Annons:
Etikettköpråd
Läst 2880 ggr
Aristarcos
10/25/13, 6:28 PM

Tablet för ca 2-3 TKR ?

Tips på platta kring 10" storlek…

Skriv gärna positivt och negativt !"

Annons:
kissidor
10/26/13, 7:56 AM
#1

du får förstås inte det bästa som finns under 3000, och jag såg ju i en annan tråd att du har en xperia z som telefon så om du är nöjd med den skulle man ju egentligen vilja råda dig att välja tablet z, men då blir det ju lite andra pengar.

men dessa två skulle jag titta närmare på i det prisintervallet du anger: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1159218,2025158

noten är förra årets modell och har därför en något äldre androidversion vilket jag inte skulle bekymra mig över, men däremot skulle jag kanske  tycka att den hade onödigt låg skärmupplösning. asusen har en för android ovanlig processortyp, vilket gör att det kan finnas vissa appar som inte funkar med den. vad som skiljer dessa två från mängden i det prisintervallet är att de båda har 2 GB RAM, vilket jag anser är mycket viktigt för en android - dock ska det sägas att jag är lite kräsen 🙂.

sen finns det ju flera "kinaplattor" i det här prisintervallet också som har fina specs - orsaken till att jag inte rekommenderar någon av dem är att jag har dåliga erfarenheter av wifi-mottagningen och kvaliteten.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aristarcos
10/26/13, 11:00 AM
#2

Tack kissidor, tittar även på begagnade plattor , kan tänka mig en platta med ordpris ca 4-5 TKR som jag kan få till ett lägre pris begangat, men helst inte för gammal dvs ifrån i år eller förra året som äldst.. för folk köper allt möjligt ibland utan eftertanke 😃

Aristarcos
10/31/13, 9:23 PM
#3

Har köpt en tablet Xperia Z till slut en månad gammal, nu ikväll så sitter och skriver på den nu.

kissidor
10/31/13, 10:22 PM
#4

härligt att du fick tag på en en nästan ny till rätt pris 🙂, känns den bra?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Aristarcos
10/31/13, 11:16 PM
#5

Ja, den känns bra, mycket att upptäcka :) hittade någon funktion som kan spela upp saker till tv:n, men jag kan inte finna hur man kan göra det direkt från en tv app, skulle vara kul om det fungerade:)

kissidor
11/1/13, 6:43 AM
#6

Trådlöst menar du? Då beror det nog på vad du har för tv om det funkar. Antar att det rör sig om miracast. Vad hette funktionen? Annars får du väl skaffa en mhl-adapter och köra den vägen, men det är ju klart bekvämare om man kan skicka över det trådlöst från soffan förstås :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Aristarcos
11/1/13, 7:05 AM
#7

Har ir på paddan :D haha hittade installerad apå som hette fjärrkontroll och det fungerade på tv:n kul funktion!!

kissidor
11/1/13, 7:46 AM
#8

jag vet, det är toppen att ha en egen fjärrkontroll 😃! (jag har en s4 och använder fjärrkontrollen mycket eftersom maken och dottern hoggar de ordinarie. var dessutom ganska kul i början innan de visste om det 😈)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
11/1/13, 1:51 PM
#9

#8, Ha ha ha, skulle vilja se deras min när du höll på som värst med fjärrkontrollen 😃emoticon,smiley,face,emotion

kissidor
11/1/13, 1:57 PM
#10

exakt nathalie… 😈. såhär ungefär 🤦‍♂️

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
11/1/13, 2:15 PM
#11

emoticon,smiley,face,emotionha ha ha

Upp till toppen
Annons: