Annons:
Etikettsamsung
Läst 3311 ggr
Anna1988
11/20/13, 3:02 PM

SDS, ursprungsfel?

Jag börjar bli riktigt riktigt trött på min samsung galaxy s3. Den hänger sig flera gånger om dagen och jag måste då hålla in av-knappen ca 10 sekunder för att mobilen ska startas om. På morgonen brukar telefonen vara död, då den verkar ha stängt av sig under natten. Mycket frustrerande när jag måste använda mig av alarmet… Har googlat lite och detta stämmer bra in med SDS (Sudden Death syndrome). Vet ni om det är ett ursprungsfel? För isåfall kanske jag kan kräva en ny telefon? Eller är det bara reparation som gäller? Är bunden till tre i ett år till…

Annons:
kissidor
11/20/13, 3:47 PM
#1

vad beträffar SDS så ska ju det bero på både ett dåligt chip och ett mjukvarufel i kombination - och mjukvarufelet borde ha åtgärdats med en uppdatering av programvaran - du har kört alla uppdateringar som kommit till den eller? vilken version kör du nu?

den här appen ska testa om du överhuvudtaget har det dåliga chipet, "insane chip" - men jag vet inte hur tillförlitlig den är:

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.vinagre.android.emmc_check&hl=en

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: