Annons:
Etikettsamsung
Läst 3319 ggr
[Mustangcab]
12/6/13, 7:55 PM

Fm-sändare?

Någon som vet ifall Samsung Gaxaxy S 111 har någon fm-sändare? Dvs så man kan sända signaler till en bilradio för att kunna lyssna på musik i bilen via högtalarna.

Annons:
[Moa-]
12/6/13, 7:58 PM
#1

Det tror jag inte, ej funnit någon sådan funktion.

kissidor
12/7/13, 1:28 PM
#2

jag blir inte 100% säker på vad du syftar på mustangcab - namnet du använder och funktionen du beskriver finns inte inbyggt i någon telefon, utan det är ett tillbehör man köper. det finns vad jag vet för androidtelefoner, även om det kan vara lättare att hitta till iphone.

här har du länken till kategorin på prisjakt, hoppas du hittar det du söker 🙂: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=619

syftar du däremot på fm-radio eftersom du pratar om något som telefonen har eller inte så är det så att vanliga s3 har det men i s3 4G fick  radion ge plats för 4G-modemet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Moa-]
12/7/13, 1:49 PM
#3

kissidor; googla så ser du att det skall finnas i vissa Sony Ericson modeller…

Externa FM-sändare finns många även för andra modeller än iPhone och dessa är fullt kompatibla med samsung S3 4G (och de flesta andra telefoner).

kissidor
12/7/13, 2:33 PM
#5

det var det värsta, det hade jag ingen aning om 🙂. men till mitt försvar så var det ju ett tag sen sony ericsson gjorde telefoner… 😉 ser att det funnits även tex nokia-telefoner med det inbyggt, men att även det var ett tag sen.

nå men då är vi överens om i alla fall att det finns icke inbyggt i sgs3 men att det finns att köpa som tillbehör, och ett bra ställe att börja leta kan då vara i prisjakt-länken jag angav i #2

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Moa-]
12/7/13, 2:33 PM
#6

Det finns även långt billigare än de som Nathalie62 länkar till, från 99 kr har jag hittat… :)

Annons:
[Nathalie62]
12/7/13, 2:38 PM
#7

#6, Det finns det säkert men jag länkade bara till dom jag hade sparat till och som jag vet är bra eftersom jag har använt dom själv tidigare.

[Moa-]
12/7/13, 2:40 PM
#8

Okej, jag kan endast informera om att även de i de lägre prisklasserna fungerat felfritt för mig. Så jag ser ingen anledning att betala 400 % extra för samma funktion. =)

kissidor
12/7/13, 2:47 PM
#9

o ja absolut, i min länk finns det ju flera i den prisklassen du nämner eller strax däröver moa. det är väl dock fullt troligt att man får vad man betalar för då, men man kan ju ha tur.

edit: ser att du har haft goda erfarenheter av så billiga sändare moa, så uppenbarligen finns det väl fungerande i den prisklassen - men då är det nog tryggast om man får en specifik modell rekommenderad av någon som testat den och vet att den är bra

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
12/7/13, 2:48 PM
#10

#8, Har heller inte sagt att dom med lägre pris inte fungerar felfritt och det är upp till var och en vad man vill betala för en produkt men länkade så kan ts själv avgöra, oftast brukar de lite dyrare ha bättre kvalite och en del annat men det är sådant man får ta reda på.

[Mustangcab]
12/8/13, 2:42 PM
#11

Det finns i min gamla Nokia N97. En fm-sändare så att man kan ta in en frekvens på radion och spela upp musik från telefonen via högtalarna i bilen.

kissidor
12/8/13, 6:51 PM
#12

ja vi vet vad du menar och hur det funkar mustangcab, jag visste däremot inte om att det fanns inbyggt i några telefonmodeller tidigare, men nu vet jag 🙂. men som sagt det finns inte längre inbyggt men däremot som ett externt tillbehör enligt tidigare inlägg.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: