måste det vara en Samsung eller? (Med tanke på placeringen av tråden)

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-12-20 18:06
#4

Ok, under 2000 är ju alltid lite svårt, men tyckte du nexusen var ok tills den började trassla så ska det väl finnas några förslag :-). Kommer dock inte åt att surfa nämnvärt ikväll, måste vara lite social :-). Kollar lite imorgon och återkommer. Men jag vill dock rekommendera att du testar en fabriksåterställning på nexusen så länge, har du tur så blir den som ny igen då

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-12-21 09:01
#5

jag har kollat lite nu. kan du tänka dig att gå ner i skärmstorlek, och i såfall hur mycket? annars är det tyvärr omöjligt att hitta något under 2000 i en seriös butik som inte är sämre än din galaxy nexus. just 2000 är rätt vanligt att folk anger som sin smärtgräns, och typiskt nog är den jättesvår - bara en femhundring högre gör det mycket lättare att hitta nåt vettigt.

om det skulle vara så tursamt att du använder comviq eller kan tänka dig att göra det dock så finns det ett mycket prisvärt och bra alternativ på netonnet, man måste alltså inte teckna abonnemang men telefonen är låst till comviq: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/kontantkortstelefon/lg-p880optimus4xhdcomviq/193654.4959/

annars blir det väl till att hålla tummarna hårt för att det dyker upp nåt klipp på mellandagsrean 🙂

men som sagt, kör en fabriksåterställning på nexusen, det är absolut värt ett försök.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2013-12-24 06:27
#6

om du som sagt kan tänka dig att gå ner i skärmstorlek lite så finns det just nu ett riktigt bra klipp att göra på elgigantens tjuvstartsmellandagsnätrea - en sony xperia v för 1990. en alldeles utmärkt mellanklasstelefon, den går som tåget, och är dessutom vattentät. http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/LT25IBLTES/sony-xperia-v-lt25i-smartphone-svart-telia

tillägg: ojdå, registrerade inte först att den var låst till telia. men många har ju telia och då är det ju inget problem

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2013-12-24 07:22
#7

och nu hoppas jag att sajtvärden inte ser mig när jag skriver detta 😈😃, men kan du tänka dig en windows-telefon så finns nokia lumia 920 nu hos cdon för 1990: http://cdon.se/hemelektronik/nokia/nokia-lumia-920-yellow-p21459275

det är en mycket bra telefon, om man kan tåla att den är ganska tung, att windows är betydligt mer låst än android och att apputbudet är väsentligt mindre.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-12-24 10:51
#8

#7 Haha Kissidor! Bra att du tipsar om specialpriser, alla tycker vi olika. 😃

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: