Annons:
Etikettsamsung
Läst 5676 ggr
Warney
2013-10-09 17:12

Samsung Galaxy Round

En böjd skärm på en Smartphone. Vad tycks?
http://www.mobilizera.se/blogg/det-har-ar-samsung-galaxy-round/

Själv har jag precis beställt Note 3. Känner ingen direkt nytta av en rundare telefon. Kanske för ergonomin att hålla den. Men orolig för hur media blir att spela upp på den.

Skriv gärna vad du tycker om den. Flopp eller succé?

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Annons:
Honestyisdead
2013-10-09 17:14
#1

Tycker inte det är snyggt.

[Nathalie62]
2013-10-09 18:40
#2

Tycker inte heller det är snyggt 😃

kissidor
2013-10-09 19:03
#3

jag tycker faktiskt att det verkar kunna vara behändigt med en del av de där funktionerna man kommer åt genom att vicka den åt olika håll. annars är det ju väldigt svårt att veta om det är nån poäng alls med den där formen, eller om det är bara "för att vi kan". det verkar ju vara lite av samsungs motto

Värd på Mobiltelefoner och Android

Warney
2013-10-09 19:31
#4

Men det är kul att Samsung ändå gör sådana här Wildcards. Kanske inte passar alla men det är det som är så bra, det finns så mycket att välja på.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Jonsson9
2013-10-09 19:48
#5

Jobbigt att använda den liggandes på bordet, den lär ju nästan rulla iväg varje gång man rör den..

Varför, är min fråga? 😛

Vänlig hälsning, Martin

Warney
2013-10-09 19:50
#6

#5 Läs artikeln så förstår du, eller kolla filmen i artikeln. 
Dock känns detta mest som ett sätt för Samsung att visa deras innovativa sida. :P

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Annons:
[Nathalie62]
2013-10-09 20:03
#7

#5, Ha ha ha 😛

kissidor
2013-10-09 20:07
#8

#4, håller med warney - alla deras påhitt kanske inte faller ut hundraprocentigt, men det är bra att de försöker i alla fall, det blir roligare så 🙂. och dessutom gillar jag faktiskt och använder en hel del av deras små specialare

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-10-09 21:29
#9

#6 Du menar för att tända skärmen? Vilket troligen innebär att mobilen hela tiden ligger och känner av accelerometern, batteri?

Nä, jag förstår inte meningen. Tror på en flopp. Men visst lite kul att böjda skärmar tar sig in på mobilmarknaden.

När man kan vira mobilen runt handleden kan jag förstå idén. 😃

Vänlig hälsning, Martin

Warney
2013-10-09 21:37
#10

#9 Tänkte inte på det med batteriet. Förmodligen har Samsung någon lösning på det. Denna telefon lanseras först i Sydkorea och man får helt enkelt se hur den slår igenom där. Dock känns det flopp.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

kissidor
2013-10-09 21:43
#11

det verkar vara framtiden med dubbla processorer - en enklare mer batterisnål processor som sköter såna grejer, och sen en värstingprocessor till det som kräver bästa möjliga

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-10-09 22:20
#12

Hur som helst så är det aldrig fel med innovationer.

Kommer ihåg mitten på 80-talet då jag hade min första lur i bilen.

Det var en riktigt stor rackare i tre delar.
Först så var det själva batteriet som jag hade i bakluckan där det satt fastskruvat med två vingmuttrar.

Sedan så var det själva telefonluren som jag då hade mellan framstolarna i bilen.

Slutligen så var det då själva huvudenheten:

För att få ihop en bärbar telefon av detta så skulle jag då först skruva loss batteriet i bakluckan vilket jag sedan skulle skjuta in i själva huvudenheten för att slutligen ta själva telefonluren och koppla ihop med  huvudenheten.

Allt detta vägde tungt som tusan.

Kommer ihåg ibland när man stod och skulle checka in på något hotell och det stod någon annan säljare där med en sådan tung anordning hängande över axeln.

Brukade då tänka ungefär som så att "varför tusan har du den hängande över axeln, är det bara för att du skall visa att du har en sådan? det är ju betydligt billigare att ringa från telefonen på hotellrummet".

På den tiden så kostade nämligen ett mobilsamtal har jag för mig runt 15 kr/minut.

Jag plockade aldrig ut allt detta ur bilen, det var både för omständigt samt för tungt att bära på samt som sagt också betydligt dyrare att ringa från.

Nåväl med tanke på TS och frågan.

Det är ju trots allt tur att det ständigt kommer nya innovationer och lösningar även om långt ifrån alla blir succé.

Säger som Ingvar Kamprad i sin affärsidé.
"Det mesta är ännu ogjort, underbara framtid".

Bästa hälsningar,
Bertil

MichaelE
2013-10-09 22:49
#13

LGs nya mobiler med flexibla och kurvade skärmar är mycket mer intressant anser jag. Tyvärr så har jag inte länken till en av de artiklar jag har läst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: