Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3915 ggr
[[Månen@]]
10/16/13, 8:35 PM

Tele2 abonnemang

Öm nu vet jag inte om jag är inne på rätt forum, men jag frågar ändå

Jag har ett abonnemang som går ut snart och jag undrar då om jag får en ny telefon om jag förlänger med två år till? är det samma regler och avtal som det första eller kan dom ändra något i abonnemanget? jag fick mobilen med abonnemanget och har inte behövt betala den och jag undrar om det blir samma igen eller om jag den här gången måste betala för mobilen? alltså att dom lägger till den summan på räkningen?

jag har tele2

Annons:
Jonsson9
10/16/13, 8:55 PM
#1

Väldigt svårt att svara på. Lättast är nog om du frågar Tele2 direkt, så får du veta exakt vad det är som gäller.

Vänlig hälsning, Martin

[[Månen@]]
10/16/13, 9:09 PM
#2

okej jag jag hade tänkt göra det men jag är så nyfiken och har svårt för att vänta till i morgon :)

Ladydragon
10/16/13, 9:10 PM
#3

ta en titt på deras hemsida och läs informationen där….

[Nathalie62]
10/16/13, 9:20 PM
#4

Jag är osäker på om man får en ny mobil om man bara förlänger abonnemanget och jag tror att du väljer själv hur du vill att det ska se ut för just dig för dom ändrar ingenting såvida du inte godkänt det först.

Köper man med mobil så misstänker jag att det läggs på en extra kostnad, här är lite information om det men ring dom gärna och fråga för det är det säkraste så det inte blir några missförstånd.

http://www.tele2.se/kundservice/kop-och-leverans/andra-abonnemang.aspx

[[Månen@]]
10/16/13, 9:28 PM
#5

asså jag vet ju massa folk som erbjuds en mobil om dom förlänger abonnemanget, så varför skulle det vara konstigt nu?

[[Månen@]]
10/16/13, 9:29 PM
#6

dom har ingen info om abonnemanget på hemsidan då den bara fanns för två år sen.. har kollat

Annons:
[[Månen@]]
10/16/13, 9:34 PM
#7

fabian… om man vill ha en ny mobil så kan man inte behålla sitt gamla abonnemang..😭

Hur ska jag då göra? jag har inte råd att köpa en ny mobil och jag vill inte byta ner mitt abonnemang.. aja jag får dras på skiten jag har helt enkelt…

[Nathalie62]
10/16/13, 9:37 PM
#8

Tog reda på lite om det nu är Maxi ultimated du har.

Man kan förlänga abonnemanget när man har 3 månader eller mindre kvar av bindningstiden. Prisplanen kommer att bytas till det man väljer men man kan inte förlänga Maxi unlimited abonnemanget eftersom det var en kampanj.

Vill man ha kvar Maxi unlimited så får man köpa den nya telefonen kontant. Med Maxi Unlimited gäller antingen att låta abonnemanget fortsätta och köpa ny mobil kontant eller att säga upp det och skaffa ett nytt.

Jag har detta själv och även när bindningstiden gått ut så har jag det kvar ändå såvida jag inte ändrar eller väljer något annat.

[[Månen@]]
10/16/13, 9:43 PM
#9

som jag skrev innan ditt inlägg

Så jag får helt enkelt ha kvar min gamla skrothög… för jag tänker inte byta ut mitt suuperbästa abonnemang för att få en ny mobil

[Nathalie62]
10/16/13, 9:55 PM
#10

#9, Ditt inlägg skickades innan jag postade mitt för det tog en stund att skriva ner men ursäkta.

Upp till toppen
Annons: