Annons:
Etikettsony
Läst 5185 ggr
Aristarcos
2013-11-21 20:04

Problem med play appar mm

Har experia z både tablet och mobil av någon anledning så verkar det som att jag inte kan se på några play appar löngre någon som har en aning om varför?

Annons:
kissidor
2013-11-21 20:22
#1

kan du beskriva lite mer vad som har hänt/hur det beter sig aristarchos? när blev det såhär och vad händer när du försöker gå in i playstore?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aristarcos
2013-11-21 20:30
#2

När jag försöker starta play filmer eller på tex Aftonbladet så får jag numera felmeddelanden sedan en ca 3 veckor tillbaka…kan inte se filmer men kan se dem på datorn…

kissidor
2013-11-21 22:27
#3

ok, du kan väl alltid börja med att prova det gamla trixet med att gå in under inställningar/program/playstore och rensa cache och data antar jag - fast det känns lite mindre lovande än vanligt att det skulle funka eftersom du har fått samma fenomen på både telefonen och plattan 🤔. men det är ju inte så mycket besvär att göra det 🙂. 

nå så hände det nåt särskilt för tre veckor sen då? fick du nån uppdatering till dina z:or, eller uppdaterades google playstore? har svårt att hålla det där i huvudet själv, det uppdateras ju drösvis med appar varenda dag, hur ska man kunna ha koll på vilken som uppdaterades när 🤦‍♂️? men kom det inte en för inte så länge sen på playstore, kort efter att de presenterade kitkat eller nåt? vilket väl var för sisådär tre veckor sen? på samma ställe som du gick in för att rensa data och cache har du också möjligheten "avinstallera uppdateringar", och om det stämmer att det kom en uppdatering till playstore vid ungefär den tiden så kan det ju mycket väl hända att dina z:or inte trivs med den. så testa den också, den verkar väl egentligen troligare att den kan hjälpa i det här fallet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-11-21 23:54
#4

Har ingen aning om hur du kan lösa problemet, försök förklara närmre vad som händer.

Kissidor jag tror du missuppfattat problemet. 🙂

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-11-22 10:03
#5

ha, ja det har du nog rätt i jonsson tror jag också nu när jag läser om det i dagsljus 😃! jag läste "play" och "appar" och fastnade lite där och tolkade det som att det var google playstore som stökade. och sen fattade jag det som att du försökte spela filmer från playstore aristarchos - tänkte att du kanske hade ordnat det med nån proxygrej eller så. och fem minuter senare sov jag så jag var väl inte i toppform när jag läste och skrev det där 😊. men till mitt försvar får jag väl också säga att det är tyvärr lite för otydligt beskrivet vad problemet är aristarchos, vi får försöka bena upp detta ordentligt om vi ska ha en chans att hjälpa till 🙂.

  • men det är alltså olika tv-playappar som strular, typ tv4 play, svt play, viaplay och liknande och det gäller flera och det är på både telefonen z och plattan z och det började för ca 3 veckor sen - är det rätt uppfattat?
  • sen nämner du aftonbladet också - då syftar du på tv-klipp på aftonbladets websida alltså, stämmer det?
  • vet du om du fick någon uppdatering vid den tiden till dina z:or av antingen hela os:et eller någon/några av deras inbyggda appar? tex själva videospelarappen. det borde ju vara nån sony-grej kan man tycka eftersom det inträffat på båda två och från samma tidpunkt 🤔 - men det som talar mot det är att man inte hittar nån folkstorm från z-ägare om problemet när man snabbgooglar på det. 
  • vad händer när du försöker spela klippet eller filmen, är det bara svart, står det bara och snurrar, kommer det ett felmeddelande och isf vad står det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-11-22 10:42
#6

#5 Lätt hänt Kissidor 🙂

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Aristarcos
2013-11-23 20:19
#7

Jag rensade cashminnet på både platta och telefon, på telefonen hjälpte det. Men inte på plattan, provade med fabriksåterställning funkade bra att se 10 minuter på en film, sen stannade det, och fungerar fortfarande inte…suck, har än så länge bara installer två play appar på plattan kan inte begripa varför det inte fungerar. Reklamfilmerna kan man se men sen är det tvärstopp…

kissidor
2013-11-24 07:14
#8

det är inte helt omöjligt att det är själva apparna som konstrar heller. nu vet jag inte vilka det gäller men 5:ans play till exempel har jag själv inte fått att funka men har då utgått från att appen är dålig och har även sett i dess recensioner att det är många som den inte funkar för. men att inte kunna se film på plattan är ju katastrof :( ! hur funkar det om du går in på till exempel dreamfilm och försöker se en film därifrån då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aristarcos
2013-11-24 08:35
#9

Fick SvTs play att fungera igår kväll men inte. 3, 4,5 och 8s play appar efter reklam står det bara att det blir fel :-S

kissidor
2013-11-24 09:00
#10

har du kollat dreamfilm?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aristarcos
2013-11-24 12:01
#11

Fungerade med dreamfilm…

men det som jag fattar mins,t är att reklamen kan jag se på tv play apparna, men inte själva programet som startar efteråt… jag begriper inte skillnaden 🤔

Razzora
2013-11-24 22:15
#12

#11 Får jag fråga vilka tv-program som du har testat och vilken Tv Play app? tänkte så att jag kan testa på min platta/telefon och se vad som händer.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Aristarcos
2013-11-25 21:42
#13

Främst 3an 4an 5an !

Annons:
Razzora
2013-11-26 04:08
#14

ok, vilket tv-program har du testat med? Jag hade några tv-program som min platta verkade ha lite problem med de ville inte komma igång överhuvudtaget. Men vissa var det inget problem med. Ett mycket irriterande problem.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: